Welke aansluiting en welke kabel kiezen?

Gestart door KayaRahnee, februari 13, 2013, 14:11:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KayaRahnee

Op termijn plan ik de aankoop van een extern DAC, deze wil ik gaan gebruiken als upgrade voor mijn Logitech Squeezebox Touch en indien de DAC een meerwaarde zou hebben voor mijn instap Marantz CD 6004 zal ik deze ook aan de DAC hangen.
Nu lees ik dat er meerdere "soorten" van aansluitingsmogelijkheden zijn (o.a. via USB, via coax enz...)welke nog?
Welke aansluiting geeft klankmatig het beste resultaat en welke (budget vriendelijke) kabel kunnen jullie mij aanraden?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Paul

Ik gebruik een optische kabel tussen de internetstream en de dac.



Met de rest geen ervaring maar werkt goed.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

KayaRahnee

Citaat van: Paul op februari 13, 2013, 14:24:00
Ik gebruik een optische kabel tussen de internetstream en de dac.

Met de rest geen ervaring maar werkt goed.

Noemt deze ook optische toslink kabel of heb ik het mis?
En welk verschil is er tussen deze en een digitaal coaxiale kabel?


Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Exxar

Da's een optische SPDIF, terwijl die coax meestal een gewone SPDIF genoemd wordt.

Ik heb jaren geleden mijn oude Denon dvd1740 eerst met coax aangesloten op mijn externe dac, en dan kreeg ik geregeld wegvallend geluid of een plop wanneer er een licht werd aangedaan. Bij optisch had ik dat niet meer.

KayaRahnee

Bij het zoeken naar info lees ik vaak dat klankmatig een beter resultaat word ervaren met de coax aansluiting, deze word meestal verkozen boven de optische toslink.
Heeft er iemand hier ervaring mee?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

JohnWx

Citaat van: KayaRahnee op februari 13, 2013, 16:21:14
Bij het zoeken naar info lees ik vaak dat klankmatig een beter resultaat word ervaren met de coax aansluiting, deze word meestal verkozen boven de optische toslink.
Heeft er iemand hier ervaring mee?

ik hoor het niet maar hoor je vaker en lees en de kabel is mooier :lol:


heb erg veel bladen gekocht vanaf 2009 tot heden uit UK DE NL USA en moet zeggen ik als non believer lees dingen dat ik denk mmmmm kan zeker iets inzitten qua "klank" of "snelheid" of juist de 0 en de 1 doorgeven
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

KayaRahnee

Voor mij geen believer of non believer toestanden, ik wil gewoonweg de ervaringen horen i.v.m. gebruik van verschillende soorten kabels.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Paul

Citaat van: KayaRahnee op februari 13, 2013, 17:12:08
Voor mij geen believer of non believer toestanden, ik wil gewoonweg de ervaringen horen i.v.m. gebruik van verschillende soorten kabels.
Mijn mening weet je  :wink:  zijn genoeg freakkies hier met hun eigen verhaal. HB
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

KayaRahnee

Citaat van: Paul op februari 13, 2013, 17:15:41
Mijn mening weet je  :wink: 

En die zal zeker mee gaan bepalen wat het uiteindelijk zal gaan worden.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Marvin

Citaat van: KayaRahnee op februari 13, 2013, 17:12:08
Voor mij geen believer of non believer toestanden, ik wil gewoonweg de ervaringen horen i.v.m. gebruik van verschillende soorten kabels.

Dat is dan toch juist een gelovige of niet gelovige vraag?
Je vraagt immers zelf naar de eventuele verschillen, dus ga je van beide kampen ervaringen krijgen.


--Verstuurd zonder netwerk--

xander32

Optisch is ongevoelig voor invloeden van buitenaf.

Marvin

Ik ook.... :schater:

Ook geen kans op aardlussen trouwens.


--Verstuurd zonder netwerk--

KayaRahnee

Wat ik bedoel met believer en non believer toestanden is dat ik geen kabeldiscussie wil zien ontstaan.
Heb nog al wel eens een vraag over kabelgebruik gesteld en het topic is toen ook gesloten wegens discussie, resultaat was dat ik bij mijn vragen bleef zitten.

Ik zal mijn vraagske eens eenvoudiger stellen: wie gebruikt welke kabel tussen bron en DAC?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

xander32

Citaat van: KayaRahnee op februari 13, 2013, 19:06:02
Wat ik bedoel met believer en non believer toestanden is dat ik geen kabeldiscussie wil zien ontstaan.
Heb nog al wel eens een vraag over kabelgebruik gesteld en het topic is toen ook gesloten wegens discussie, resultaat was dat ik bij mijn vragen bleef zitten.

Ik zal mijn vraagske eens eenvoudiger stellen: wie gebruikt welke kabel tussen bron en DAC?
[/]

SBT > SA15 - toslink

Exxar

Citaat van: KayaRahnee op februari 13, 2013, 19:06:02Ik zal mijn vraagske eens eenvoudiger stellen: wie gebruikt welke kabel tussen bron en DAC?

Eerst een Wireworld Ultraviolet USB naar de convertor, en van daar dan een Eagle Cable optische spdif naar de cdspelerdac.