Nieuwe Marantz NA-11S1

Gestart door jrm, april 03, 2013, 15:08:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

211

Citaat van: jowa op april 25, 2013, 19:49:46
Gefeliciteerd  pompom pompom
Mooie aankoop.
TNX, ben er ook daadwerkelijk héél blij mee.... :yes:
Zolang je maar geniet....

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

211

#212
Resumé :

Na krap 2 weken spelen kom ik ten éne malen niet meer tot een ander oordeel dan voorheen (zie indruk #1 t/m #10)

De keuze om voor de NA-11S1 te gaan heeft voor mij goed uitgepakt. Krap 3 mille is een hele hoop geld maar gelijk aan de prijsstelling van de SA dus in die zin goed vergelijkbaar.

Qua geluid wint de NA het bij mij/voor mij van de SA, en daar was het mij allemaal om te doen.
Het gemak van de NA is absoluut niet op het niveau van bijvoorbeeld de SB, maar voor mij uiteindelijk toch handiger dan losse CD's . Alle FLAC'jes staan bij mij op een NAS.


  • Voor iemand bij wie gebruiksgemak (héél) hoog in het vaandel staat zou ik de NA nog (even) laten staan.
  • Voor wie qua geluid weer net een stapje verder wil dan de SA-11S2 en niet meer met losse CD's wil werken, én het geld er voor over heeft is de NA zeker niet verkeerd...

Als er nog vragen zijn hoor ik het wel...
Zolang je maar geniet....

Zoldar

Van harte gefeliciteerd. En veel muzikaal plezier de komende tijd.

Ik heb maar 1 vraag. Hoe speel je straks sacd's af?

Ik vind het een prachtig apparaat daar ik ook een collectie flac in verschillende resoluties verzameld heb. De sbt/octave combo draaid super. Maar ik maak nu geen gebruik van de gebalanceerde opbouw van de graaf.

En de rack presence van een premium marantz is niet te versmaden.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

211

Citaat van: Zoldar op april 25, 2013, 20:31:40
Ik heb maar 1 vraag. Hoe speel je straks sacd's af?

haha... dat gaat dus niet, althans niet rechtstreeks... Het formaat van SACD is DSD en die worden nog maar heel mondjesmaat in de handel aangeboden voor download. De NA kan dit DSD formaat overigens wel aan..
Zolang je maar geniet....

bluesman63

#215
211. Gefeliciteerd met je mooie aankoop.  Wat voor versterker gebruik je?
Ben zelf niet zo bekend met upnp maar omdat de software zo ondermaats tot slecht is ben ik op zoek gegaan naar eventueel vervangende mogelijkheden.  Bekijk de links, ik denk dat dit wel een kanshebber is.

http://www.dbpoweramp.com/asset-upnp-dlna.htm

foto

http://forum.dbpoweramp.com/showthread.php?20897-Asset-Control


xander32

Heb je ook nog het vergelijk NA11s1 versus SA11s3 kunnen maken en/of SA11s2 versus s3?

211

Citaat van: xander32 op april 26, 2013, 06:43:02
Heb je ook nog het vergelijk NA11s1 versus SA11s3 kunnen maken en/of SA11s2 versus s3?

haha... ik heb geen S3 en helaas ook niemand die hem even wil uitlenen..... sorry... :wink:
Zolang je maar geniet....

Audiotic

Citaat van: 211 op april 25, 2013, 21:07:37
haha... dat gaat dus niet, althans niet rechtstreeks... Het formaat van SACD is DSD en die worden nog maar heel mondjesmaat in de handel aangeboden voor download. De NA kan dit DSD formaat overigens wel aan..

http://dsd-guide.com/where-can-you-find-dsd-music-downloads

Er komt steeds meer!
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

211

Inmiddels draait EAC weer overuren.. Haha... Ik merk dat ik sneller CD's stream dan dat ik gewend was CD's te spelen met de SA...

De Squeezebox had al langer een plekje gekregen in de slaapkamer, en beneden "enkel" nog de CD speler staan. Hoewel de NA geen toonbeeld van gemak is t.o.v. de Squeezebox kan ik via de iPod inmiddels goed uit de voeten...

Naast genieten van de muziek wordt het weer eens tijd voor andere experimentjes :

  • Zijn er verschillen waarneembaar tussen NAS en USB-HDD
  • Zijn er verschillen waarneembaar tussen NAS en USB-PC (JRiver  als Media Server)
  • Zijn er verschillen waarneembaar tussen FLAC 44.1, FLAC 192 en DSD

Uiteraard met gelijk bronmateriaal... Zo blijft een mens leuk bezig.... :wink:

PS1 : Sommige klagen over de instabiliteit van de Marantz APP op de iPod. Ik heb dat in het begin ook een paar keer gehad. Sinds de upgrade van de iPod/IOS naar versie 5.1.1. geen centje pijn meer

PS2 : Twonky Media Server op de NAS wil nog wel eens de kluts kwijt raken als bestaande files aangepast worden (TAG Info) , database opnieuw opbouwen helpt altijd. In het dagelijkse gebruik is hij echter zeer stabiel.

Groet...
Zolang je maar geniet....

Cornelis1921

Citaat van: 211 op mei 08, 2013, 12:31:48
Inmiddels draait EAC weer overuren.. Haha... Ik merk dat ik sneller CD's stream dan dat ik gewend was CD's te spelen met de SA...

De Squeezebox had al langer een plekje gekregen in de slaapkamer, en beneden "enkel" nog de CD speler staan. Hoewel de NA geen toonbeeld van gemak is t.o.v. de Squeezebox kan ik via de iPod inmiddels goed uit de voeten...

Naast genieten van de muziek wordt het weer eens tijd voor andere experimentjes :

  • Zijn er verschillen waarneembaar tussen NAS en USB-HDD
  • Zijn er verschillen waarneembaar tussen NAS en USB-PC (JRiver  als Media Server)
  • Zijn er verschillen waarneembaar tussen FLAC 44.1, FLAC 192 en DSD

Uiteraard met gelijk bronmateriaal... Zo blijft een mens leuk bezig.... :wink:

PS1 : Sommige klagen over de instabiliteit van de Marantz APP op de iPod. Ik heb dat in het begin ook een paar keer gehad. Sinds de upgrade van de iPod/IOS naar versie 5.1.1. geen centje pijn meer

PS2 : Twonky Media Server op de NAS wil nog wel eens de kluts kwijt raken als bestaande files aangepast worden (TAG Info) , database opnieuw opbouwen helpt altijd. In het dagelijkse gebruik is hij echter zeer stabiel.

Groet...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#221
Citaat van: 211 op mei 08, 2013, 12:31:48
Inmiddels draait EAC weer overuren.. Haha... Ik merk dat ik sneller CD's stream dan dat ik gewend was CD's te spelen met de SA...

De Squeezebox had al langer een plekje gekregen in de slaapkamer, en beneden "enkel" nog de CD speler staan. Hoewel de NA geen toonbeeld van gemak is t.o.v. de Squeezebox kan ik via de iPod inmiddels goed uit de voeten...

Naast genieten van de muziek wordt het weer eens tijd voor andere experimentjes :

  • Zijn er verschillen waarneembaar tussen NAS en USB-HDD
  • Zijn er verschillen waarneembaar tussen NAS en USB-PC (JRiver  als Media Server)
  • Zijn er verschillen waarneembaar tussen FLAC 44.1, FLAC 192 en DSD

Uiteraard met gelijk bronmateriaal... Zo blijft een mens leuk bezig.... :wink:

PS1 : Sommige klagen over de instabiliteit van de Marantz APP op de iPod. Ik heb dat in het begin ook een paar keer gehad. Sinds de upgrade van de iPod/IOS naar versie 5.1.1. geen centje pijn meer

PS2 : Twonky Media Server op de NAS wil nog wel eens de kluts kwijt raken als bestaande files aangepast worden (TAG Info) , database opnieuw opbouwen helpt altijd. In het dagelijkse gebruik is hij echter zeer stabiel.

Groet...
Wat betreft de eerste alinea: wisselde jij zo vaak van CDs dan en wissel jij nu zo vaak vaak van bestand, dat lijkt mij dan ook heel onrustig luisteren. Een CD/bestand is toch bedoeld om er helemaal voor te gaan zitten en hem rustig helemaal uit te luisteren. Of vergis ik mij soms daarin enigzins? Zijn er soms ook andere manieren van muziekluisteren? Maar vraag is dus eigenlijk welke winst behaalt men door het sneller kunnen switchen tussen de bestanden t.o.v. het luisteren vanaf CD(s)? byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

211

Citaat van: Cornelis1921 op mei 08, 2013, 12:58:21
Wat betreft de eerste alinea: wisselde jij zo vaak van CDs dan en wissel jij nu zo vaak vaak van bestand, dat lijkt mij dan ook heel onrustig luisteren. Een CD/bestand is toch bedoeld om er helemaal voor te gaan zitten en hem rustig helemaal uit te luisteren. Of vergis ik mij soms daarin enigzins? Zijn er soms ook andere manieren van muziekluisteren? Maar vraag is dus eigenlijk welke winst behaalt men door het sneller kunnen switchen tussen de bestanden t.o.v. het luisteren vanaf CD(s)? byebye, Cor.

Hoi Cor, neen.. ik "zap" niet door de nummers heen, dat lijkt mij inderdaad heel onrustig.
Ik luister een CD helemaal af. Maar de radio stond vaker aan dan dat ik een CD draaide. Nu is het andersom...
Zolang je maar geniet....

Cornelis1921

Citaat van: 211 op mei 08, 2013, 13:26:43
Hoi Cor, neen.. ik "zap" niet door de nummers heen, dat lijkt mij inderdaad heel onrustig.
Ik luister een CD helemaal af. Maar de radio stond vaker aan dan dat ik een CD draaide. Nu is het andersom...
OK, dan begrijp ik jou. Ik heb namelijk iemand gekend, die dat wel deed, inderdaad heel erg onrustig, vooral als men er als gast naar moest meeluisteren. puke
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

100%Marantz

Zappen is verschrikkelijk, maar een "traag" toestel vind ik storend. Daarmee bedoel ik bv een DVD speler gebruiken om CD te beluisteren, dat gaat veel te traag.
Sommigen vinden dat niet erg, mij stoort het.

De eertse CD's waren traag (lade en next) toen heeft men extra snelle CD spelers gemaakt vb CD 960. Eigenlijk heel comfortabel. Althans, vind ik  :lol:

marantz, what else?