Nieuwe Marantz NA-11S1

Gestart door jrm, april 03, 2013, 15:08:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiotic


Citaat van: Faxe op december 18, 2014, 22:39:07
Volgens mij gebruik jij de NA-11S1 alleen als DAC en stream je vanaf een Mac, klopt dat? Als ik alleen de DAC gebruik werkt alles bij mij ook probleemloos. Streamer is dan Bluesound Node.

Normaal wel, omdat-ie ALAC files niet wil streamen. Dan is of een MacMini via USB, of een Squeezebox Touch de streamer. Flac's willen wel. Vraag me niet waarom.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Cornelis1921

Citaat van: Audiotic op december 19, 2014, 15:21:42
Normaal wel, omdat-ie ALAC files niet wil streamen. Dan is of een MacMini via USB, of een Squeezebox Touch de streamer. Flac's willen wel. Vraag me niet waarom.
...kaboutertjes soms...? :-D :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Audiotic


Citaat van: Audiotic op december 19, 2014, 15:19:12
Hee, mijn NA11S1 doet het nog wel masr kan niet meer bediend worden via de remote app! Die vind 'm niet meer.....
nu ja, gereset en nieuwe firmware et voilà
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Cornelis1921

Citaat van: Audiotic op december 19, 2014, 15:41:22
nu ja, gereset en nieuwe firmware et voilà
Zie je wel, de kaboutertjes. :wink: :yes: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Audiotic

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

211

Citaat van: Faxe op december 15, 2014, 10:15:20
Bij het afspelen van hires flac muziekbestanden hapert de speler bij het inladen van het volgende nummer. Het probleem doet zich volgens mij alleen voor bij 192 kHZ /24 bit flac bestanden. Heb het probleem zowel als ik stream vanaf mijn synology nas als vanaf een USB stick.

Raar, Hi-Res FLAC afspelen gaat bij mij probleemloos. Zowel vanaf mijn NAS(WD) als ook rechtstreeks vanaf een USB stick...

Eerst omzetten naar WAF lijkt me onzinnig...  Als het alleen via ethernet fout zou gaan zou ik de oorzaak in je netwerk zoeken. Omdat het bij jou ook fout gaat vanaf USB lijkt het me een NA-11 probleem...

Zolang je maar geniet....

Faxe

Met de aanschaf van een nieuwe Synology NAS is het probleem verholpen voor wat betreft het streamen via de ethernet aansluiting. Bij één album heb ik nog problemen als ik deze in flac afspeel via de USB aansluiting. Zet ik hem om in WAV dan werkt het wel.

Twijfel zelf nog klein beetje of het apparaat goed is of niet. Houd het daarom nog even goed in de gaten.

Heb vandaag een Android tablet gekocht en in combinatie met de BubbleUPnP App is de bediening echt een stuk beter als met de Ipad App.

CBdicX

Ik gebruik de NA11S1 nu een paar dagen en moet zeggen, hij bevalt prima !
(de NA staat nu gekoppeld aan een JVC receiver uit 1998  :-D )

Ik vergelijk de streamer met de receivers die ik in het verleden gebruikt heb, van midden klasse tot toch wel top klasse, maar de NA is de meest stabiele.
De receivers wilde allemaal regelmatig verbinding met het Internet verliezen, en dan was het weer een klus om de boel op te starten en weer naar het correcte radio station te gaan.
Met de NA allemaal niets van dit, tot nu nooit geen Internet onderbreking ! (zelfde kabels, aansluiting ect)

Qua DAC kan ik kort zijn, dat is prima en ook stabiel.
Wel heb ik alle mogelijkheden uit getest, tot de hoogst haalbare Sample Rate, maar "gewoon" 48 kHz voldoet voor mijn oren uitstekend, dus gebruik ik voor HDMI Stereo audio (Films, Muziek en TV) Optical, en die doet standaard 48 khz.
Ik kan geen verschil waarnemen tussen een 88 kHz FLAC bestand op de Media Player (word dan 48 kHz via Optical), en dat zelfde FLAC bestand vanaf de PC naar USB-B met de NA software, afgespeeld op 192 khz.
Klinkt beide prima, dan hou ik het simpel en gaat alles via Optical 48 khz.

Al met al een prima speler, nu de versterker(s) nog, de 2x PM11S3 in bi-amp mode.........

Zoldar

Probeer eens de gratis hd tracks sampler met goede 24/96khz tracks.

Verder moet je het niet nalaten om de na11 wat sacd te voeden (dsd files).

Als je dan nog geen verschil hoort mag je hem inruilen voor mijn mp3 speler  :-D
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Faxe

Via Audirvana en JRiver kan ik probleemloos muziek vanaf mijn MacBook Pro naar de NA11S1 sturen via USB. Probeer ik dit met Spotify dan werkt het niet. Het display geeft dan aan dat het format niet wordt ondersteund. Is dit iets wat per definitie kan werken of moet ik ergens iets instellen om het aan de praat te krijgen?

CBdicX

Probeer eens Spotify via de NA zelf, ipv de Mac route.....

Faxe

Via Airplay en het apparaat zelf werkt het probleemloos. Ben alleen nieuwsgierig of het ook via USB kan.

Zoldar

Ja hoor. Doe ik hier ook.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Faxe

Jij gebruikt volgens mij alleen geen MAC maar een PC met een windows OS?

Zoldar

Klopt windows. Maar kun je de usb driver van de marantz niet aanwijzen als geluidskaart in ios?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden