Airplay op ipad of imac valt weg na aanzetten van mijn windows-laptop

Gestart door P.Diepeveen, maart 19, 2013, 19:28:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

P.Diepeveen

Over mijn probleem heb ik al heel veel opgezocht, maar nog nergens de oplossing gevonden.
Mijn situatie is als volgt:
Ik heb een Marantz NA 7004 en die kan ook Airplay afspelen.
Dat lukt mij prima via mijn ipad en mijn imac.
Als ik een van die twee afspeel en vervolgens mijn laptop aanzet, valt Airplay weg zodra de laptop verbinding zoekt/heeft gevonden met het netwerk.
Airplay vanaf de laptop afspelen lukt elke keer slechts 1 seconde en daarna valt hij ook weg.
Men zegt dat het met de bestandsdeling te maken heeft. Die zou ik moeten uitzetten en ik heb daar op zich geen problemen mee want ik gebruik die niet. Maar ik ben er niet zo goed in. Heb al allerlei pogingen gewaagd, maar het lukt nog niet.
Ik heb een Windows 7 besturingssysteem.
Zou iemand die denkt dat hij de oplossing heeft in eenvoudige stappen kunnen zeggen wat ik moet doen?
Alvast bedankt voor je hulp.

Maus

Het klinkt alsof die Marantz kiest voor de windows machine en dan de Apple op de 2e plaats zet.

P.Diepeveen

Ja, dat lijkt erop, maar hoe kan ik daar iets aan veranderen?

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

P.Diepeveen

Nu nog een positieve bijdrage graag. Hier kan ik niks mee.

RoGEK

probeer eens de laptop op te starten zonder heel de bende van itunes..
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

JohnWx

Citaat van: P.Diepeveen op maart 19, 2013, 20:23:34
Nu nog een positieve bijdrage graag. Hier kan ik niks mee.

nog niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Wat voor provider heb je en wat voor router

Ik had het ook met een Android 4.0 tablet sommige routers en vooral ziggo ondersteunen of liever gezegd geven geen ondersteuning aan tablets via netwerken dus soms heb je wel bereik dan weer niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

P.Diepeveen

Bedankt voor jullie reacties.
RoGek: Dacht ik ook, maar ik heb iTunes EN Spotify er helemaal afgegooid en dan blijft het probleem bestaan: zodra de laptop contact maakt met het internet, gaat airplay op mijn Mac of op mijn ipad uit. Ook op de laptop zelf doet hij het niet.
John Wx: de router is niet het probleem. Ik heb een Linksys. Bovendien werkt de iPad en de Mac gewoon goed (totdat dus de laptop op het netwerk komt).

JohnWx

http://forum.iculture.nl/f90/ipad/f123/ipad-apps-games/f124/ipad-apps/96961-air-video-verbreekt-wifi-verbinding.html

Sommige providers hebben een verkapte linksys  :wink: maar heet dan anders het probleem zit in de router die kickt iets eruit

maar bij de eerste link lees je dat er veel problemen mee zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

P.Diepeveen

Ik heb geen ledlampen, dus dat is het probleem zeker niet. De verbindingen zijn goed.
Ook geen probleem met Lion. Zolang de laptop (windows) uit is, speelt Airplay via mijn iMac prima en probleemloos.
Punt is dat de windowslaptop kennelijk iets overrulet (voorrang neemt).
Iemand deed de suggestie om het te zoeken in bestanddeling van het thuisnetwerk. Daar zou ik iets aan of uit moeten zetten, maar ik weet niet wat.
Iemand die weet wat het zou kunnen zijn en kan dat in klein stappenplannetje uitleggen?