Stereo versterker en receiver combinatie

Gestart door Slashhead, maart 28, 2009, 12:55:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Slashhead

Zoekende naar verbetering voor mijn installatie, heb ik een keuze gemaakt voor het aanpakken van mijn versterker. Nu heb ik een SR7000 en wil daar eigenlijk een stereo versterker bij hebben. Mijn voorkeur gaat uit naar een PM7000/8000 (tweede hands) type stereo versterker. Deze moet dan als extra versterker dienst doen en mijn front speakers aansturen.
Iemand enig ervaring in een dergelijke setup?

De SR7000 heeft een pre-amp uitgang waardoor ik het DVD signaal voor de front speakers naar de PM7000/8000 kan sturen. Ik heb alleen wat vraagtekens bij de volume regeling? Hoe pakt dit uit in de praktijk? Heb ik baat bij de remote control aansluitingen op de SR7000 zodat ik dit op de e.o.a. manier kan synchroniseren?

Marantz 81

moet je even het topic lezen van mister floyd ,in sets van leden  :wink:

Slashhead

Bedankt voor de tip.
Ik was er al bang voor... Volume regelen wordt lastig.

Dan is het denk ik handiger om twee kleine luidsprekers erbij te kopen voor de surround setup. Daarvan vind ik de geluidskwaliteit toch minder van belang. Ik heb een goede center speaker en dat scheelt al flink.

Stadium III

En een mooie 8002 zoeken of een 9600 is dat niks ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Slashhead

#4
Ik heb een SR8500 gezien. Die heeft ook wel mijn belangstelling maar ik denk dat het resultaat met een afzonderlijke stereo versterker beter is.

De tweedehands prijs van de SR9600 ligt naar mijn mening, voor mij, aan de hoge kant omdat ik alleen mijn stereo weergave wil verbeteren. Daarnaast ben ik een hevige aanhanger van de champagne kleur. Tja, ik vind dat nu eenmaal mooier dan zilver en zwart vind ik helemaal niks...
Ik heb een SA8400 (als early adopter) en een SR7000 in champagne en wil daar graag een passende amp bij hebben. Dus ook wat design betreft, ik vind de oude lijn gewoon mooier dan de nieuwe, daarom kijk ik tweedehands naar champagne kleur en wil ik niet nieuw kopen.


Marvin


Slashhead

Ik las in het topic van Mister Floyd dat het aansturen van een eindtrap m.b.v. de receiver niet een goed resultaat oplevert. Mogelijk dat de zwakte al in het voorversterker deel aanwezig is van de receiver.
Ik was vandaag met een vriend van me naar RAF geweest en daar eens rustig zitten luisteren naar een PM5003 en ik was echt onder de indruk van deze versterker. Daarom wil ik nu ook een stereo versterker hebben  :-D

Slashhead

#7
Ik heb de daad bij het woord gevoegd en mijn SR7000 voorzien van een PM8200 voor de front kanalen.
Heerlijke combi moet ik zeggen en een flinke sprong in kwaliteit gemaakt.

Mijn SA8400 gaat rechtstreeks in de PM8200 en de SR7000 gaat met de pre-out front naar de ingang van de PM8200.

De PM8200 is wel een versterker die alles laat horen. Dit betekent dat je elke tekortkoming terug hoort maar tegelijk hoor je ook elke detail in de muziek zoals het hoort. Het kostte me ook even tijd om de zaak te tunen. (netsnoeren en spanningsvoorziening). Ik snap nu ook waarom deze versterker vaak een slechte review krijgt. In mijn ogen onterecht want het is echt een goede amp. Snelle dynamische piano stukken klinken weergaloos op deze amp door de transparante klank en snelle respons. Nergens raak je de draad kwijt.

Het is nu eenmaal een versterker die doet wat ie moet doen. Versterken en verder niks...
Garbage in = garbage out om het maar zo te zeggen.




cheese

gefeliciteerd met je aanwinst......en geniet er van.


gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Slashhead

 pompom pompom pompom pompom pompom pompom




De PM8200 met de SA8400


De PM8200 met de SR7000


Hanze Hifi netsnoer voor de PM8200 en een zelfde voor de SA8400.

WimPeu

Mooie set hoor. notworthy
Ik heb zelf ook met een eind trap op een SR gedraaid en vond dat echt wel een verbetering tov alleen de SR. Had veel meer controle. Het was een Rotel 1070 op een SR4002. Het pre gedeelte van een gemiddelde Marantz SR is zeker geen bagger.

Eind deze maand komt er bij mij ook weer een eind trap (Classe CAV-75) voor mijn 3 front speakers. Kan niet wachten.

Veel luister plezier.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

Citaat van: WimPeu op mei 21, 2009, 09:31:10
Mooie set hoor. notworthy
Ik heb zelf ook met een eind trap op een SR gedraaid en vond dat echt wel een verbetering tov alleen de SR. Had veel meer controle. Het was een Rotel 1070 op een SR4002. Het pre gedeelte van een gemiddelde Marantz SR is zeker geen bagger.

Eind deze maand komt er bij mij ook weer een eind trap (Classe CAV-75) voor mijn 3 front speakers. Kan niet wachten.

Veel luister plezier.

Hey Wim,

Hoe sluit je zo'n eindversterker dan aan op een SR?

Stadium III

via de pre out kun je een eind versterker aansturen

Zie het net als een subwoofer module
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Slashhead

Wim heeft het over 3 front speakers. Ik denk dan dat hij 2x front en 1x center bedoelt, je komt er dan niet met een stereo eindtrap. Dus zou hij er twee moeten hebben denk ik, of het is een drie kanaals eindversterker.