Slechte pixels in grote display van SR7012

Gestart door GeorgeR, januari 09, 2024, 08:47:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GeorgeR

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, ik vond het omdat ik zocht naar info over problemen met SR7012 display.

Mijn SR7012 is bijna 5 jaar oud nu en mijn grote display wordt steeds slechter.
Het is nog wel te lezen op korte afstand maar moeilijk vanaf de bank, veel pixels zijn duidelijk minder qua lichtsterkte.
Ik gebruik het display vaak om online muziek te selecteren etc.
Uiteraard heb ik het met de dealer besproken en hij heeft de importeur gevraagd.
In Noorwegen, omdat ik daar woon :lol:
Die stelt zich op het standpunt dat zij daar niets aan kunnen doen.
p.s. ik heb nog garantie omdat in Noorwegen 5 jaar garantie geldt en de dealer al heeft bevestigd dat ik recht zou hebben op garantie maar als de importeur niks wil doen kunnen zij ook niks.

Heeft iemand nadere informatie over dit fenomeen?
2e vraag, heeft iemand een servicemanual van de SR7012.
Ik heb electronica reparatie ervaring (niet specifiek AV/audio) maar een display zou ik zeker wel zelf kunnen vervangen.


Vriendelijke groeten,

George

JohnWx

Welkom hier
Welkom

Garantie is een ruim en breed begrip

De Receiver zal een afschrijving hebben van 5 jaar en ja daar zit je helaas op

Marantz zegt standaard hebben we geen onderdelen meer van of is niet te maken

Je moet niet bij Marantz zijn maar bij de winkel daar is hij verkocht

Ze kunnen je een voorstel doen bij een eventuele inruil maar niet schrikken hoe ze dat vaak doen, je er er vijf jaar gebruik van gemaakt en er is 5 jaar afschrijving met de beste wil doen men 1 jaar extra reken maar uit.

Uit coulance krijg je denk ik max 350 aan waarde om in te ruilen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

GeorgeR

Hallo John

Bedankt voor je reactie.
Ja, ik weet dat ik bij de winkel moet zijn, daar heb ik dus ook gereklameerd.
En, ze hebben mij al bevestigd dat ik recht heb op garantie.
Maar als er geen displays meer leverbaar zijn ( nu al na 5 jaar ), wordt het moeilijk.
Mijn vraag hier op het forum was vooral om te horen of dit fenomeen met donkere pixels bekend is.
Overigens is er net 1 hier op de noorse "marktplaats" verkocht voor omgerekend ca 900 euro.
Ik heb overigens wel al een servicemanual gevonden, dat display is niet eenvoudig te vervangen.
Morgen maar eens bellen met de dealer

Marvin

Welkom, helaas voor de verkeerde reden, maar welkom..!

Echt helpen kan ik je niet.
Maar wat ik wel kan melden is dat uitvallende displays me wel bekend voorkomt, mijn oudere Marantzen hadden dat allemaal toen de jaren begonnen te tellen.
Ik heb er nooit iets aan laten doen, moet ook zeggen dat hier de display standaard uit staat. Dus het gemis zal minder zijn. 

sattie

Heb je de technische dienst in nederland al eens nagevraagd of deze displays nog leverbaar zijn ?
Is het kleine of het grote display ?