marantz PM 8000

Gestart door hubert5, juni 29, 2010, 21:14:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hubert5

Mijn PM 8000 heeft een ruis in de potmeter en is met contactspray niet te verhelpen. Het is hoorbaar als ik de potmeter bijna helemaal open draai uiteraard zonder bronsignaal. Bij het afspelen van muziek merk ik er niets van. Of is dit normaal, echter mijn PM 17 heeft dit euvel niet.

lo

#1
Ik denk dat dit voor de 8000 misschien wel normaal is. De 8000 met de 17 vergelijken is niet helemaal eerlijk denk ik mbt een ander nivo, oorspronkelijke prijs en de kwaliteit van de 17 :|

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

TurboMarco

Hmmm....dat kan aan de luidsprekers liggen wanneer deze een vrij hoog rendement hebben,niet iets om je zorgen over te maken.

Welke luidsprekers heb je ?

grtz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

kdt

Ik heb enkele jaren een PM8000 gehad en nog nooit ruis gehoord. Het antwoord van Marco komt mij niet als een reƫle optie voor. Wel kan ik met Lo meegaan dat een PM17 kwalitatief beter is dan de PM8000 (maar dat mag ook gezien het prijsvderschil). Overigens is de 8000 een prima versterker.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

hubert5

Citaat van: Marco op juni 30, 2010, 08:39:37
Hmmm....dat kan aan de luidsprekers liggen wanneer deze een vrij hoog rendement hebben,niet iets om je zorgen over te maken.

Welke luidsprekers heb je ?

grtz Marco
Ik heb de Nuline 100 van Nubert. Ik hoor de ruis alleen als ik de volumeknop bijna helemaal open draai en hem dan een klein beetje heen en weer draai, tijdens muziek afspelen heb ik er geen last van.
De PM 17 is welliswaar duurder maar ik vind persoonlijk de 8000 in class A mooier klinken via de Nuberts.

groet,

Huub.

audiosoof

hee dit is interessant.. ik twijffel tussen een pm17 en een pm7200 en wilde hier wat advies vragen en nu lees ik voor het eerst iemand die de pm8000 mooier klinken dan de pm17.
mijn vraag was eigenlijk of de pm17 ook in klasse A speelt. want daar lees je nergens iets over terug. ( of is dit helemaal vanzelfsprekend?)
vaak lees ik dat de pm17 niet te vergelijken is met een pm8000 of pm7200 maar ik wil eigenlijk (ook vanwege financieele redenen)  liever eerst voor de pm7200 gaan maar kon via een acceptabele prijs een pm17 kopen en was in dubio. tot er weer een pm7200 op marktplaats kwam. mijn gevoel zegt dat ik eerst maar eens voor de pm7200 moet gaan , ik heb teneslotte ook een sa7001KI.
de pm17 word in what hifi niet bijzonder gewaardeerd. de pm7200 heeft een award gekregen...en op audioreview word hij door veel mensen de hemel ingeprezen... ook op hifi.nl staat een alleraardigste recensie.
dus tja ik denk dat er niet veel over blijft om zelf eerst maar eens aan te schaffen en mezelf te overtuigen.
mijn boxen zijn trouwens de scan speak opus van speakerland met opgewaardeerde filteronderdelen.

TurboMarco

Citaat van: hubert5 op juni 30, 2010, 18:18:35
Ik heb de Nuline 100 van Nubert. Ik hoor de ruis alleen als ik de volumeknop bijna helemaal open draai en hem dan een klein beetje heen en weer draai, tijdens muziek afspelen heb ik er geen last van.
De PM 17 is welliswaar duurder maar ik vind persoonlijk de 8000 in class A mooier klinken via de Nuberts.

groet,

Huub.
Het rendement vd Nuline 100 is 85,5 db  ..... mooie speakers trouwens  8-) ,bij speakers met een rendement van 95 db en meer zal je sneller die ruis moeten horen,als je de volume knop voluit zet hoor je bij iedere versterker wel een ruis hetzij heel zacht ,ik weet niet hoe hard die ruis is in het geval vd PM8000 ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: audiosoof op juli 01, 2010, 12:40:09
hee dit is interessant.. ik twijffel tussen een pm17 en een pm7200 en wilde hier wat advies vragen en nu lees ik voor het eerst iemand die de pm8000 mooier klinken dan de pm17.
mijn vraag was eigenlijk of de pm17 ook in klasse A speelt. want daar lees je nergens iets over terug. ( of is dit helemaal vanzelfsprekend?)
vaak lees ik dat de pm17 niet te vergelijken is met een pm8000 of pm7200 maar ik wil eigenlijk (ook vanwege financieele redenen)  liever eerst voor de pm7200 gaan maar kon via een acceptabele prijs een pm17 kopen en was in dubio. tot er weer een pm7200 op marktplaats kwam. mijn gevoel zegt dat ik eerst maar eens voor de pm7200 moet gaan , ik heb teneslotte ook een sa7001KI.
de pm17 word in what hifi niet bijzonder gewaardeerd. de pm7200 heeft een award gekregen...en op audioreview word hij door veel mensen de hemel ingeprezen... ook op hifi.nl staat een alleraardigste recensie.
dus tja ik denk dat er niet veel over blijft om zelf eerst maar eens aan te schaffen en mezelf te overtuigen.
mijn boxen zijn trouwens de scan speak opus van speakerland met opgewaardeerde filteronderdelen.

wat speelt er nog meer in klasse A dan bij Marantz ?

die award was voor een versterker in een bepaalde prijs catergorie

als het goed is klinkt een versterker niet ? die moet alleen maar versterken

de 2 versterkers zijn ook verschillend gebouwd qua componenten en ontwerp

ik vind de pm8000 voor zijn geld een goed ding maar om er bv een speaker met 85 db aan te hangen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

#8
Citaat van: hubert5 op juni 30, 2010, 18:18:35
Ik heb de Nuline 100 van Nubert. Ik hoor de ruis alleen als ik de volumeknop bijna helemaal open draai en hem dan een klein beetje heen en weer draai, tijdens muziek afspelen heb ik er geen last van.
De PM 17 is welliswaar duurder maar ik vind persoonlijk de 8000 in class A mooier klinken via de Nuberts.

groet,

Huub.

tis geen echte klasse A schakeling alleen de ruststroom word verhoogd en de werkspanning word wat lager gezet


zo lijkt het vaak dat als je de volume gelijk zet als in de ab stand dat hij anders klinkt ja dat is logisch dan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

kdt

Als ik audiosoof mag adviseren: ik heb een aantal jaren een 8000 gehad, altijd gebruikt in Class-A. Altijd zeer tevreden geweest met deze versterker, eerst gespeeld op Mission speakers en de laatste jaren op Magnepans. Echter, ik wilde "meer", en ben via MP in het bezit gekomen van een PM 17 MK 2 M uitvoering. In een eerdere topic heb ik al geschreven dat "de bek valt je open" en dat vind ik nog steeds. De klank van de 17 is dermate open, makkelijk, gedefinieerd en noem al de superlatieven maar op, hij is echt een klasse beter dan de 8000, hoewel die zeker niet slecht is,
Dus al je de kans hebt om een 17 (en dan vanaf MK 2 of KI) te scoren, altijd doen  :wink:   . Succes!!
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

lo

 stupid

euhhh...., mee eens dus :wink:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

hubert5

Citaat van: Marco op juli 01, 2010, 12:55:39
Het rendement vd Nuline 100 is 85,5 db  ..... mooie speakers trouwens  8-) ,bij speakers met een rendement van 95 db en meer zal je sneller die ruis moeten horen,als je de volume knop voluit zet hoor je bij iedere versterker wel een ruis hetzij heel zacht ,ik weet niet hoe hard die ruis is in het geval vd PM8000 ?

Het is ook hoorbaar via de hoofdtelefoon en moet er bij vermelden alleen op het linker kanaal en alleen als ik de volumeknop ietsje verdraai. Als ik niets doe is er geen ruis.