Zelfbouwspeaker OsiruS

Gestart door Maurice, augustus 14, 2007, 22:18:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice

Leonneke, bedankt voor je reactie  notworthy

Heb haast het idee dat jij medewerker bent van Speakerland en vurig hoopt op gebak  :schater:
Ik heb momenteel de reference monitoren en ben niet tevreden qua midgebied. Vandaar ook mijn zoektocht naar iets anders, en dan iets in een 15cm uitvoering. Revelator of Excel, dat moet ik nog horen.
Filters zelf maken zal niet lukken denk ik, dus wordt of actief of uitbesteden aan Ruud.

Ik heb trouwens de 23W zelf al spelen in een test kast met ruim 50 liter. Ongekend strak laag  notworthy

Ik heb al wel in de planning staan om binnenkort eens in Oss te stoppen (zodra ik een keer eerder weg kan van werk). Op de VAD had ik nog met een medewerker gesproken over het concept, en ik zou in de winkel het één en ander uit kunnen proberen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Leonneke

Hoi Maurice;

Uit jou antwoord meen ik te begrijpen dat je nog niet binnen bent geweest bij Speakerland ????

Je vragen zullen daar zeker beantwoord worden. Het gebak helpt daar zeker bij. Het probleem van de Reference Monitor is vrij logisch. Kijk maar eens goed op de site van Speakerland. Er staat een nieuw 3-weg type van Scan Speak op. Het verhaal van Ruud daarin is meteen duidelijk. 2-weg is mooi, maar 3-weg voegt wel degelijk wat toe (mits in de juiste configuratie ) .........  Vandaar dat die 15 W ook 10 keer beter tot zijn recht komt, met een 23 W eronder. Als je de 23 W actief "stuurt" heb je al 1 probleem getackeld. De 15 W wordt in een gesloten kast meestal aan de "onderzijde" helemaal niet afgefilterd. Daardoor benut je het laag van de 15 W in zijn volle vorm.

Ik heb zelf nog nooit iets beters gehoord in 3-weg uitvoering. Ik moet er wel bijzeggen dat ik een absolute liefhebber ben van Scan Speak Units.  Zoals Ruud zelf altijd zegt:  Scan Speak voegt niks toe en Scan Speak laat niks weg. Scan Speak heeft ook geen "eigen" geluid................  Scan Speak geeft slechts weer wat er weergegeven moet worden ..........  Ik wil niks anders meer. Maar da's ook een beetje persoonlijk denk ik.

Ga op een dinsdag of donderdag, net na 11:00 uur, dan wordt je echt goed geholpen.  Succes en doe Ruud de groeten. Toffe gast met veel kennis en erg goede adviezen.
Groetjes Leonneke .  . ...

Maurice

Citaat van: Leonneke op februari 01, 2008, 02:52:10
Hoi Maurice;

Uit jou antwoord meen ik te begrijpen dat je nog niet binnen bent geweest bij Speakerland ????

Ga op een dinsdag of donderdag, net na 11:00 uur, dan wordt je echt goed geholpen.  Succes en doe Ruud de groeten. Toffe gast met veel kennis en erg goede adviezen.
Jawel, maar dat is al weer een paar jaar geleden ;)

Dinsdag of donderdag gaat niet werken, tenzij ik een vrije dag heb....
Maar die heb ik voorlopig nog niet :(
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Toch vandaag maar weer aan het denken geweest over de speaker. Helaas blijft het te lang al bij alleen denken....

Wil momenteel eigenlijk een kast maken die lijkt op:

en dat in de breedte van de mid unit, zodat het een heel smalle kast wordt.

Voor de sub wil een ronding erin maken zoals:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Apart ontwerp, ben benieuwd.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

scanspeakman

Hmmm.....waar je naar op zoek bent lijkt wel een beetje op de eVeII van Edgar Beers maar dan met iets andere drivers.

http://members.home.nl/edgar.beers/eveIIf.htm

Op de site van Tony Gee staan er ook een paar op de foto om een idee te krijgen.

http://www.humblehomemadehifi.com/

Tony ontwerpt ook filters.

Soms zit ik er ook wel eens over na te denken om mijn Scanspeak Ref Plussen te verbouwen naar zoiets... Niet omdat ik echt ontvreden ben maar ja.....het bouwvirus begint weer te kriebelen......

Scanspeakman