Streaming oplossing, wat zou jij doen?

Gestart door Sandrissimo, juli 16, 2013, 21:24:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

i2Paq

Citaat van: pameijer op juli 17, 2013, 12:57:53
Hier op het Marantzforum adviseren wij Marantz!

Nee, dan de NA7004, das een Marantz met kwaliteit  :schater:

Die gun ik zelfs mijn vijanden niet  :no:
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Zoldar

ik zou lekker CD blijven draaien. hier ligt het netwerk weer plat en geen muziek 2 dagen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

pameijer

#17
Citaat van: Sandrissimo op juli 17, 2013, 13:16:27
Ik heb een Spotify Premium account.
Tot nu toe gebruik ik een losstaande iMac (en buiten een iPad met losse bluetooth speaker van Bose) hiervoor, maar ik wil *iets* aanschaffen om uiteindelijk aan te sluiten op bovenstaande 2 KEF XQ5's.

1 onderdeel is duidelijk *iets* van Marantz, maar nog niet geheel wat de bron wordt die zowel de UPC Horizon digitaal aan kan als Spotify afspelen cq de input van een goede speler hiervoor ....

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is waar ik naar op zoek ben, anders hoor ik het wel, bedankt voor het meedenken!

Ik begrijp jou helemaal! Tuurlijk wil je Marantz, is ook mooi spul (moet het alleen wel blijven doen (persoonlijke frustratie)). Het makkelijkste is NU de SR7007 kopen voor een spotprijsje. Bij Hificorner.nl te koop voor EUR899 (prima winkel) of misschien nog wel goedkoper bij H&C Hifi. De SR7007 heeft alle digitale ingangen die je nodig hebt, biedt Spotifytoegang, heeft FM, kan je UPC Horizon op aangesloten worden en biedt een prima geluidskwaliteit voor je mooie speakers! Maar wacht niet te lang, de opvolger SR7008 komt er aan. Dat je alleen stereo draait maakt niet uit, kan 'ie ook prima.


Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

CiteerHier op het Marantzforum adviseren wij Marantz!
:-D Maar dat was de vraag niet .
CiteerStreaming oplossing, wat zou jij doen?
:angel:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: pameijer op juli 17, 2013, 15:55:11
Ik begrijp jou helemaal! Tuurlijk wil je Marantz, is ook mooi spul (moet het alleen wel blijven doen (persoonlijke frustratie)). Het makkelijkste is NU de SR7007 kopen voor een spotprijsje. Bij Hificorner.nl te koop voor EUR899 (prima winkel) of misschien nog wel goedkoper bij H&C Hifi. De SR7007 heeft alle digitale ingangen die je nodig hebt, biedt Spotifytoegang, heeft FM, kan je UPC Horizon op aangesloten worden en biedt een prima geluidskwaliteit voor je mooie speakers! Maar wacht niet te lang, de opvolger SR7008 komt er aan. Dat je alleen stereo draait maakt niet uit, kan 'ie ook prima.



Heb een Pioneer in stereo kan dat ook  8-) of mag dat ook
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Voor dat geld is een SR7007 een "no brainer "  8-)

CiteerDat je alleen stereo draait maakt niet uit, kan 'ie ook prima.

stupid
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Actionhost


Alleen de interface voor de bediening van Spotify e.d. vind ik zo omslachtig en niet gebruiksvriendelijk met een Marantz SR.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

pameijer

Citaat van: Actionhost op juli 17, 2013, 20:26:09
Alleen de interface voor de bediening van Spotify e.d. vind ik zo omslachtig en niet gebruiksvriendelijk met een Marantz SR.
Hij heeft een iPad, dus gewoon de Spotify app gebruiken en via AirPlay naar de SR. Easy.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Actionhost

Citaat van: pameijer op juli 17, 2013, 22:18:12
Hij heeft een iPad, dus gewoon de Spotify app gebruiken en via AirPlay naar de SR. Easy.

Is ook weer waar inderdaad....
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Barre72

Toch wel jammer dat Marantz geen netwerkreceiver uitbrengt zonder surround, zoiets als de Onkyo TX-8050.  Volgens mij zijn er wel aardig wat mensen die daar achter zoeken ...
Set 1 : Marantz PM7000N - Marantz UD5007 - Monitor Audio RX6 - LG C7V
Set 2 : Marantz PM7004 - Marantz CD5003 - Pioneer S-A4SPT-PM (Pure Malt) - Raspberry PI + Volumio
NAS : HPE Proliant Microserver + Rocky Linux 9 (NFS, MiniDLNA)

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

i2Paq

Citaat van: Barre72 op juli 18, 2013, 10:26:07
Toch wel jammer dat Marantz geen netwerkreceiver uitbrengt zonder surround, zoiets als de Onkyo TX-8050.  Volgens mij zijn er wel aardig wat mensen die daar achter zoeken ...

Als die net zulke brakke software en interface heeft als de NA7004 dan ben je echt niet blij.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Damhooligan

Citaat van: pameijer op juli 17, 2013, 12:57:53
Hier op het Marantzforum adviseren wij Marantz! Dus de oplossing voor is de nieuwe PM6005 die digitale ingangen heeft. Om Spotify te luisteren zijn er tig mogelijkheden, welke Spotifyclient gebruik je Sandrissimo (PC, Apple Macbook, Sonos, Logitech etc.)?

Zat ik ook te denken.
Is een stereo versterker, met digitale ingang.
Kan niet eenvoudiger.

Citaat van: i2Paq op juli 18, 2013, 11:12:49
Als die net zulke brakke software en interface heeft als de NA7004 dan ben je echt niet blij.

Is die dan echt zo slecht ?
Ik ken m persoonlijk niet.

Ik gebruik gewoon doodleuk mijn pc.
Hoi, ik ben johan, geboren in NL.
maar.. ik woon in australie.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

johand

Koop 2de hands
- een Marantz versterker (stereo of surround moet jij maar beslissen)
- een Squeezebox Touch of een Sonos
- een NAS om je muziek op te zetten in digitaal formaat
en je bent vertrokken.
Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje