PM17 / PM17mkII / PM17mkII-M

Gestart door laanda, augustus 12, 2006, 16:04:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

laanda

Hallo allemaal,

kan iemand mij iets vertellen over de PM17, PM17mkII en PM17mkII-M versterkers? Ik ben
geen typische Marantz-adept maar ik kan een van de drie kopen (nieuw).

1. Wat zijn de verschillen? (Zichtbare en onzichtbare verschillen) In hoeverre zijn de
PM17mkII en PM17mkII-M beter dan de PM17?

2. Van wanneer tot wanneer zijn ze geproduceerd?

3. Zijn er (online) tests te vinden? In de bieb kon ik er geen vinden

4. Wat zijn redelijke prijzen voor een nieuwe PM17/PM17mkII/PM17mkII-M?

5. Wat voor luidsprekers zouden er goed bij passen? (Opm: B+W 803 is ver boven mijn
budget!)

6. Is het wellicht verstandiger om die nieuwe NAD325BEE te kopen? (Deze is uiteraard
goedkoper)

7. Produceren ze veel warmte?

   Alle serieuze informatie is welkom; ik kan er namelijk eentje kopen maar kan er weinig
info over vinden. Ik zie alleen dat er toch wel aardig wat PM17's tweedehands worden
aangeboden, wat ik op zich opmerkelijk vind.
   Nogmaals, ik kan een "eerstehands" kopen. Een KI-versie wordt er helaas niet aangeboden.


Alvast bedankt, laanda

TurboMarco

Hoi,

Een PM17 heeft tenopzichte van een PM17mk2 geen pre out,met een 17mk2 kan je dus een extra versterker gebruiken.
Wat de interne verschillen zijn weet ik niet.
Ik meen dat de PM17 destijds verkocht werd voor fl 1800,- ouderwetse guldens ,je weet dan wel hoe oud de PM17 is :-D
Over de luidsprekers die matchen is een draadje over te vinden ,maar let wel dit gaat grotendeels over persoonlijk voorkeuren.
Een PM17 word slechts handwarm,het hangt een beetje van de luidsprekers af,in ieder geval niet iets om je zorgen over te maken.

De versterkers die jou aangeboden worden kan je toch het beste goed beluisteren en het liefst naast elkaar.

Voor welke bedragen worden ze jou aangeboden?

Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: laanda op augustus 12, 2006, 16:04:50
Hallo allemaal,

kan iemand mij iets vertellen over de PM17, PM17mkII en PM17mkII-M versterkers? Ik ben
geen typische Marantz-adept maar ik kan een van de drie kopen (nieuw).

1. Wat zijn de verschillen? (Zichtbare en onzichtbare verschillen) In hoeverre zijn de
PM17mkII en PM17mkII-M beter dan de PM17?
Geen idee, ik weet alleen dat mkII nieuwer is en ietwat aangepast t.o.v. mkI.

Citeer
2. Van wanneer tot wanneer zijn ze geproduceerd?

3. Zijn er (online) tests te vinden? In de bieb kon ik er geen vinden
google moet een hoop kunnen vinden. Probeer ook eens de links die op het forum zijn vermeld!

Citeer
4. Wat zijn redelijke prijzen voor een nieuwe PM17/PM17mkII/PM17mkII-M?
Geen idee, zeker aangezien ze volgens mij nieuw niet meer verkocht worden (oude modellen). Misschien kun je aangeven voor welk bedrag je ze kunt krijgen, misschien dat je dan meer reacties krijgt!

Citeer
5. Wat voor luidsprekers zouden er goed bij passen? (Opm: B+W 803 is ver boven mijn
budget!)
Heel veel, zoals al genoemd is in >>> deze topic<<<.
Citeer
6. Is het wellicht verstandiger om die nieuwe NAD325BEE te kopen? (Deze is uiteraard
goedkoper)
Hangt heel erg van jouw smaak af en op welke luidsprekers je wilt gaan spelen. Het is beter om eerst luidsprekers uit te zoeken en daar vervolgens een versterker bij te kopen. Maar ja, je zit op een Marantz forum, dus eigenlijk moeten we zeggen dat de NAD minder is  :evil: (zonder gein, luister en beoordeel zelf!)

Citeer
7. Produceren ze veel warmte?
Valt volgens mij wel mee. Het is meestal niet verstandig om op deze klasse versterkers meerdere apparaten te stapelen in een afsgelosten meubel (zonde van de looks). De versterker speelt niet volledig in klasse A, dus dat scheelt een hoop!

Citeer
   Alle serieuze informatie is welkom; ik kan er namelijk eentje kopen maar kan er weinig
info over vinden. Ik zie alleen dat er toch wel aardig wat PM17's tweedehands worden
aangeboden, wat ik op zich opmerkelijk vind.
   Nogmaals, ik kan een "eerstehands" kopen. Een KI-versie wordt er helaas niet aangeboden.


Alvast bedankt, laanda

Tweedehands zul je ze veel vinden, aangezien er veel van verkocht zijn. Ze werden ook veel verkocht bij dozenschuivers, waar mensen meer vallen voor looks, de nieuwste snufjes etc. Deze mensen stappen momenteel massaal over op Home Theather, wat er weer voor zorgt dat wij goedkoop tweedehands goed spul kunnen kopen!

Succes met queeste!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude