AC-Ryan Playon HD2 ( schokkerig beeld )

Gestart door WilliamB, oktober 22, 2013, 09:51:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WilliamB

Net gekocht, een gebruikte ac-Ryan playon mini 2 voor weinig geld.
Leest alles af wat ik heb gedownload, behalve mijn eigen materiaal die ik heb opgenomen met mijn HD camera.
Beeld is echt schokkerig, dus niet om aan te zien. Materiaal staat op mijn NAS in H.264 ( 1080 bij 1440 )
HDV materiaal.

Situatie thuis:
Nas staat in de meterkast, en daar loop een utp kabel cat. ???? naar een onbekende splitter met snelheid ???
Aangesloten op deze splitter, mijn UD, SR , PS3 en de ac-Ryan.
Moet er bij vertellen, dat mijn PS3 geen problemen heeft met het afspelen van mijn eigen materiaal via het netwerk.

Iemand vertelde mij dat de buffer van een Playstation groter is, dus grotere bestanden kan lezen dan mijn ac-Ryan.
Heeft iemand hier ervaringen mee ?

Heeft iemand een idee wat anders het probleem is ?
Moet ik mijn netwerk upgrade naar cat6 en een betere en snellere kabelsplitter kopen ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

RoGEK

Ik zei toch dat een PS3 zowat de beste mediaplayer is wat je kan krijgen ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

WilliamB

Citaat van: WilliamB op oktober 22, 2013, 09:51:59
Net gekocht, een gebruikte ac-Ryan playon mini 2 voor weinig geld.
Leest alles af wat ik heb gedownload, behalve mijn eigen materiaal die ik heb opgenomen met mijn HD camera.
Beeld is echt schokkerig, dus niet om aan te zien. Materiaal staat op mijn NAS in H.264 ( 1080 bij 1440 )
HDV materiaal.

Situatie thuis:
Nas staat in de meterkast, en daar loop een utp kabel cat. ???? naar een onbekende splitter met snelheid ???
Aangesloten op deze splitter, mijn UD, SR , PS3 en de ac-Ryan.
Moet er bij vertellen, dat mijn PS3 geen problemen heeft met het afspelen van mijn eigen materiaal via het netwerk.

Iemand vertelde mij dat de buffer van een Playstation groter is, dus grotere bestanden kan lezen dan mijn ac-Ryan.
Heeft iemand hier ervaringen mee ?

Heeft iemand een idee wat anders het probleem is ?
Moet ik mijn netwerk upgrade naar cat6 en een betere en snellere kabelsplitter kopen ?
Vandaag een nieuwe snellere switch gekocht en mijn netwerkkabels vervangen van cat5 naar cat6.
75 euro armer en het probleem is er nog steeds  nopompom sterker nog, mijn ps3 heeft nu ook het zelfde probleem.
Wel niet zo erg als mijn ac Ryan, maar toch niet om aan te zien.
Geef het op. Misschien is deze NAS toch niet zo snel dan ik had gedacht.

Maar goed, ik ben toch blij dat ik mijn NAS kan gebruiken voor muziek en foto's, en de films die ik heb gedownload zijn van goede kwaliteit, en heb altijd nog mijn UD om mijn eigen films te bekijken.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

Schiet mij mar lek.
Vanavond toch weer even een aantal eigen vakantie films gekeken via mijn ps3.
Perfect beeld zonder schokkerig beeld . :|

Een uur geleden was het niet om aan te zien, en nu geen probleem !!

Hopelijk blijft het helemaal goed. hello
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Niber

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WilliamB

Citaat van: Niber op oktober 28, 2013, 20:37:16
Wat zijn je plannen met de AC Ryan nu?
Dit is nu een blijvertje. Ik heb deze ook niet erg duur gekocht via mp.
De Ac Ryan is goed voor het kijken van gedownloaden films, en hij kan ook mkv bestanden lezen, wat niet mogelijk is via de ps3.
De ps3 gebruik ik voor het kijken van mijn eigen HD (vakantie ) films.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Niber

Citaat van: WilliamB op oktober 28, 2013, 22:00:11
Dit is nu een blijvertje. Ik heb deze ook niet erg duur gekocht via mp.
De Ac Ryan is goed voor het kijken van gedownloaden films, en hij kan ook mkv bestanden lezen, wat niet mogelijk is via de ps3.
De ps3 gebruik ik voor het kijken van mijn eigen HD (vakantie ) films.

Groot gelijk hoor, prima mediaspeler.  :yes:
Ik was altijd ook erg enthousiast over mijne. Vandaar dat ik het ook vroeg, mocht je er van af willen had ik hem wel over willen nemen.
Maar ik zal me weer eens verdiepen in wat ik nodig heb/wil hebben.

Maar goed dat je problemen opgelost zijn!  pompom
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2