Nieuwe Marantz NA-11S1

Gestart door jrm, april 03, 2013, 15:08:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: xander32 op april 16, 2013, 06:49:47
... Nu moet ik wel opmerken dat James Labrie echt nergens fatsoenlijk op klinkt ...

+1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.


211

indruk-#4 : Slecht bron-materiaal blijft slecht klinken, m.a.w. geen verschil te beluisteren tussen de NA en de SA. Bij hele mooie opnames/mixen is dat echter een ander verhaal, in het voordeel van de NA...
Zolang je maar geniet....

211

Citaat van: Marco op april 16, 2013, 01:17:38
Dan kom je op het punt van is het je waard om 4k uit te geven aan een apparaat wat het zelfde doet als een apparaat van zeg maar 4 meijer , als iemand vind dat er met het ding van 4k meer zwart,lucht,en vooral meer details zijn ...... be my guest !
Maar houd het dan voor jezelf en ga geen l$lverhalen verkopen om je eigen uitgaven te gerechtvaardigen .

Ik snap niks van je reactie(s)
1- Ik leg aan niemand rechtvaardiging/verantwoording af. Hoe en waaraan ik mijn geld uitgeef is 100% mijn keuze. Dus dit is een kul argument...!
2- Ik was in de veronderstelling dat een forum bedoeld was voor het delen van de eigen ervaring, jouw opmerking van : "Maar houd het dan voor jezelf" lijkt mij in deze dan ook verre van gepast...

Ik deel hier mijn bevindingen, jouw agressieve uitlatingen staan mij tegen...
Zolang je maar geniet....

pameijer

Citaat van: 211 op april 16, 2013, 15:12:17
Ik snap niks van je reactie(s)
1- Ik leg aan niemand rechtvaardiging/verantwoording af. Hoe en waaraan ik mijn geld uitgeef is 100% mijn keuze. Dus dit is een kul argument...!
2- Ik was in de veronderstelling dat een forum bedoeld was voor het delen van de eigen ervaring, jouw opmerking van : "Maar houd het dan voor jezelf" lijkt mij in deze dan ook verre van gepast...

Ik deel hier mijn bevindingen, jouw agressieve uitlatingen staan mij tegen...

Helemaal mee eens 211! Ik lees je bevindingen graag, je bent de enigste hier die dit apparaat gehoord heeft en dus een mening KAN hebben. Ik had al eerder mijn verbazing geuit op alle meningen in dit draadje over de NA11, die met name over de veronderstelde te hoge prijs gaan. Iets is duur of iets is waardevol, net hoe je er tegenaan kijkt en hoe diep je eigen zakken zijn.

www.youtube.com/watch?v=u9WXg7iNK_I
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Cornelis1921

:| Maar nu gaat meer over de toon der uitlatingen dan over de toon van de NA11S1. ;-)

Natuurlijk zijn hier forummers met een 'bite' actief, maar komaan, jullie kunnen toch wel tegen een stootje: "If you can't stand the heath of the kitchen, stay out!". By the way: M. is kok van beroep. :-D ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep

Citaat van: 211 op april 16, 2013, 15:12:17
Ik snap niks van je reactie(s)
1- Ik leg aan niemand rechtvaardiging/verantwoording af. Hoe en waaraan ik mijn geld uitgeef is 100% mijn keuze. Dus dit is een kul argument...!
2- Ik was in de veronderstelling dat een forum bedoeld was voor het delen van de eigen ervaring, jouw opmerking van : "Maar houd het dan voor jezelf" lijkt mij in deze dan ook verre van gepast...

Ik deel hier mijn bevindingen, jouw agressieve uitlatingen staan mij tegen...

Er zijn altijd mensen voor wie een NA-11 zo ver weg is dat ze alleen onzin kunnen verkopen. Nou daar doen ze ons geen plezier mee. Er zijn namelijk wel mensen die naar een NA-11 kijken. En er het geld voor over hebben. Toch niets mis mee. Het zijn hun centen en al gooien ze het in de kachel dan moeten ze dat nog zelf weten. En als er dan iemand als 211 als enige ervaring deskundige de moeite wil doen hier iets neer te pennen dan kunnen we lomp gezwets missen als kiespijn. Voorlopig is jouw ervaring Marco in deze gelijk aan nul. Dus lees wat 211 neerschrijft. Daar kun je alleen maar wijzer van worden.

Cornelis1921

#144
Citaat van: joep op april 16, 2013, 16:21:38
Er zijn altijd mensen voor wie een NA-11 zo ver weg is dat ze alleen onzin kunnen verkopen. Nou daar doen ze ons geen plezier mee. Er zijn namelijk wel mensen die naar een NA-11 kijken. En er het geld voor over hebben. Toch niets mis mee. Het zijn hun centen en al gooien ze het in de kachel dan moeten ze dat nog zelf weten. En als er dan iemand als 211 als enige ervaring deskundige de moeite wil doen hier iets neer te pennen dan kunnen we lomp gezwets missen als kiespijn. Voorlopig is jouw ervaring Marco in deze gelijk aan nul. Dus lees wat 211 neerschrijft. Daar kun je alleen maar wijzer van worden.
Zonder mij verder actief met deze discussie/beschouwing te willen begeven speelt kift wel degelijk een bepaalde rol bij de stellingname van sommigen. Opvallend hebben daar vintageliefhebbers daar weinig tot geen last van. Waarvan akte.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

211

#145
Citaat van: Cornelis1921 op april 16, 2013, 15:52:55
Natuurlijk zijn hier forummers met een 'bite' actief, maar komaan, jullie kunnen toch wel tegen een stootje: "If you can't stand the heath of the kitchen, stay out!". By the way: M. is kok van beroep. :-D ;-)

Een "stootje" is prima... maar dan wel enigszins gefundeerd graag... Mijn reacties hier zijn korte impressies gebaseerd op mijn ervaringen van apparaten die hier staan... een mening op basis van een luisterevaring uit 1ste hand dus.

Of de NA het geld waard is rep ik helemaal niet over..

Het commentaar van Marco :

"Dan kom je op het punt van is het je waard om 4k uit te geven aan een apparaat wat het zelfde doet als een apparaat van zeg maar 4 meijer , als iemand vind dat er met het ding van 4k meer zwart,lucht,en vooral meer details zijn ...... be my guest ! Maar houd het dan voor jezelf en ga geen l$lverhalen verkopen om je eigen uitgaven te gerechtvaardigen ."

raakt dus kant nog wal. Sterker nog : Zolang hij zelf deze 1:1 vergelijking niet kan maken is zijn mening gebaseerd op niks, noppes, lucht...

Daarbij typeert hij mijn bescheiden bijdragen als "lolliestokverhalen.."
Wat mij betreft is dit leeghoofdig- en luidruchtig geraaskaal en daarmee  forum vervuiling van het ergste soort...
Zolang je maar geniet....

joep

Helemaal mee eens. 211 heeft hier zijn ervaring neergeschreven. Hopelijk doen dat meer mensen met hun ervaring. Die mogen best afwijkend zijn, niets nis mee. Zo kunnen we een idee krijgen van de kwaliteiten en tekortkomingen van de NA-11. Daar hebben we allemaal wat aan.

Cornelis1921

211 ik deel jouw mening zonder daarbij het begrip voor Marco's "topicvervuiling van het ergste soort" te willen verbloemen. Dit is een forum en daar komen niet alleen meningen ten botsing, maar ook temperamenten. Gaat het soms te ver, dan grijpt het moderaat meestal in. Maar wij zijn langzamerhand, niet zonder mijn toedoen, behoorlijk off topic aan het geraken.
211, jij hebt helemaal gelijk evenals Joep, maar mag iemand als Marco hier geen blijk geven van zijn audiofustraties? Er is maar 1 politieagent/rechter op het forum en dat zijn de moderatoren, bij een klacht kunt men dat altijd aan hun melden. Elkaar afzeiken is zo goedkoop en forumonwaardig.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

211

Citaat van: Cornelis1921 op april 16, 2013, 16:44:24
Elkaar afzeiken is zo goedkoop en forumonwaardig.
Correct...En straks weer "on topic" :-D
Zolang je maar geniet....

211

indruk-#5 : Vermoeiend ?

De NA staat nu de hele morgen te spelen, afwisselend met de SA... Ik ga me nu op heel glad "audio"ijs begeven... Voor hen die dit allemaal te zweverig of onzin is, gewoon deze impressie even overslaan  :-D :-D 

Het lijkt alsof de NA gemiddeld voor meer "Druk" zorgt in de kamer en daarmee na een paar uur luisteren vermoeiender werkt dan de SA... Ik krijg de neiging om de NA even uit te zetten. FF rust... Iets wat ik met de SA nooit heb..

Apart...
Zolang je maar geniet....