5.1 opstelling op 7.2 receiver

Gestart door DeeJay, januari 14, 2013, 23:10:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeeJay

Ik heb de SR7002 7.2 receiver. Maar door ruimte gebrek wil ik deze gaan gebruiken in ene 5.1 opstelling. Nuweet ik niet hoe ik de achter luidsprekers moet aansluiten. Moeten die op de surround of op de surround back? Ik heb ze nu op de surround back zitten maar ze schijnen  niets te doen.

pekelvlees

Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

Marvin

#2
Ze schijnen niets te doen omdat ze dus op de verkeerde aansluiting zitten. ;)


--Verstuurd zonder netwerk--

Exxar

Citaat van: marvin op januari 14, 2013, 23:31:52
Ze schijnen niets te doen omdat ze dus op de verkeerde aansluiting zitten. ;)


--Verstuurd zonder netwerk--
+1

RTM


Perfect_audio

Citaat van: DeeJay op januari 14, 2013, 23:10:50
Ik heb de SR7002 7.2 receiver. Maar door ruimte gebrek wil ik deze gaan gebruiken in ene 5.1 opstelling. Nuweet ik niet hoe ik de achter luidsprekers moet aansluiten. Moeten die op de surround of op de surround back? Ik heb ze nu op de surround back zitten maar ze schijnen  niets te doen.
Op zich een goede keuze om naar 5.1 te gaan. De meeste surroundbronnen zijn 5.1 en op BR kom je wel 7.1 tegen.
Dat de luidsprekers het niet doen komt omdat ze aan 'surround' moeten worden aangesloten.

Ik zeg het nog maar eens: 5.1 bevat de surroundkanalen (die overigens niet achter, maar meer naast je moeten hangen!) en afhankelijk van versterker en gekozen geluidsmodus kan de processor uit de surroundkanalen de backkanalen (1 of 2) maken. De backkanalen zijn zelden als signaal in de bron aanwezig (alleen bij 7.1 opnamen). Voor een nederlandse huiskamer kun je ze missen.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.