Nieuwe Marantz NA-11S1

Gestart door jrm, april 03, 2013, 15:08:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Ik zal trouwens de laatste zijn die de Boston luidsprekers afzeikt ,ik heb deze namelijk eerder gehoord en vind ze niet eens zo slecht .
Het hangt er natuurlijk wel vanaf in welke ruimte geplaatst zijn .
De demo van jaaaaaren terug op de vad met de premium reeks van Marantz icm de M-S vond ik ook erg tegenvallen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op april 18, 2013, 01:07:29
Ik zal trouwens de laatste zijn die de Boston luidsprekers afzeikt ,ik heb deze namelijk eerder gehoord en vind ze niet eens zo slecht .
Het hangt er natuurlijk wel vanaf in welke ruimte geplaatst zijn .
De demo van jaaaaaren terug op de vad met de premium reeks van Marantz icm de M-S vond ik ook erg tegenvallen .

Daar had Kennie ook aangezeten met zijn handjes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

211 moet wachten op de opvolger 11(2) als je hem niet snapt vooral doorgaan  :wink:


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Vind wel dat Marco met zijn reactie veel "kant" of juist veel "wal" raakt

Vind de belevenissen van 211 leuk om te lezen en te volgen maar een apparaat wat je een tijd geleden heb beluisterd kan je niet meer voor de geest halen hoe die klonk of zou klinken t.o.v een Linn of ander apparaat

Weet ook heus wel dat enthousiasme een groot deel mee brengt en terecht want het is ook leuk om zo een mooi ding thuis te hebben

Zelf ben ik van mening dat elk fatsoenlijk apparaat goed werkt en sommige hebben daar een 4k ding voor nodig en andere 1k of een 3 in 1 setje

Soms mag men best wel is kritischer kijken naar dingen dus even out of the box en van een afstandje kijken wat doet het wat kan het wat mag het, maar is soms heel moeilijk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Stream nu effe via laptop en "audiofiele" DAC 11 euro incl. verzending uit het verre Oosten maar kan zo mee in de high end testen  :-)

En tussen WiFi of LAN hoor ik geen verschil



Fujitsu Siemens Esprimo Mobile V5535 Edition 4gb 160gb WIN 7 64-bit + ELE EL-D01 USB PCM2704 DAC BOARD CARD + ELNA Capacitor + FOOBAR

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

bluesman63

Citaat van: Marco op april 18, 2013, 01:02:36
Vriendelijk?

Niet dus.

Toen ik de PM11-S2 kocht kon ik via de bijleverde remote control mijn oude Marantz dvd speler bedienen. Ik kocht toen paar maanden later Marantz bluray. Wat bleek niet te bedienen via de remote control. Gebeld naar Marantz. Klopt zeiden ze. We hebben de code's veranderd. Daar sta je dan.
Ik blijf zit soort dingen wel heel vreemd vinden. Als je pretendeert in het betere sigment te zitten.

JohnWx

Citaat van: bluesman63 op april 18, 2013, 12:58:31
Niet dus.

Toen ik de PM11-S2 kocht kon ik via de bijleverde remote control mijn oude Marantz dvd speler bedienen. Ik kocht toen paar maanden later Marantz bluray. Wat bleek niet te bedienen via de remote control. Gebeld naar Marantz. Klopt zeiden ze. We hebben de code's veranderd. Daar sta je dan.
Ik blijf zit soort dingen wel heel vreemd vinden. Als je pretendeert in het betere sigment te zitten.

De BR speler is ook niet de Premium lijn  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

100%Marantz

Citaat van: John Wx op april 18, 2013, 13:05:56
De BR speler is ook niet de Premium lijn  8-)

Dat zou geen reden mogen zijn. Je verwacht dat marantz tenminste met marantz compatiebel is, nee?
marantz, what else?

JohnWx

Citaat van: 100%Marantz op april 18, 2013, 14:27:03
Dat zou geen reden mogen zijn. Je verwacht dat marantz tenminste met marantz compatiebel is, nee?

Nou ja en nee

ja, lijkt me logisch

nee, BR heeft andere instructies oftewel geen Philips meer als AB basis
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jowa

Gewoon een Logitech Harmony kopen, inrichten en je stapel device gebonden a.b's kan de la in.

Wat betreft de NA11, apparaat met een hoog heb gehalte, zo te lezen kwa geluid ook zeer goed, alleen de app is minder.
Is dus wachten op een derde partij die wel een goede app maakt, zoals iPeng voor de Squeezeboxen.

bluesman63

Citaat van: John Wx op april 18, 2013, 13:05:56
De BR speler is ook niet de Premium lijn  8-)

Klopt, maar dat was mijn 10 jaar oude dvd speler ook niet.

JohnWx

Citaat van: bluesman63 op april 18, 2013, 15:42:28
Klopt, maar dat was mijn 10 jaar oude dvd speler ook niet.

Maar toen was er nog RC 5 Philips wat ze gebruikte en aangezien Philips geen producten meer gaat maken komt RC 5 te vervallen en hebben ze een ander merk van RC
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Citaat van: jowa op april 18, 2013, 15:26:06
Gewoon een Logitech Harmony kopen, inrichten en je stapel device gebonden a.b's kan de la in.

Wat betreft de NA11, apparaat met een hoog heb gehalte, zo te lezen kwa geluid ook zeer goed, alleen de app is minder.
Is dus wachten op een derde partij die wel een goede app maakt, zoals iPeng voor de Squeezeboxen.

stupid
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

bluesman63

#193
Citaat van: jowa op april 18, 2013, 15:26:06
Gewoon een Logitech Harmony kopen, inrichten en je stapel device gebonden a.b's kan de la in.

Wat betreft de NA11, apparaat met een hoog heb gehalte, zo te lezen kwa geluid ook zeer goed, alleen de app is minder.
Is dus wachten op een derde partij die wel een goede app maakt, zoals iPeng voor de Squeezeboxen.

Ik begrijp wel dat ook een derde partij uitkomst kan bieden. Maar a. vind ik niet horen als je apparatuur van hetzelfde merk is. Als je diverse merken met elkaar wil verbinden door 1 remote begrijp ik het. b. wil ik mijn geld niet uitgeven dat dat soort zaken. Dit zelfde geldt ook voor apps. Het merk hoort dit op orde te hebben.

Ik keek ook uit naar de NA11. Als ik 100% het gevoel had dat Marantz alles op orde had, zou ik hem gelijk kopen. Qua geluid had ik er wel vertrouwen in. Maar de eerder genoemde zaken houden me tegen. En ik verdom het om diit soort bedragen neer te tellen waarvan ik vind dat het niet compleet is. Misschien ben ik een zeikerd hierin maar we kopen deze spullen niet om het volgend jaar weer weg te doen. Het zijn geen weggooi setjes. Toch.

JohnWx

Citaat van: bluesman63 op april 18, 2013, 15:57:57
Ik begrijp wel dat ook een derde partij uitkomst kan bieden. Maar a. vind ik niet horen als je apparatuur van hetzelfde merk is. Als je diverse merken met elkaar wil verbinden door 1 remote begrijp ik het. b. wil ik mijn geld niet uitgeven dat dat soort zaken. Dit zelfde geldt ook voor apps. Het merk hoort dit op orde te hebben.

Ik keek ook uit naar de NA11. Als ik 100% het gevoel had dat Marantz alles op orde had, zou ik hem gelijk kopen. Qua geluid had ik er wel vertrouwen in. Maar de eerder genoemde zaken houden me tegen. En ik verdom het om diit soort bedragen neer te tellen waarvan ik vind dat het niet compleet is. Misschien ben ik een zeikerd hierin maar we kopen dit spullen niet om het volgend jaar weer weg te doen. Het zijn geen weggooi setjes. Toch.

Ze hebben geen andere optie/keus de RC5 van Philips is te duur om daarvan patent van over te kopen en iets nieuws maken kan wel maar werkt dan weer niet met oudere type's


Zie ook geen optie voor DVD op de AB 's van de PM11's
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.