Nieuwe Marantz NA-11S1

Gestart door jrm, april 03, 2013, 15:08:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiotic

En Nubert levert per post. In NL zie je wel verbazingwekkend weinig Duitse merken. Behalve Magnat dan.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

Citaat van: 211 op september 10, 2013, 12:47:15
indruk-#11 : Android app

Inmiddels draai ik al weer even met de Marantz App op android. Toch weer net even wat anders dan die voor mijn iPod. Het werken met playlists gaat net wat soepeler : langere lijsten en eenvoudig "inprikken/selecteren" op alfabet Hoef je niet de hele lijst door te scrollen, met één simpele veegbeweging ben je waar je zijn moet...

Kortom, niet meer via de iPod, (iOS), maar via de 7" ASUS Tablet (Android)
Net even beter...

Voor de HH critici : Nee, het is nog steeds niet op het niveau SB, Sonos en andere vrinden..
Heb je de DeRemote all geprobeerd? Ik ben in discussie met de maker ervan (een Nederlander), ik denk dat hij het wel via jou (gratis) wil testen. Lijkt je dat wat?
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

xander32

Citaat van: John Wx op september 14, 2013, 13:14:35
Snap nog steeds niet dat Nubert Teufel en meer duitse merken op nog geen 150 km te koop zijn die erg goed zijn en iedereen maar B&W 6xx serie of KEF Q  kopen
... destijds heb ik serieus beide merken overwogen t.b.v. een meerkanaals-set. Vooral Nubert sprak mij zeer aan (prijs-kwaliteit).

Audiotic

Je hebt nu Glennies? Welke precies?
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

xander32

#259
Citaat van: Audiotic op september 14, 2013, 15:48:47
Je hebt nu Glennies? Welke precies?
Nog niet, gaan er t.z.t. wel komen. Maar de Ushers laten mij ook nog steeds genieten van de muziek, ongeacht of deze nou afkomstig is van een fysiek schijfje of via een stream.

Audiotic

Heb de baas van Marantz D/BNL gevraagd hoe het staat met een betere app, en met een speciale iPad versie. Hij gaat het nu in Japan navragen!
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

xander32

Citaat van: Audiotic op september 15, 2013, 16:10:07
Heb de baas van Marantz D/BNL gevraagd hoe het staat met een betere app, en met een speciale iPad versie. Hij gaat het nu in Japan navragen!


Ben benieuwd!

211

#262
Citaat van: Audiotic op september 14, 2013, 13:59:08
En Nubert levert per post. In NL zie je wel verbazingwekkend weinig Duitse merken. Behalve Magnat dan.
Tja, al vele merken zelf gehad, en nog veel meer gehoord in de loop van de jaren. Ben al weer een paar jaar verslaafd aan het Duitse merk Canton. Heerlijk i.c.m. Marantz
Zolang je maar geniet....

211

indruk-#12 : Ik word gek...

Zit ik vanavond rustig een paar FLAC-jes van mijn NAS te kopiëren naar USB-stick, om deze ook elders eens af te kunnen spelen. Hoppa, toch de USB maar eens in de NA11, en lekker "Jazz at the Pawnshop (Volume-1)" op...

Huhhh..??? Niet wat ik me herinner qua geluidsbeeld, wat is dit nu weer..?

Snel terug naar exact de zelfde FLAC file , maar dan vanaf de NAS... Het zal niet waar zijn... Er zit een duidelijk waarneembaar verschil in de NA11 in het afspelen van dezelfde file vanaf mijn NAS of vanaf USB-Stick...

Vanaf USB-Stick lijkt het allemaal nog veel echter, alsof je ter plekke bent... Gaaf...!!!
Morgen maar eens kijken of dat ook geldt voor ander muziekstukken, en ook maar eens een paar extra oren uitnodigen.

Wordt vervolgd...
Zolang je maar geniet....

pameijer

Dat wordt een USB-schijfje kopen en kopiëren  HB
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

211

indruk-#12b : Ik word gek...

Nee, toch maar niet. Vandaag het experiment herhaald : De zelfde FLAC bestanden afspelen via de NAS en via de USB aansluiting op een stickie...

Het resultaat blijft het zelfde, ongeacht het soort muziek. Of het nu klassiek is (Mahler, Sati, Dvorak), pop (Metallica, Linkin Park) of Jazz (Patricia Barber, Gare Du Nord, Jazz at the Pawnshop, Katie Melua).

Er is een duidelijk hoorbaar verschil : De USB aansluiting geeft een ruimtelijker beeld, je zit meer "in" de muziek dan er voor...

Dan bekruipt me een angstige gedachte : Geeft Marantz de muziek een "zetje" mee ? als het van USB komt omdat het doorgaans niet de beste kwaliteit is wat op stick staat..??

Of gaat er toch iets verloren via het Ethernet pad..? Of gooit de DLNA Server (Twonky) op de NAS roet in het muzikale eten...

Geen idee nog, maar het feit blijft... Wordt weer klussen !!  :yes:

Wordt vervolgd...
Zolang je maar geniet....


Zoldar

als een kat in een droogtrommel
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

i2Paq

Citaat van: 211 op september 20, 2013, 11:54:09
indruk-#12b : Ik word gek...

Nee, toch maar niet. Vandaag het experiment herhaald : De zelfde FLAC bestanden afspelen via de NAS en via de USB aansluiting op een stickie...

Het resultaat blijft het zelfde, ongeacht het soort muziek. Of het nu klassiek is (Mahler, Sati, Dvorak), pop (Metallica, Linkin Park) of Jazz (Patricia Barber, Gare Du Nord, Jazz at the Pawnshop, Katie Melua).

Er is een duidelijk hoorbaar verschil : De USB aansluiting geeft een ruimtelijker beeld, je zit meer "in" de muziek dan er voor...

Dan bekruipt me een angstige gedachte : Geeft Marantz de muziek een "zetje" mee ? als het van USB komt omdat het doorgaans niet de beste kwaliteit is wat op stick staat..??

Of gaat er toch iets verloren via het Ethernet pad..? Of gooit de DLNA Server (Twonky) op de NAS roet in het muzikale eten...

Geen idee nog, maar het feit blijft... Wordt weer klussen !!  :yes:

Wordt vervolgd...

Andere NAS gebruiken?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...