Afstandsbediening ontkoppelen van tv

Gestart door Truder, juli 13, 2023, 11:16:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Truder

Ik zoek al dagen naar een oplossing voor een probleem met de marantz afstandsbediening  van mijn cinema 70.
Ik gebruik de avr ook wel voor alleen muziek en als ik de avr dan uitschakel met de ab , dan gaat de tv aan. Ik heb al vanalles in de de hdmi intellingen van de tv en ook van de cinema op uit gezet, maar mijn philips oled 807 blijft reageren.
Zojuist ook met Marantz ondersteuning gebeld maar ben er niet wijzer van geworden.
Wie weet of en hoe ik de rc van de avr kan ontkoppelen van de tv.?

sonsan

Blijkbaar heeft Marantz dan een functie laten vallen bij de nieuwe afstandsbedieningen. Bij de 'oudere' versies (SR7013-7015) heeft de ab meerdere aan/uit knopjes. AVR en tv gescheiden dus en kan apart van elkaar aan of uit gezet worden.
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Truder

Het blijft voor mij een raadsel en ik heb weer  de hele avond in de instellingen van beiden zitten zoeken. Zet ik met de Marantz avr a.b de marantz aan, gaat ook de philips tv aan. Ik zet dan de tv uit met zijn philips a.b. Wanneer dan later de marantz met zijn a.b. uit schakel, gaat die kl.te tv weer aan als ik naar bed wil.

Truder

Ik heb vandaag ter test de stekker plus de hdmi kabel ontkoppeld van marantz cinema 70.
Ook nu gaat de tv aan als ik op de marantz rc de aan/uit toets druk. De tv ermee uit zetten lukt dan weer niet ermee.
 Kan men de rc frequentie wijzigen?

CBdicX

#4
Citaat van: Truder op juli 13, 2023, 22:45:03Het blijft voor mij een raadsel en ik heb weer  de hele avond in de instellingen van beiden zitten zoeken. Zet ik met de Marantz avr a.b de marantz aan, gaat ook de philips tv aan. Ik zet dan de tv uit met zijn philips a.b. Wanneer dan later de marantz met zijn a.b. uit schakel, gaat die kl.te tv weer aan als ik naar bed wil.

Wat je uit moet zetten is CEC, via deze functie kan je dus HDMI apparaten koppelen zoals een AVC met een TV en/of BD speler.
CEC, HDMI bediening in het Nederlands, kan je aan en uit zetten in het HDMI setup menu.
Ook is met HDMI bediening AAN van alles mogelijk maar kan je ook het "bos" in sturen en lijken apparaten een eigen leven te leiden.

Dus wil je alles gewoon met eigen AB bedienen, HDMI bediening UIT.
Anders binnen dit menu proberen wat wel werkt voor je, bijvoorbeeld bij stroom aan + bron, of voeding uit opties.

Maar hou er rekening mee dat het allemaal zeer verwarrend kan gaan werken, CEC is een open norm, vandaar al die verschillende namen zoals:

BRAVIA Sync (Sony), Viera Link (Panasonic), Anynet+ (Samsung), Sonos Beam (Sonos)[1], EasyLink (Philips), 1-Touch Play (Roku)[2], Aquos Link (Sharp), Regza Link (Toshiba), RIHD (Onkyo), Simplink (LG), EZ-Sync (JVC) en Netcommand (Mitsubishi).

en iedere fabriekant geeft er zijn eigen draai aan, net zoals met (e)Arc.

En dan doen Marantz - Denon - Onkyo - Yamaha - NAD  ect. ect. ook nog mee......... ;-)

CBdicX

Citaat van: Truder op juli 14, 2023, 10:08:48Ik heb vandaag ter test de stekker plus de hdmi kabel ontkoppeld van marantz cinema 70.
Ook nu gaat de tv aan als ik op de marantz rc de aan/uit toets druk. De tv ermee uit zetten lukt dan weer niet ermee.
 Kan men de rc frequentie wijzigen?

Nee, helaas.
Dit is wel op te lossen, maar met beperkingen, met een unifersiele AB zoals een One For All.

RHK

#6
Heeft je tv een een Earc hdmi poort, dan lukt het over het algemeen wel. Ik heb op mn LG de Earc hdmi poort 1 van de tv uit naar Earc hdmi bij de marantz aangesloten. *Ik geef alleen op deze wijze het audiosignaal van de tv naar de Marantz door*. Dus bijv, de Next box voor tv kijken gaat rechtstreeks naar de tv. Wel HDMI bediening op de Marantz uit. Zo kan ik dus zonder problemen via de button tv audio op de Marantz AB het geluid via de tv doorzetten. Dit zonder ongewild mee aan en uit schakelen. Tevens kan via earc alle geluidsformaten, ook Atmos, doorgegeven worden. Maar Marantz blijft op softwarematig gebied wel een issue met de handshake van tv's.

Ik heb even gegoogeld, jouw tv heeft als het goed is een EARC Hdmi poort.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op juli 16, 2023, 10:04:44Heeft je tv een een Earc hdmi poort, dan lukt het over het algemeen wel. Ik heb op mn LG de Earc hdmi poort 1 van de tv uit naar Earc hdmi bij de marantz aangesloten. *Ik geef alleen op deze wijze het audiosignaal van de tv naar de Marantz door*. Dus bijv, de Next box voor tv kijken gaat rechtstreeks naar de tv. Wel HDMI bediening op de Marantz uit. Zo kan ik dus zonder problemen via de button tv audio op de Marantz AB het geluid via de tv doorzetten. Dit zonder ongewild mee aan en uit schakelen. Tevens kan via earc alle geluidsformaten, ook Atmos, doorgegeven worden. Maar Marantz blijft op softwarematig gebied wel een issue met de handshake van tv's.

Ik heb even gegoogeld, jouw tv heeft als het goed is een EARC Hdmi poort.

Heeft op zich niets met Marantz te maken, het blijft een open norm.
Ook eArc of Arc blijft dezelfde problemen geven voor een hoop gebruikers.
Ik moet eArc aan zetten in mijn Sony Oled, en uit in de Cinema 40, ik bedoel maar ...... 🤔

Hoewie Loewie

Citaat van: Truder op juli 14, 2023, 10:08:48Ik heb vandaag ter test de stekker plus de hdmi kabel ontkoppeld van marantz cinema 70.
Ook nu gaat de tv aan als ik op de marantz rc de aan/uit toets druk. De tv ermee uit zetten lukt dan weer niet ermee. Kan men de rc frequentie wijzigen?
Hoi. Wat een lastig probleem. :-(  Is het misschien mogelijk om de afstandsbediening frequentie van de TV te veranderen? Bij sommige apparaten heb je dat wel eens.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

CBdicX

#9
Citaat van: Hoewie Loewie op juli 16, 2023, 10:23:21Hoi. Wat een lastig probleem. :-(  Is het misschien mogelijk om de afstandsbediening frequentie van de TV te veranderen? Bij sommige apparaten heb je dat wel eens.

Nee, gaat niet, is " ingebakken"......
Zou een puinhoop worden als gebruikers dit zelf kunnen veranderen 😉

RHK

Citaat van: CBdicX op juli 16, 2023, 10:22:01Heeft op zich niets met Marantz te maken, het blijft een open norm.
Ook eArc of Arc blijft dezelfde problemen geven voor een hoop gebruikers.
Ik moet eArc aan zetten in mijn Sony Oled, en uit in de Cinema 40, ik bedoel maar ...... 🤔

Met arc had ik last en met earc niet, dus tja.....
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Truder

Citaat van: RHK op juli 16, 2023, 13:09:42Met arc had ik last en met earc niet, dus tja.....
Met de marantz geheel ontkoppeld van netspanning en ontkoppeld van hdmi kabel blijft de tv aan gaan met de Marantz rc

CBdicX

#12
Citaat van: Truder op juli 16, 2023, 13:16:23Met de marantz geheel ontkoppeld van netspanning en ontkoppeld van hdmi kabel blijft de tv aan gaan met de Marantz rc
Dan is helaas die code het zelfde ☹️
Gebeurd wel vaker, als ik op een knop op de Marantz ab druk, welke weet ik niet meer, dan gaat het alarm op de klok aan die in de kamer hangt......

CBdicX

Citaat van: RHK op juli 16, 2023, 13:09:42Met arc had ik last en met earc niet, dus tja.....

Arc en eArc zijn technisch hetzelfde, echter doet eArc Atmos / DTSX en hoger dan 5.1
Er worden wat extra draadjes gebruikt 😀

Hoewie Loewie

Citaat van: CBdicX op juli 16, 2023, 12:48:45Nee, gaat niet, is " ingebakken"......
Zou een puinhoop worden als gebruikers dit zelf kunnen veranderen 😉
Ik heb hier een Sony Harddisc-recorder waar je in het menu kunt kiezen uit drie standen voor de AB om storing met andere Sony's te voorkomen. Verder heb ik een Sony SACD speler waar je op de afstandsbediening en het front kunt kiezen tussen CD1 en CD2, ook weer om storing met andere Sony CD spelers te voorkomen. Dat heeft overigens nog nooit voor een puinhoop gezorgd.......... :schater:

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl