Nieuwe Marantz NA-11S1

Gestart door jrm, april 03, 2013, 15:08:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Mijn stiekeme wens dat het vooral de upsampling converter in de Marantz is die voor de veel betere klank zorgt wordt slechts ten dele vervuld. De verbetering ten opzichte van mijn eigen d/a-converter is evident, maar haalt niet het niveau van wat de geïntegreerde netwerkspeler presteert. Blijkbaar is de jitter van het digitale signaal binnen de NA-11S1 toch nog een stuk lager dan op de digitale uitgang van mijn Squeezebox.



Jitter kan vooral komen door een externe factor zoals een kabel en jitter kan ook al in de opname komen/zitten maar hij vind het weer als een draaitafel klinken deze streamer

Zijn er nog audio journalisten die wel gekwalificeerd zijn in hun werk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Citaat van: John Wx op april 08, 2013, 23:51:46
Marantz kiest er ondubbelzinnig voor om deze netwerkspeler niet te voorzien van een WiFi ontvanger voor een draadloze verbinding met je netwerk. De reden daarvoor is simpel: WiFi is volgens Marantz leuk en aardig om een beetje te internetten of om documenten naar je printer te sturen, maar niet om hoogwaardige audiosignalen te transporteren. Ze hebben gelijk, zeker wanneer het HD materiaal van een hoge bitrate en samplingfrequentie betreft.


Hoezo gelijk kom dan met het tegen gelijk, dat wifi niet werkt

Snap alleen niet waarom een ding van van 500000$ van Burmester het wel kan of 1 van 599 euro, Cambridge Audio Sonata NP30

Heb je in een flatje wel eens geprobeerd high rez muziek over wireless te streamen? Ik ben na veel bezoeken van compu nreds gewoon een draadje gaan gebruiken.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op april 09, 2013, 00:07:12
Heb je in een flatje wel eens geprobeerd high rez muziek over wireless te streamen? Ik ben na veel bezoeken van compu nreds gewoon een draadje gaan gebruiken.

Waarom doen die grote en kleine jongens het wel zonder verlies ? meer know how of take the risk  clown1

Heb ook liever een draadje, weer een optie voor een kabeltje, zag me toch cat5/6 kabeltjes langs komen koop ik een auto voor  :-D 


Zit ook meer af te geven op de verheerlijking van deze schrijver maar had je al begrepen  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

Heb niemand ooit horen klagen dat Wi-Fi niet geschikt zou zijn. Heb er zelf geen ervaring mee maar als Marantz in zo'n duur ding gewoon Wi-Fi had geschroefd met vermelding dat een draadje beter geluid moet geven is er toch niets aan de hand?

thanatos

Chassis van koper, afgeschermde componenten, low noise display en dan ga je een .5 watt stoorzender in je apparaat bouwen  :-D Die redenatie kan ik goed volgen.

En bedraad is net even wat degelijker en betrouwbaarder in mijn ogen. WiFi is gemak.

johand

Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

JohnWx

Citaat van: thanatos op april 09, 2013, 11:16:55
Chassis van koper, afgeschermde componenten, low noise display en dan ga je een .5 watt stoorzender in je apparaat bouwen  :-D Die redenatie kan ik goed volgen.

En bedraad is net even wat degelijker en betrouwbaarder in mijn ogen. WiFi is gemak.

Die kan je dan toch ook afschermen ? veel merken doen het waaronder ook veel "high enders" die ervaren dat probleem helemaal niet

Aan de andere kant als dat de filosofie is  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thanatos

Citaat van: johand op april 09, 2013, 12:14:01
Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Moet je marantz ff mailen  :wink:

Je ziet het wel vaker ook in CD-spelers dat je het scherm kan uitschakelen.

joep

Je PC moet je dus via een USB kabel aansluiten. Zo 1900 techniek. Nee dit is niet normaal en ik denk dat hij zodra er een vergelijking met andere topmerken plaats vind hier onderuit gaat. Voor die 4000 euro zie ze er voor vragen mogen we best een beetje kritisch zijn.

Wat ik verder ook zag is dat hij in de USA 3.499 dollar kost. Dat is 2685 euro!


Zoldar

Beste joep,

Hoeveel streamers kunnen dsd files van een netwerk af streamen?

Die app gasn ze toch wel updaten?
En die prijs stort in elkaar via ebay.

Voor 2500 een streamert die net zo goed cd's afspeelt als een sa11. Cd stop je in jet blunray spelert, coax naar na11.

Koopje.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

pameijer

Citaat van: joep op april 09, 2013, 13:16:39
Je PC moet je dus via een USB kabel aansluiten. Zo 1900 techniek. Nee dit is niet normaal en ik denk dat hij zodra er een vergelijking met andere topmerken plaats vind hier onderuit gaat. Voor die 4000 euro zie ze er voor vragen mogen we best een beetje kritisch zijn.

Wat ik verder ook zag is dat hij in de USA 3.499 dollar kost. Dat is 2685 euro!

Amerikaanse prijzen zijn altijd ex de BTW omdat elke staat z'n eigen BTW-tarieven hanteert. Ook zijn er wellicht nog wat importheffingen en is Amerika vaak wat goedkoper met producten (koop daar maar 's een Levi's spijkerbroek..., of een muscle-car).

Kritisch zijn mag iedereen, maar nog niemand hier heeft dit apparaat mogen beluisteren en bedienen, dus ik vind alle kritiek wel een beetje voorbarig. Beetje boel eigenlijk. Dit is een Marantzforum, laten we een beetje fan zijn van ons kluppie!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: Zoldar op april 09, 2013, 13:29:07
Beste joep,

Hoeveel streamers kunnen dsd files van een netwerk af streamen?

Die app gasn ze toch wel updaten?
En die prijs stort in elkaar via ebay.

Voor 2500 een streamert die net zo goed cd's afspeelt als een sa11. Cd stop je in jet blunray spelert, coax naar na11.

Koopje.

zit je weer met jitter
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

pameijer

Citaat van: John Wx op april 09, 2013, 15:53:36
zit je weer met jitter

Jiiter in een blunray spelert..... Waar gaat dat heen met onze mooie taal! Als Willempie straks Koning is zal hij hier hopelijk aandacht aan schenken.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Zoldar

Ik ga me bezig houdennmet jittermanagement
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden