Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Sets van leden / Re: De vintage set van Paul
« Laatste bericht door Paul Gepost op Vandaag om 20:53:13 »
 :-D
Jouw huis wordt steeds kleiner, Paul  :-P

De kleinste telg in de Marantz familie als Saul hier nooit mee begonnen was had dit forum ook niet bestaan.
Geen schone stroom bla bla, geen  interlink bla bla, geen verzin het maar bla bla bla. Als we maar van de straat zijn toch ?  :-D
2
Sets van leden / Re: De set van Xander32
« Laatste bericht door xander32 Gepost op Vandaag om 20:39:27 »
Die staat er nog niet maar zo; de volgende maand eerst weer met kameraden drie dagen kermis vieren in de Achterhoek. Dat gaat ook weer geld kosten 🍺.

Dat wist ik al lieve Xander, mensen denken met elkaar mee op een forum en ik probeer je absoluut niet te overtuigen (het zal mij aan mijn reet roesten wat jij uiteindelijk koopt  8-))....het ging mij er vooral om dat jij een HifiBerry budget noemt en je waarschijnlijk denkt dat het niet veel kan zijn, net als veel mensen overigens  :wink:

Ik feliciteer je bij voorbaat vast met de Node 2  :-D
3
Home Theater / Pre-out Sr7008 naar processor- in PM8000 aansluiten.
« Laatste bericht door RHK Gepost op Vandaag om 20:30:24 »
Ik heb een vraag;  Ik wil mn fronts via de net aangeschafte PM8000 aansturen via de pre-out fronts van de SR7008.
Als de 7008 in stereo staat, dan krijg ik geluid uit mn fronts via de PM8000, maar zodra het meerkanaals is (dolby digital) dan krijg ik ruis uit de fronts. Moet ik iets veranderen in de Audessey instell. of iets anders van de 7008?
4
Sets van leden / Re: De vintage set van Paul
« Laatste bericht door Zep Gepost op Vandaag om 20:16:59 »
Jouw huis wordt steeds kleiner, Paul  :-P
5
Sets van leden / Re: De set van Xander32
« Laatste bericht door Zep Gepost op Vandaag om 20:09:58 »
Bespaar je de moeite; mij ga je niet meer overtuigen, mede omdat ik hierin al een keuze heb gemaakt  :-P   :x

Dat wist ik al lieve Xander, mensen denken met elkaar mee op een forum en ik probeer je absoluut niet te overtuigen (het zal mij aan mijn reet roesten wat jij uiteindelijk koopt  8-))....het ging mij er vooral om dat jij een HifiBerry budget noemt en je waarschijnlijk denkt dat het niet veel kan zijn, net als veel mensen overigens  :wink:

Ik feliciteer je bij voorbaat vast met de Node 2  :-D
6
Vintage / Re: Marantz SD1020 en SD1000 cassettedecks.
« Laatste bericht door RonMarantz Gepost op Vandaag om 19:44:38 »
Met geduld en beleid moet dat zeker lukken. Wel goed oppassen dat je geen opdonder krijgt immers je bent wel in de binnenkant van het deck bezig. Goed kijken wat je doet. Het makkelijkst is een korte schroevendraaier die in de stelschroef op de beugel van de capstan past (kruiskop of plat, kan allebei), je hoeft bijna geen kracht te zetten. Deze schroef laat zich makkelijk verdraaien. Schroef zodanig afstellen dat ie net "aan" staat (of net niet). Voor het afstellen van de potmeter van de motor heb je een dunne schroevendraaier nodig, plat. Voorzichtig en met beleid recht naar binnen steken. Je merkt vanzelf als ie in de potmeter steekt en kunt dan met weinig kracht de potmeter verdraaien. Ik zou eerst de stelschroef van het capstanvliegwiel instellen zodat het deck niet meer jengelt en dan de snelheid afstellen.  Succes.
Ga ik doen! Ik weet zeker dat ik die schroef op de beugel niet losser heb gezet.
7
Bronnen / Re: Wie heeft er nog een tape deck?
« Laatste bericht door RonMarantz Gepost op Vandaag om 19:40:15 »
U vraagt wij draaien!  HB HB HB
Mijn verzameling tapedecks.

edit:

van boven naar onder:

Akai GX 747 - Akai GX636 - Akai GX 625 - Akai GX 635
Teac X2000R - Teac X1000R - Teac X10R - Tascam 32
Philips N4520 - Technics RS1500 - Tandberg TD20 - Otari MX5050
Revox B77 - Revox A77 - Akai GX 4000D - Akai GX 75

Alles perfect werkend.  :wink:
wow, wat een fraai gezicht! Ik heb alleen een oude Philips EW 5504, maar die kraakt als een gek. De koppen zijn nog wel goed.
8
« Laatste bericht door Hoewie Loewie Gepost op Vandaag om 19:40:04 »
Balen zeg, van die beschadiging.
Verder een goed verhaal. Ik was er nog niet aan toegekomen om ernaar te kijken, maar ik ben blij dat ik even heb gewacht. Met deze aanwijzingen moet het mij toch ook lukken. Ik herken dat verhaal van het janken inderdaad. Ben benieuwd of het mij ook lukt!
Met geduld en beleid moet dat zeker lukken. Wel goed oppassen dat je geen opdonder krijgt immers je bent wel in de binnenkant van het deck bezig. Goed kijken wat je doet. Het makkelijkst is een korte schroevendraaier die in de stelschroef op de beugel van de capstan past (kruiskop of plat, kan allebei), je hoeft bijna geen kracht te zetten. Deze schroef laat zich makkelijk verdraaien. Schroef zodanig afstellen dat ie net "aan" staat (of net niet). Voor het afstellen van de potmeter van de motor heb je een dunne schroevendraaier nodig, plat. Voorzichtig en met beleid recht naar binnen steken. Je merkt vanzelf als ie in de potmeter steekt en kunt dan met weinig kracht de potmeter verdraaien. Ik zou eerst de stelschroef van het capstanvliegwiel instellen zodat het deck niet meer jengelt en dan de snelheid afstellen.  Succes.
9
« Laatste bericht door RonMarantz Gepost op Vandaag om 19:23:27 »
Balen zeg, van die beschadiging.
Verder een goed verhaal. Ik was er nog niet aan toegekomen om ernaar te kijken, maar ik ben blij dat ik even heb gewacht. Met deze aanwijzingen moet het mij toch ook lukken. Ik herken dat verhaal van het janken inderdaad. Ben benieuwd of het mij ook lukt!
10
Stereo versterkers / Re: Een PM5005 in plaats van een gereviseerde 1090
« Laatste bericht door RonMarantz Gepost op Vandaag om 19:19:28 »
De 1090 is een 2x45watt versterker, ik vind deze vrij vol klinken.  Soms kan dit storend zijn, die nieuwe PM5005 zal een stuk kaler klinken.  Ik heb de 7003KI hier nog gehad en de PM15S1, ik vind ze soms wel een beetje levenloos. ook de versterking factor van de voorversterker is erg lui.  puke
Ik heb de 1090 ook door jou laten doen omdat ik wel houd van de klank van die oude versterkers, maar hij valt me eigenlijk toch wat tegen. Maar uit jouw woorden kan ik opmaken dat een PM5005 het dus ook niet is. Heb jij misschien nog een suggestie voor een beetje redelijke prijs?
Pagina's: [1] 2 3 ... 10