Marantz 4400 Quad (waarde)

Gestart door jantje112, januari 16, 2011, 13:57:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jantje112

Ik ben nieuw hier, wel eens rondgelezen. Maar niet eerder een registratie gedaan.

Ik heb al jaren een marantz 4400 met groen scope. Deze heb ik van een kennis van de zolder gehaald waar deze vele jaren (20?) op de zolder stond. Er was daar door een defect aan de voeding een poging tot reparatie gedaan. Resultaat, een paar verdwenen schroefjes en een afgebroken tunernaald  :-(

Ik heb dit blok techniek (wat is die zwaar!!) meegenomen en de versterker na laten kijken door SB Marantz, hij heeft er een nieuwe tunernaald ingezet, de voeding gereviseerd, perkament vervangen en de versterkers opnieuw afgeregeld. Geen goedkope grap, maar het resultaat was er zeker naar!

Nu is het project bijna klaar, alhoewel ik nog op zoek ben naar 1 van de 4 schroefjes op de voorplaat.. Tips?

Wat te doen met dit wonderlijke apparaat. Ik heb hem 1 keer op spanning gehad sinds de reparatie en hij staat nu voor het eerst weer te spelen voor een paar electrostaten. Hij klinkt goed, maar ik heb meer goede versterkers.

Kortom, zijn er liefhebbers voor deze apparaten? En wat voor prijs moet ik denken bij een eventuele verkoop?

Eerst wil ik de revisie afronden, dus weet er iemand een adresje voor wat schroefjes e.d...


HAL9000

Ik heb er meer dan 15 gerepareerd. Groen en blauwe scope.
Ik moet denk ik nog wel een schroefje hebben liggen ergens, maar merendeel is beschadigd.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

jantje112

Citaat van: HAL9000 op januari 16, 2011, 14:49:43
Ik heb er meer dan 15 gerepareerd. Groen en blauwe scope.
Ik moet denk ik nog wel een schroefje hebben liggen ergens, maar merendeel is beschadigd.

15 :) Netjes!

Ik zoek de schroefjes van de kap en een schroef voor de frontplate. (die mooie gepolijste op de kop)

Wat een beest is deze versterker, op electrostaten klinkt hij echt super. De power is oneindig, ding levert echt serieus vermogen :-)


Frits Denon

Ik heb een 4300, ook door Hal gereviseerd, gaat nooit weer weg. HB

Groet,
Frits byebye
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4