Afstand vloerstande speaker

Gestart door Totofan, september 16, 2008, 21:05:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Totofan

Ik heb een vraag, hoe ver hebben jullie de vloerstaande speakers van de muur af staan?
Ik bedoel de afstand van de achterkant speaker tot aan de muur, ik heb nu ongeveer 10CM.
In de brochure staat wel dat je ze niet tegen de muur moet zetten.
Maar er staat niet wat de minimale afstand moet zijn.
Er zitten aan de achterkant twee bas uitgangen.
Als hier iemand een antwoord voor heft graag :yes:
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

gerard

Mijn RS6 staan ongeveer 45cm van de achterwand en zo'n 80cm van de zijwand.
De voorkant staat 10cm ingedraaid tov de achterkant.

Ik heb voor en achter een baspoort; de voorste heb ik gedempt met bijgeleverd schuimpje, als ik nl de achterste demp gaat dat ten koste van m'n impuls gedrag ( tragere bas ) en uit de voorste komt de laagste bas, wat bij mij tot een kamerresonantie(dreun) leide...
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Stadium III

Hier een 15 cm van de achterkant en de speakers achter met foam gedempt voor strakkere weergave !

Verder heb ik ze wel ingedraaid dat bijde richtlijnen elkaar kruisen op de sweetspot
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Totofan

Bedankt zover.
Ik ga het proberen om ze wat verder naar voren te zetten, en horen hoe dat klinkt.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Maurice

Zelf heb ik ze ca 50cm vanaf de achtermuur. Verder is nog beter voor de ruimtelijkheid, maar ja, ik moet er ook nog wonen ;-)
Dit verschilt per speaker, dus gewoon uitproberen!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Lapti

vanwege mijn kleine kamer staan ze helaas nog geen 5cm van de muur af  nopompom, beetje veel bas maarja is mee te leven, en waarschijnlijk ga ik binnenkort ruimer wonen  pompom
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

dmeerpa

In de handleiding van mijn Wharfedale Opus 2 staat als ideale afstand 50cm, maar ook ik haal dit niet, ik vermoed dat het ni zo'n 30cm is, maar heb soms ook iets te veel bas.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TurboMarco

80 cm ,en als ik het optimaal wil hebben 100 cm ,vandaar dat ik tegels onder de boxen heb ,het schuiven is zo veel gemakkelijker.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

gerard

Citaat van: Marco op september 17, 2008, 09:20:45....vandaar dat ik tegels onder de boxen heb ,het schuiven is zo veel gemakkelijker.

Ik heb de vloer vol met tegels liggen....
Het schuift echter niet makkelijk  :roll:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Totofan

Mijn kamer is ook niet zo groot, dus ik kan ze ook niet te ver de kamer in zetten, maar een centemeter of 15 hoog uit 20, En de vrouw des huizes begon ook al te protesteren  :|
Ik moet wel zeggen dat ik geen last heb van een overdadige bas, al ben ik wel een bas liefhebber :yes:
Aan de andere kant staan dan weer goed.
Ik nu nog niet erg schuiven met de speakers omdat ze op spikes staan, en laminaat dat gaat niet goed.
En heb inmiddels onderlegplaatjes bestelt, als die binnen zijn kan ik wat meer gaan schuiven.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Roland65

De mijne (Mission M35) staan 60 cm van de muur af en iets ingedraaid. Aan de achterkant zit een bas-poort die ook te dempen is, maar in mijn geval niet nodig.
Roland
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

TurboMarco

Citaat van: gerard op september 17, 2008, 11:22:45
Ik heb de vloer vol met tegels liggen....
Het schuift echter niet makkelijk  :roll:
lol die regel van mij is wel een beetje verwarrend  :lol: ,onder de tegel zit een tapijt tegel,snapt u het nog  :-P
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Dennis E36

Ik heb mijn luidsprekers nu 25cm van de muur af staan en 25 cm van het meubel verwijderd.
Heb geen last van overweldigende bassen, maar ook ik kan ze niet veel verder van de muur afzetten. Dan
komen ze al voorbij het meubel en te dicht bij de bank zodat het looppad (te) klein wordt.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Jantje

Mijn luidsprekers staan ongeveer 45 centimeter van de wand af, 2,5 meter uit elkaar en naar elkaar toe gekruist, de afstand van de zitpositie naar de luidspreker is ook zo'n 2,5 meter, kortom een perfect drie hoek. Mijn linkerspeaker staat echter jammer genoeg wel in de hoek gedrukt, de afstand tot de zijmuur is ook zo'n 45 centimeter, waardoor deze een beetje meer 'boomt' dan eigenlijk hoor.

Het is per speaker verschillend hoor, meestal staat in de handleiding wel aangegeven wat de ideale afstand is tot de achter en zij muur. Indraaien kan het stereobeeld ook erg helpen, als je het te ver indraait kan het stereobeeld echter weer helemaal in elkaar zakken.

Kortom, uit proberen tot je eens ons weegt en de optimale opstelling hebt gevonden.
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

HiFi gek

#14
MAURICE .

EEN VRAAG , ZOU JE VAN MIJN UITGEBREIDE VERHAAL  HIERBOVEN EEN NIEUWE TOPIC KUNNEN MAKEN ?
ONDER DE NOEMER ---- PLAATSEN VLOERSTAANDERS .

HET HOEFT AL NIET MEER , STADIUM III HEEFT MIJN VERHAAL INMIDDELS AL VERPLAATST NAAR EEN NIEUWE TOPIC .




GROETEN   EDWIN B