Krachtpatsers

Gestart door roger.appelo@gmail.com, januari 22, 2021, 09:00:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

roger.appelo@gmail.com

Beste Teamleden,

ik wil voor mijn nieuw op te bouwen installatie graag een oudere Marantz versterker gebruiken. Ik heb echt "old school" vermogen nodig om een paar Klipsch RF7 goed aan de gang te krijgen.

Ik geloof niet zo in alle moderene electronica - ben geloof ik nogal een purist. Ik wil de muziek horen zoals die ooit gespeeld is. Zonder bijverzonnen effectemn zoals "warmte"van buizen die m.i. gewoon toegevoegde resonanties zijn. (denk ik - wil niemand beledigen ;-)redface

Nu twijfel ik tussen een PM80 en een PM7200. Niet te veel geld - en wellicht na een kleine revisie echte krachtpatsers.  HB

Zie ik iets over het hoofd? Vanuit jullie kennis, zijn er andere Marantz types die hier (nog) beter geschikt voor zijn?

Ik weet dat een PM7200 die RF7's serieus aan de gang krijgen (een vriend heeft die combi). Is de PM80 (Mk2) nog een betere keuze?

Bedankt byebye

SB_Marantz

#1
Ik speel al jaren met de RF-7 mk1 en genoemde versterkers kunnen deze tot de grens van de versterker zelf goed aansturen maar pas op!
Clippen is erg gevaarlijk voor deze speakers.
Wanneer je echt tot het gaatje wil gaan (Zo nu en dan) heb je toch wel wat krachtigers nodig.
Nu vind ik de PM-80 en 7200 nu niet bepaald de beste keus puur door de kwaliteit van de PCB.
Waarbij de 80 de kroon spant.
De PCB kwaliteit van de 7200 is beter (Het enige wat beter is) maar het barst vaak van de scheuren in de soldeerverbindingen en sp relais die versleten zijn.

Heb eventueel nog wel wat moois voor je staan in de vorm van een Marantz 1300DC.

Old school power pur sang!

Wel een iets andere prijsklasse, dat moge duidelijk zijn.



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Mijn ervaring met hoog rendement speakers is dat ze met relatief weinig power al goed tot hun recht komen, maar gooi er een stevige 100 wpc of meer aan en het gaat knallen zonder schrikbarende vervorming.

Het is wat je wilt ,stel dat je nimmer boven 80 db spl uit komt vind ik het zinloos om daar een dikke bak aan te hangen ,maar wil je een keer het "live" gevoel meemaken dan is een dikke bak wel wenselijk.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: SB_Marantz op januari 22, 2021, 14:42:39
Ik speel al jaren met de RF-7 mk1 en genoemde versterkers kunnen deze tot de grens van de versterker zelf goed aansturen maar pas op!
Clippen is erg gevaarlijk voor deze speakers.
Wanneer je echt tot het gaatje wil gaan (Zo nu en dan) heb je toch wel wat krachtigers nodig.
Nu vind ik de PM-80 en 7200 nu niet bepaald de beste keus puur door de kwaliteit van de PCB.
Waarbij de 80 de kroon spant.
De PCB kwaliteit van de 7200 is beter (Het enige wat beter is) maar het barst vaak van de scheuren in de soldeerverbindingen en sp relais die versleten zijn.

Heb eventueel nog wel wat moois voor je staan in de vorm van een Marantz 1300DC.

Old school power pur sang!

Wel een iets andere prijsklasse, dat moge duidelijk zijn.





Ben je voor de rest van je leven klaar. 👍 🤗 🎵 🎶
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op januari 22, 2021, 19:33:11
Ben je voor de rest van je leven klaar. 👍 🤗 🎵 🎶

Wil geen vuur op het olie gooien met de covid 19 discussie maar in deze tijden zou ik zeggen een lange tijd 8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op januari 23, 2021, 11:37:59
Wil geen vuur op het olie gooien met de covid 19 discussie maar in deze tijden zou ik zeggen een lange tijd 8-)

Als Covid-19 bepaald dat het je tijd is was het toch voor de rest van je leven.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op januari 22, 2021, 14:42:39
Ik speel al jaren met de RF-7 mk1 en genoemde versterkers kunnen deze tot de grens van de versterker zelf goed aansturen maar pas op!
Clippen is erg gevaarlijk voor deze speakers.
Wanneer je echt tot het gaatje wil gaan (Zo nu en dan) heb je toch wel wat krachtigers nodig.
Nu vind ik de PM-80 en 7200 nu niet bepaald de beste keus puur door de kwaliteit van de PCB.
Waarbij de 80 de kroon spant.
De PCB kwaliteit van de 7200 is beter (Het enige wat beter is) maar het barst vaak van de scheuren in de soldeerverbindingen en sp relais die versleten zijn.

Heb eventueel nog wel wat moois voor je staan in de vorm van een Marantz 1300DC.

Old school power pur sang!

Wel een iets andere prijsklasse, dat moge duidelijk zijn.

Ja volgens mij 1 van de eerste in NL misschien wel

Never change winning team maar effe nagerekend, afschrijving 2de hands wel is verschoven mmmm

Doe niet moeilijk 100 euro kom ik ze halen

Tijd voor wat anders  :-D

:gp:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Paul op januari 23, 2021, 17:44:31
Als Covid-19 bepaald dat het je tijd is was het toch voor de rest van je leven.

Klopt als een L=links en R= rechts  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op januari 23, 2021, 18:22:59
Klopt als een L=links en R= rechts  :wink:
En volgens mij is het olie op het vuur gooien en niet andersom.
Wellicht dat jij dat kan ? 🙄
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op januari 23, 2021, 18:49:59
En volgens mij is het olie op het vuur gooien en niet andersom.
Wellicht dat jij dat kan ? 🙄

Je wilt niet weten wat ik allemaal kan  :-D thx voor de verspreking
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)