Fase kant van apparaat bepalen

Gestart door Xling, januari 02, 2021, 16:27:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op januari 05, 2021, 11:58:21
Wanneer je echt verschil zou horen is het gewoon een waardeloos ontwerp.
De polariteit wisselt 50 keer per seconde. clown1
Fabrikanten spelen hier wederom keurig op in.

Ook ooit een mede techneut op bezoek gehad die dat wilde meten want de versterker zou ''lekken.''
Na het meten wat het ''owwww'' en dus geen lekken whatsoever.

Maar goed, een ieder moet zelf weten waar zijn/ haar centen in te steken.

Ik hou het simpelweg bij de feiten.
ik kan 51 x per sec wisselen  :-D

Waar is je foto zie niks meer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Dennis E36

Citaat van: SB_Marantz op januari 05, 2021, 11:58:21
Wanneer je echt verschil zou horen is het gewoon een waardeloos ontwerp.
De polariteit wisselt 50 keer per seconde. clown1
Fabrikanten spelen hier wederom keurig op in.

Ook ooit een mede techneut op bezoek gehad die dat wilde meten want de versterker zou ''lekken.''
Na het meten wat het ''owwww'' en dus geen lekken whatsoever.

Maar goed, een ieder moet zelf weten waar zijn/ haar centen in te steken.

Ik hou het simpelweg bij de feiten.

Maar de fase blijft toch fase? Het wisselt toch niet fysiek? Bedoel dat er toch nooit spanning staat op de 0 draad.
Of praten we hier als techneut vs leek langs elkaar af?
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Spikes25

Beste Dennis, op je eerste twee vragen is het antwoord nee en nee.
In principe staat er op de nul draad ( blauwe draad) geen spanning.
De NUL voert de stroom van de fase af. afhankelijk van hoe de NUL is gekoppeld, soms aan aarde. ( niet in de groepenkast) als de NUL is gekoppeld aan de aarde, kan bij een Grote belasting toch spanning op de nul draad staan,
dit ten opzichte van aarde. Maar om dit af te ronde, werk altijd spanningsloos.

`Terug komende op de starter van dit topic, ik heb nog nooit gehoord van audio apparatuur die fase gevoelig zou zijn, bestaat wel, maar mijns inziens niet in het audio gebeuren.

"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Stadium III

Nefit topline is wel fase gevoelig
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Xling

#20
Na verschillende metingen met een multimeter op cd speler en  bluesound node 2 zie ik weinig verschil in voltage op de cinch uitgang met de stekker "links of rechts" om in de wcd. Gehoor technisch gezien al helemaal niet.
Volgens klantenservice van BS is de node 2 niet fase gevoelig wegens een schakelende voeding. Op de c7 contrastekker welke in de node gaat staat wel een FI, fase aanduiding, indicatie symbool. Waarom dan ??????

Maar nu het volgende;
Heb gedurende 4 weken een powerquest 2 van audioquest tot mijn beschikking gehad.
Na lang luisteren kwam ik tot de conclusie dat het geluid iets geraffineerder werd, dit doordat het in de hoge tonen wat "feller" te horen was.  Dit werd in mijn geval bij hogere volumes te schel om te horen. Wat mij het meeste opviel was dat de dynamiek wel beduidend verminderd was. Mijn kennis waarvan ik de tip kreeg om de powerquest 2 te beluisteren noemde dit het rustiger worden van de muziek. Nou die mening kon ik niet delen.
Dus de versterker weer rechtstreeks in de wcd. Wat mij daarna opviel was een lichte brom uit mijn versterker, Hegel H360. ik moet wel met mijn oor zo'n 10 cm erbij "hangen" om het te horen en het is ook niet constant aanwezig. Het komt alleen uit de versterker en niet uit de speakers dus ws een trafo brom. Alle andere elektrische apparaten op die groep eruit getrokken maar de brom blijft. Op de site van Hegel staat dat hun gebruik maken van ongeïsoleerde ringtrafo's omdat hun mening is dat deze niet geïsoleerde trafo's ten goede komen aan de kwaliteit van de muziek. Tja lekker makkelijk zo dan hoef je bij hun niet te reclameren op deze manier.
Of de brom is er altijd geweest maar is mij niet opgevallen, wat mij onwaarschijnlijk is, of de powerquest heeft met zijn filtering gedurende die 4-tal weken "iets" met de ringtrafo van de versterker gedaan, maar wat dan is de vraag dan.
Hoe fucking irritant kan een zacht brommetje zijn.

Al gekeken naar DC/AC offset blockers maar een goede is aardig aan de prijs.
Iemand nog suggesties ???????

JohnWx

Ik stop de stekker erin vind ik het goed is het goed als ik hem had omgedraaid beter ? jammer vind prima zo  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xling

Ik spring op de fiets en fiets aan, gaat het goed prima zo. Zou een andere fiets beter zijn? Jammer vindt het prima zo.  :wink:

Ieder zo zijn hobby John.

quote author=John Wx link=topic=17627.msg344250#msg344250 date=1611398167]
Ik stop de stekker erin vind ik het goed is het goed als ik hem had omgedraaid beter ? jammer vind prima zo  8-)
[/quote]

JohnWx

Citaat van: Xling op januari 23, 2021, 13:06:42
Ik spring op de fiets en fiets aan, gaat het goed prima zo. Zou een andere fiets beter zijn? Jammer vindt het prima zo.  :wink:

Ieder zo zijn hobby John.

quote author=John Wx link=topic=17627.msg344250#msg344250 date=1611398167]
Ik stop de stekker erin vind ik het goed is het goed als ik hem had omgedraaid beter ? jammer vind prima zo  8-)

Zo jammer weer  :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D hij is goed ++++ geniet ze
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xling

Andere vraag, wie van jullie heeft  (goeie of slechte) ervaring met een AC/DC offsetkiller cq blocker. Dus geen filter maar een gelijkspannings blocker, absorber of hoe je het wil noemen.
Zie zelf op internet belachelijke prijzen van €500 voorbij komen voor zo'n blocker. (Supra)
Graag jullie mening/ervaring.