advies gevraagd

Gestart door surftomichel, juli 19, 2009, 18:17:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

surftomichel

hallo,

ik ben al een aantal jaren op zoek naar de ideale versterker/receiver voor mijn woon situatie.
mijn woonkamer is niet een standaard woonkamer, hij is namelijk erg groot namelijk een rechthoek
van 60 vierkante meter. er hangt niet veel prularia aan de muur. er is een galm aanwezig, dus  het geluid weerkaatst.

op deze site vind u de schet van de woonkamer
http://my.hifi.nl/index.php?user=4243

hebben jullie suggesties voor welk type/merk ik moet gaan.?

Marvin

goeie middag en welkom.

je geeft zelf aan dat er galm aanwezig is, dit ga je met geen enkele versterker oplossen.
de ruimte aanpakken, andere speaker opstelling of zelfs andere speakers.
een versterker veranderd niets hierin.
vooral het eerste, de ruimte akoestisch aanpakken, heeft het meeste effect op het geluidsbeeld.

als je een ander antwoord had verwacht, dan begrijp ik misschien niet wat je met de ideale versterker voor jouw woon situatie bedoeld.

groet,
Marvin.

SB_Marantz

#2
60 vierkante meter is een aardige lap.

Een teveel aan galm kan behoorlijk hinderlijk zijn.
Geluid weerkaats altijd en ik elke situatie.

Als het echt zo erg is zou ik eerst zorgen voor wat fatsoenlijke demping in de vorm van gordijnen e.d. anders heeft het totaal geen zin wat aan te schaffen waarvan je ook nog eens wilt genieten.

@Marvin: Je was me net voor.  :mrgreen:

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

als de basis niet klopt ga je enkel fout op fout stapelen, letterljk in de vorm van steeds andere apparatuur op elkaar stapelen.

wat is het wat je wilt verbeteren met een andere versterker?

Vlearmoes

Het indraaien van jou speakers is al een grote optie om al iets aan die galm te doen het speid het geluid al aardig
verder  leuke gordijnen (je hebt al een mooi dik kleed)   
hier is mijn kamer ook 6x10x2.4m (laag) en mijn SR8002 krijgt hem goed gevuld en heeft de nieuwste formaten aan boord  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

HiFi gek

Citaat van: SB_Marantz op juli 19, 2009, 18:47:00
60 vierkante meter is een aardige lap.

Een teveel aan galm kan behoorlijk hinderlijk zijn.
Geluid weerkaats altijd en ik elke situatie.

Als het echt zo erg is zou ik eerst zorgen voor wat fatsoenlijke demping in de vorm van gordijnen e.d. anders heeft het totaal geen zin wat aan te schaffen waarvan je ook nog eens wilt genieten.

@Marvin: Je was me net voor.  :mrgreen:




Hier sluit ik mij volledig op aan , gordijnen zijn van grote invloed op de akoestiek en zodoende de galm in je kamer .

Ik spreek hier ook uit eigen ervaring , ik gebruik zware veloers gordijnen .
Als ik alle gordijnen opeens opendoet tijdens het muziek luisteren dan weet je niet wat je hoort , het klinkt dan heel kil van klankkleur en je hoort duidelijk de galm die veel onrust veroorzaakt .


Groeten  EDWIN  B

surftomichel

er komen dubbel gevoerde gordijnen te hangen. ik hoop dat dit een hoop op zal lossen.
op de vloer ligt ook een hoog polig kleed..

alvast bedankt voor de adviezen. hier kan ik al wat mee.

m.v.g.

michel

HiFi gek

Hou ons op de hoogte als je de gordijnen hebt geplaatst , succes ermee .

Zet als het even kan ook geen opstakels neer tussen de luisterdriehoek zoals een salontafel , ik haal mijn salontafel altijd weg wanneer ik ga luisteren .
Ook zo'n salontafel veroorzaakt meer reflexies dan je zou vermoeden .

Een grote tv tussen de boxen in zoals je vaak tegenkomt veroorzaakt ook veel reflexies , hier kun je tijdens muziek luisteren een kleed over de beeldbuis heen hangen .
Ook dat scheeld aanzienlijk .

Op de zijmuren waar de beide boxen op afstralen (het directe reflexie punt ) kun je ook demping aanbrengen zoals een muurkleed of een klein gordijn , vergis je ook hier niet in qua galm .



Groeten  EDWIN  B