hoe streamen we?

Gestart door sjoek, februari 17, 2015, 00:01:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

polleke_cgc

In mijn ogen is RAID-0 zondermeer te mijden. Het heeft voor bepaalde toepassingen  zijn voordelen, maar voor het klassieke doel van een NAS : betrouwbare data-opslag is het niet aangeraden om te gebruiken.
Een NAS met 1 harde-schijf hoort voor mij ook bij die te mijden spullen.

KayaRahnee

Citaat van: sjoek op februari 17, 2015, 00:01:56
Verder stream ik nog wel eens youtube flmpjes via mijn de chromecast in mijn tv over de pm7004.

Welke aansluiting zorgt ervoor dat het geluid via de versterker naar de speakers kan?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

sjoek

Citaat van: KayaRahnee op maart 21, 2015, 15:40:14
Welke aansluiting zorgt ervoor dat het geluid via de versterker naar de speakers kan?

ik gebruik de koptelefoonuitgang van mijn tv  :roll: . Die gaat over in 2 tulp naar de pm. Niet echt hifi oplossing maar voor de aantal keren dat ik deze optie gebruik voldoende.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Damhooligan

streamen doe ik op 2 manieren.

1 chromecast =>tv=>tulp kabel=>pm7004.
deze is leuk voor youtube en Netflix.
Gebruik android voor bediening.

2. laptop=>Jriver=>ud5005=>tulp kabel=>pm7004
Deze is leuk voor mijn persoonlijke muziek en film bibliotheek.
Gebruik de Marantz afstandsbediening, werkt voor ud5005 en pm7004

Nu heb ik ook nog een nas, maar dat is een heel oud modelletje dat ik goedkoop heb gekocht,
mogelijkheden zijn beperkt en vind bovenstaande opties voorlopig voldoende.
Hoi, ik ben johan, geboren in NL.
maar.. ik woon in australie.

KayaRahnee

Citaat van: Damhooligan op maart 22, 2015, 03:28:44
streamen doe ik op 2 manieren.
1 chromecast =>tv=>tulp kabel=>pm7004.
deze is leuk voor youtube en Netflix.

Ik begrijp nog steeds geen sikkepit van al die digi toestellen ..... wat kan je ermee wat niet ......
Zo vraag ik me o.a. af of dit: http://www1.wdr.de/fernsehen/kultur/rockpalast/videos/av/videokatzenjammer100.html
ook kan worden opgeroepen door de chromecast?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

sjoek

Citaat van: KayaRahnee op maart 22, 2015, 09:35:49
Ik begrijp nog steeds geen sikkepit van al die digi toestellen ..... wat kan je ermee wat niet ......
Zo vraag ik me o.a. af of dit: http://www1.wdr.de/fernsehen/kultur/rockpalast/videos/av/videokatzenjammer100.html
ook kan worden opgeroepen door de chromecast?

in theorie is dit mogelijk.. al moet ik er bij zeggen dat de chromecast zelf niks oproept. Je zoekt hetgene wat je wilt zien op een laptop,android toestel of bijvoorbeeld een iphone. En datgene stuur je naar je chromecast die het dan vervolgens op je tv afspeelt.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Damhooligan

Citaat van: KayaRahnee op maart 22, 2015, 09:35:49
Ik begrijp nog steeds geen sikkepit van al die digi toestellen ..... wat kan je ermee wat niet ......
Zo vraag ik me o.a. af of dit: http://www1.wdr.de/fernsehen/kultur/rockpalast/videos/av/videokatzenjammer100.html
ook kan worden opgeroepen door de chromecast?

Ja,  alles kan  pompom

Is vrij eenvoudig,  de chromecast heeft wifi.
Met andere woorden toegang tot het internet.

Met een andere apparaat mobieltje of computer communiceer je met chromecast en je zegt dat wat je wilt.

Dan haalt de chromecast het direct van het internet.
Hoi, ik ben johan, geboren in NL.
maar.. ik woon in australie.

Damhooligan

Citaat van: sjoek op maart 22, 2015, 10:54:40moet ik er bij zeggen dat de chromecast zelf niks oproept.

Dit is niet correct.

Citaat van: sjoek op maart 22, 2015, 10:54:40zoekt hetgene wat je wilt zien op een laptop,android toestel of bijvoorbeeld een iphone. En datgene stuur je naar je chromecast die het dan vervolgens op je tv afspeelt.

De chromecast haalt het van het internet.
Niet de telefoon of pc die je gebruikt.
Ik had het vandaag nog dat de pc uitviel,  dus had geen stroom.
Maar de chromecast ging gewoon lekker verder met streamen....


Je gebruikt de mobiel of pc voor communicatie,  en als afstandsbediening.
Je zegt tegen de chromecast waar hij moet zoeken,  en dan haalt hij het van het internet af
Hoi, ik ben johan, geboren in NL.
maar.. ik woon in australie.

sjoek

Dat klopt inderdaad maar je moet wel hetgene wat je wilt streamen via 1 van de apparaten toesturen de chromecast kan zonder zelf niks vinden. Dat bedoelde ik. :-D
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

KayaRahnee

Citaat van: Damhooligan op maart 22, 2015, 12:26:17
Ja,  alles kan  pompom
Is vrij eenvoudig,  de chromecast heeft wifi.
Met andere woorden toegang tot het internet.
Met een andere apparaat mobieltje of computer communiceer je met chromecast en je zegt dat wat je wilt.
Dan haalt de chromecast het direct van het internet.

Als ik ook nog eens het geluid via mijn versterker in de speakers kan krijgen en geluid beeld op aanvaardbaar niveau zijn lijkt dit wel wat voor mij.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

sjoek

Is de tv aangesloten op de versterker? Dan moet dit geen probleem geven.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

KayaRahnee

Citaat van: sjoek op maart 22, 2015, 14:48:24
Is de tv aangesloten op de versterker? Dan moet dit geen probleem geven.

Ja, maar TV is niet meer van de jongste generatie, daarom via scart naar 2 x tulp aangesloten op versterker.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

sjoek

Citaat van: KayaRahnee op maart 22, 2015, 15:37:44
Ja, maar TV is niet meer van de jongste generatie, daarom via scart naar 2 x tulp aangesloten op versterker.

en hoe vind je het geluid nu via de versterker klinken? Als je nu het geluid via tv goed vind klinken is het met de chromecast hetzelfde. Je moet alleen wel over hdmi beschikken.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

KayaRahnee

Citaat van: sjoek op maart 22, 2015, 18:24:27
en hoe vind je het geluid nu via de versterker klinken? Als je nu het geluid via tv goed vind klinken is het met de chromecast hetzelfde. Je moet alleen wel over hdmi beschikken.

Kan momenteel niet oordelen, zit momenteel geen bron op.
Heb die scart alvast voorzien omdat ik er nu nog goed bij kon.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Damhooligan

Citaat van: sjoek op maart 22, 2015, 13:37:18
Dat klopt inderdaad maar je moet wel hetgene wat je wilt streamen via 1 van de apparaten toesturen de chromecast kan zonder zelf niks vinden. Dat bedoelde ik. :-D

Dat klopt dan ook alweer.
Hoi, ik ben johan, geboren in NL.
maar.. ik woon in australie.