Welke aansluiting en welke kabel kiezen?

Gestart door KayaRahnee, februari 13, 2013, 14:11:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

ik heb een "gewone" usb kabel wel met rode pluggen tussen laptop en dac


dat verschil is al zo groot/winst dat ik het al goed vind


als jij een mooie usb kabel mooier vind klinken zonder discussie doen


ik heb vanaf vandaag toch ook een Oehlbach stroomkabel  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus

Krijg je in ieder geval een helder leesbare energierekening

Als ik digitaal verbind doe ik dat met Coax of USB. Ik vind die optische dingen een beetje fragiel.


Zoldar

ik heb nog nooit verschil gehoord tussen digitale kabels. maar dat zegt niets. ik hoor weer wel verschillen tussen netsnoeren. ik ben selectief audiofiel  :mrgreen:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Niber

Tussen Squeezebox en DAC receiver.

http://www.ruconnected.nl/kabels/17-digitale-coaxiale-kabel-cinch.html

Waarom deze ipv de optische variant? Dit leek me steviger.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op februari 15, 2013, 11:21:59
Ja kan het niet onder woorden brengen pure emotie
stupid ...toch niet een tikkeltje teveel emotie... :cry:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

kuruki

#22
Conclusie: de emotie zit in de kabel?

Maar heeft een Siltech meer emotie dan een Kimber? Ben een leek hierin.

Dit was cynisch, nu serieus, ik denk dat er een verschil zit tussen een dropveter en QED/Supra/ VdHul.

Je mag niet vergeten dat het kabelgebeuren een recent fenomeen is, vraag aan de verkoper als je er kan

mee krijgen en thuis testen.



JohnWx

Citaat van: kuruki op februari 15, 2013, 13:16:13
Conclusie: de emotie zit in de kabel?

Maar heeft een Siltech meer emotie dan een Kimber? Ben een leek hierin.

Dit was cynisch, nu serieus, ik denk dat er een verschil zit tussen een dropveter en QED/Supra/ VdHul.

Je mag niet vergeten dat het kabelgebeuren een recent fenomeen is, vraag aan de verkoper als je er kan

mee krijgen en thuis testen.

Nou recent, al 20 jaar ruim

Zolang ik in levende lijve heb mogen ervaren dat mensen geen verschil hebben kunnen horen op demo's en avonden op audioclubs terwijl ze dachten naar een Siltech te luisteren  :angel:

Is een fatsoenlijk dropveter prima om het geluid te transporteren naar een versterker of eind versterker
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

En bij de weg, als kind vond ik een dropveter lekkerder dan een siltech.   8-) :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

kuruki

Citaat van: Paul op februari 15, 2013, 14:15:09
En bij de weg, als kind vond ik een dropveter lekkerder dan een siltech.   8-) :wink:


Gelukkig maar, siltechsnoepjes zijn duur.

kuruki

Citaat van: John Wx op februari 15, 2013, 14:12:20
Nou recent, al 20 jaar ruim

Zolang ik in levende lijve heb mogen ervaren dat mensen geen verschil hebben kunnen horen op demo's en avonden op audioclubs terwijl ze dachten naar een Siltech te luisteren  :angel:

Is een fatsoenlijk dropveter prima om het geluid te transporteren naar een versterker of eind versterker

We leven nu eenmaal in een kapitalistische maatschappij, meer, meer.. en beter. Weg met de seculiere
maatschappij waarin alles rond consumptie draait.

JohnWx

Citaat van: kuruki op februari 15, 2013, 14:25:25
We leven nu eenmaal in een kapitalistische maatschappij, meer, meer.. en beter. Weg met de seculiere
maatschappij waarin alles rond consumptie draait.

Maar als ik is een keer tegen een Siltech of MIT aan loop voor "wenig"sta ik vooraan zo ben ik ook wel weer  :oops:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

kuruki

#28
John, je bent een goede kerel en ik wil je niet pakken op je woorden maar zei jij niet dat dropveters voldeden,
ik ben niet beter wat betreft consumptie, maar als ik me bloot geef lach je me uit, ik heb een superinstallatie
naar doorsneenormen en een Sony radio, ik durf niet toegeven wat ik het meest gebruik om naar mijn muziek
te luisteren.

JohnWx

Citaat van: kuruki op februari 15, 2013, 14:36:42
John, je bent een goede kerel en ik wil je niet pakken op je woorden maar zei jij niet dat dropveters voldeden,
ik ben niet beter wat betreft consumptie, maar als ik me bloot geef lach je me uit, ik heb een superinstallatie
naar doorsneenormen en een Sony radio, ik durf niet toegeven wat ik het meest gebruik om naar mijn muziek
te luisteren.

Ja die doen dat ook maar je pakt me niet op mijn woorden als je goed leest ik zeg toch ook niet dat ik geen verschil zou horen, doe dat ook niet maar dat terzijde maar de mensen waarvoor wij demo's gaven of op clubavonden demo's gaven dus goed lezen is het halve werk 


En als ik voor weinig een Siltech of een MIT kan kopen dan doe ik dat, niet dat het beter klinkt maar gewoon puur voor de heb ben gek op logootjes en merken heb daarom zelf ook geen merkloze kabels
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.