B&W HTM1 tweeter beschadigd?

Gestart door THX-UltraII, december 18, 2008, 08:45:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

THX-UltraII

Heb gisteren met een iemand van het HTforum HTM1's geruild. Hij wilde mijn Balck Ash HTM1 en ik zijn Cherry HTM1. Voor degenen die de HTM1 kennen: de tweeter bestaat eigenlijk uit 2 delen die aan elkaar vast zitten (ik bedoel NIET het kleine stofkapje!). Deze 2 delen bleken niet goed vast te zitten (tussen de onderkant zat lichte ruimte). Ik heb de delen toen terug op elkaar vast proberen te klikken maar helaas lukte dit niet. Heb toen voorzichtig het voorste deel losgehaald van het achterste deel van de tweeter (de puntvorm). Vervolgens zat ik met een kapje met metal dome in mijn handen waar 2 draadjes naartoe liepen. Vervolgens lukt het terugklikken wel. Ik heb nu op het AVS forum dit verhaal ook even uitgelegd en daar wordt gesuggereerd dat de tweeter met zekerheid schade heeft opgelopen. Hoe denkt men er hier over?
Sony VPL-VW1000ES | Image Screens Imasque CIH system | D-Box Motion Code system | Starline Cinema | Presidential Recliner | Teufel Theater 8

TurboMarco

het kan beschadigd zijn maar hoeft niet wanneer alles voorzichtig terug op z'n plaats gezet is.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)