5002

Gestart door GPH, mei 24, 2009, 10:35:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GPH

Goedemorgen,

Ik ben in het bezit van een Marantz 5002 waar ik zeer tevreden over ben.
Echter bij het instellen van de bas merk ik weinig verschil of ik de bas op max. of min. zet,
is dit normaal of doe ik iets fout.

Vrgr.
GPH

WimPeu

Allereerst welkom op het forum.

Heb je niet de source direct aan staan. Dan werkt de toon regeling nl niet.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Hoi en ook welkom

Ik neem aan dat je een SR 5002 hebt ?

Je kunt idd kijken naar de source/pure direct regeling
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

BernHardN

maar als hij opdirect staat krijg je toch automatisch de melding "source direct"

Marantz 81

ja dat zie je dan in het display ,maar ligt er ook aan hoe jeje display instelt ,weergave van geluidsinstelling of bron

bij pure direct ,gaat het hele display uit

bij beide functies zijn de instellingen van treble en bass  niet meer instelbaar

GPH

Bedankt voor de snelle reacties.
Het gaat hier idd over de SR 5002 en het gaat over de handmatige instelling van de bas, dus niet over de instelling source/pure direct.
Ik denk dat de vergelijking met mijn vorige versterker niet helemaal terecht is omdat dit een stereo versterker was,
waarbij het laag ook meer aanwezig was.
Mijn vraag is nu het volgende, wordt door de aankoop van een subwoofer het stereogeluid verbeterd.

Vgr.
GPH

Stadium III

Leg eens wat meer van je situatie uit hoe je zit en wat voor speakers je hebt

Met een subwoofer kun je je bass zeker zeer mooi aanvullen maar dan zul je ook in je broekzak moetten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Lapti

ik denk dat een leuke stereo versterker kopen, en die op de pre-out van je sr5002 aansluiten, een goedkopere (en naar mijn peroonlijke mening ook een betere) oplossing is om je laag weer optimaal te krijgen.

amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos