Alternatief voor speakerstands B&W CM1

Gestart door herman78, oktober 05, 2014, 13:54:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

herman78

Voor mijn witte B&W CM1 ben ik op zoek naar speakerstands of een goed en mooi alternatief daarvoor.

Ik heb deze week de Norstone Stylum 2 gekocht, maar deze bevallen niet. Ik vind ze qua kleur en uitstraling
niet bij de CM1 passen.

Nu ben ik benieuwd of jullie goede alternatieven hebben en/of een muursteun ook zou kunnen? De prijs is ook niet onbelangrijk. Ik vind 300 tot 400 euro wel veel voor een paar stands.

Mvg.

Herman

herman78


jowa

Is de nieuwe Dynaudio 3X stand niet iets?
Een stuk goedkoper dan de B&W stands en netjes wit. Prijs is €122,50 p.s.

Dynaudio Stand 3X (Wit)


herman78


En wat denken jullie van een oplossing als deze ipv speakerstands?


pameijer

Je moet wel de goede hoogte aanhouden. Op de luister positie tweeters op oorhoogte.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin

Ik vind het een mooi alternatief Herman.

Cornelis1921

Citaat van: marvin op oktober 06, 2014, 17:15:52
Ik vind het een mooi alternatief Herman.
Je bedoelt die Dynaudio stands, Marv? Jazeker, die vormen inderdaad een goed en vooral mooi alternatief. :yes: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Die ook. Maar ik vind die standaard ook nog aardig prijzig hoor.

herman78


Ik zoek nog even verder voor een goed alternatief of toch een speakerstand.

De speakerstand moet iig mat van kleur zijn, want icm matte witte speakers. Die van Norstone waren hoogglans wit en een iets andere kleur wit dan de speakers. Dat ziet er niet uit.

Maurice

Mission heeft betaalbare, namelijk de Stance.
Is een beetje antraciet, in elk geval redelijk mat. Ik heb ze zelf ook ;)


http://www.richersounds.com/product/speaker-stands/mission/stance/miss-stance-blk

70 pond per paar!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

KayaRahnee

Is "plannetje tekenen en naar de metaalbewerker/lasser ermee" geen optie?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

herman78


Ik heb stands gevonden van Atacama Audio.

Nu is de oppervlakte topplate van deze stands kleiner dan de oppervlakte van de B&W's. Is dit een probleem denk jullie?

Zie voorbeeld.

Cornelis1921

#12
Citaat van: herman78 op oktober 08, 2014, 10:52:25
Ik heb stands gevonden van Atacama Audio.

Nu is de oppervlakte topplate van deze stands kleiner dan de oppervlakte van de B&W's. Is dit een probleem denk jullie?

Zie voorbeeld.
Nee. Als de overhang tot ongeveer een centimeter zou ik mij er niet druk over maken. Bij mij vallen de speakers ook over de luidsprekerplateaus van de stands. Nee, Herman dat lijkt mij geen echt probleem zolang de luidspreker er stabiel op staat en moeilijk kunnen schuiven.

Overigens puike stands. Volgens mij heeft Zoldar ook dergelijke stands gehad.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maurice

Citaat van: KayaRahnee op oktober 07, 2014, 18:06:22
Is "plannetje tekenen en naar de metaalbewerker/lasser ermee" geen optie?
:no:
Wordt al heel snel duurder. Je betaalt natuurlijk de staalprijs en het bewerken kost ook wel 1,5-2 uur. Daarna moet je het nog afwerken en dan heb ik nog niet eens over de spikes etc.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Zoldar

heb ze nog steeds voor mij Triangle Genese Trio die als "rear" dienst doen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden