Technics SL1200 MKII

Gestart door 100%Marantz, maart 04, 2014, 13:38:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

100%Marantz

Ik speel met een Technics SL1200 MKII. Ik heb er 2 staan. Ga deze ook nooit verkopen denk ik.

Voor deze in de wookamer heb ik een Ortofon element gekocht. Een DJ Concorde Arkiv.
Ben wel trevreden van de kwaliteit en zeker de oersterke bouw ervan. Heb ze nu al meer dan 25 jaar en nooit niets mee voorgehad, ze draaien nog als nieuw. Heb ze wel een 15tal jaren niet gebruikt.

Ik stem me nu 2 vragen.

1. Element: ik zie op de site van Ortofon dat de DJ Cartridge "Gold" de beste sound kwaliteit heeft binnen het DJ Cartridges-gamma. Zou ik er (veel) bij winnen met de aanschaf van dergeleijk element?

2. De draaitafel zelf. Ik ben tevreden en heb al gelezen dat deze draaitafel het zeer goed doet vergeleken met veel high-end draaitafels. (spreek niet over onbetaalbaar materiaal)
Zou ik er (veel) bij winnen met bevoorbeeld een TT15 S1 van Marantz t.o.v. mijn Technics SL1200MKII?

Wat de eerste vraag betreft aarzel ik wat want ben niet overtuigd dat het veel zal bijbrengen, maar kan mijn eerste ortofon element altijd gebruiken voor mijn 2de SL1200 waar nog een Shure element opstaat dat in vergelijking minder is. Maar moet toch ongeveer 150 € uitgeven.

Wat de 2de vraag is twijfel ik ook.  :-D is nog meer geld.

marantz, what else?

Zoldar

Geen idee qua elementen, ken ze niet. Ik wel een upgrade gedaan binnen ortofoon van 2m-blue naar black en dat was wel zeker te horen in meer detail, ruimtelijkheid en levendigheid.

Ik zou zelf pas gaan zoeken als je naald op is. Als je toch nog tevreden bent.

Qua draaitafel lees je vaak dat de beste upgrade die je een sl1200 kan geven is een nieuwe arm al la rega. Daarna heb je inderdaad een draaitafel die zich kan meten met de high end jongens.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

100%Marantz

Bedankt

Een Ortofon black is al wel een kleine investering (+600 €)  :-(

Op de Ortofon website raden ze binnen het HiFi gamma de 2M Blue voor een SL1200MKII (rond 250€)
marantz, what else?

Zoldar

Je moet natuurlijk kijken wat binnen je budget past. Je kunt het zo gek maken als je wilt.

Een 2m red is trouwens ook prima en kun je opwaarderen naar een blue. Want de naalden zijn uitwisselbaar op de motor. Fijn element overigens die blue. Open, luchtig en met veel detail. Geen element voor bass freaks of mensen die op zoek zijn naar een warm geluid.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

100%Marantz

marantz, what else?

thanatos

Ik heb met een Audio Technica 440MLa gespeeld op de sl1200mkII ging erg goed. In de basis ga je niet snel veel betere platenspelers vinden. Voor echte upgrades praat je ook over fikse uitgaven.

Overigens heb ik een goed adres voor oa de genoemde elementjes. Mocht je tot aankoop overgaan loont het daar even te informeren. PM me maar bij interesse.

100%Marantz

opgenoemde elementjes, die door jou genoemde of ik?  :lol:

De SL1200MKII il al een zeer goede speler, vind ik, het element kan wel een verschil maken.
Heb al een duidelijk fverschil tussen het ortofon element en de shure die ik had.

En de TT15 S1, iemand ervaring mee? Zou dat veel beter kunnen zijn?
marantz, what else?

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

100%Marantz

Had ik toen inderdaad gelezen.
In vrees dat het niet veel zal op rngen t.o.v. Mijn Technics.
Een ander element misschien, alhoewel, ben momenteel aan het luisteren naar een mooie opname van Norah Jones en klint prima.

Als ik 159€ uitgeef aan een ander Ortofon ben ik met mijn 2 technics gediend. Weet niet eens of een ortofon aan 250€ veel beter kan.

Deze die in nu hen is speciaal om vinyl nar digitaal om te zetten, mooi helder.

Moeilijk allemaal, maar niet essentieel ;-)
Ik heb een TT15 gevonden voor een goeie 600€ wat noet duur is.
Nieuw 1600€ of zoiets?


Sent from my iOS coffee machine
marantz, what else?

thanatos

Citaat van: 100%Marantz op maart 04, 2014, 18:22:54
opgenoemde elementjes, die door jou genoemde of ik?  :lol:

De SL1200MKII il al een zeer goede speler, vind ik, het element kan wel een verschil maken.
Heb al een duidelijk fverschil tussen het ortofon element en de shure die ik had.

En de TT15 S1, iemand ervaring mee? Zou dat veel beter kunnen zijn?

Hier in het topic. De Ortofon Red/Blue en de AT  :-)

De TT15S1 zou een Clearaudio zijn meende ik. Mooie speler om te zien. Verder geen ervaring mee.