De set van Johan

Gestart door johanmaserati, december 31, 2009, 00:04:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

drees62

Citaat van: johanmaserati op januari 02, 2010, 14:12:56
Vandaag wezen luisteren naar de 816V's. Heb nog gevraagd naar de W's maar dat gaat een moeilijk verhaal worden... Ik vind ze (V's) voor de prijs behoorlijk goed klinken vooral de dynamiek valt me op, zodra ik mijn versterker binnen heb neem ik deze mee naar de desbetreffende winkel en hangen we de Focals er aan om ze eens echt goed te gaan beluisteren, ook heb ik mijn oog (lees oor) laten vallen op een paar triangle Antal Ex luidsprekers. Deze ga ik daar zeker ook beluistren op de Marantz.

Ik houd jullie op de hoogte...

Lees in ieder geval dit even en zorg dat je achteraf geen spijt krijgt  :wink: frusty

Succes met je zoektocht!

http://www.hifi.nl/recensies/3634/Focal_Chorus_716_V_en_716_W.test.html


johanmaserati

Nu ga ik nog meer twijfelen, als je weet waar de W's nog te koop zijn...???

Ik hoor het graag...

Mvg,

Johan
Marantz SR6004 surround receiver
Crafty Azumi front speakers
Samsung 42" LCD TV
Optoma HD20 Beamer + 100" electrisch scherm
DIY Kimbercable 4AG luidsprekerkabel
DIY pure silver interlinks + LOC pure silver RCA's
Sony PS3
XBOX 360
Nintendo WII

Marantz 81


drees62

Citaat van: johanmaserati op januari 03, 2010, 23:50:54
Nu ga ik nog meer twijfelen, als je weet waar de W's nog te koop zijn...???

Ik hoor het graag...

Mvg,

Johan

Hier in Enschede stond nog een setje 716W's, kan er van de week wel even langs lopen.
Betreft HifiStudioCity (onderdeel HoboHifi), anders zelf even bellen.

xander32

#19
Citaat van: johanmaserati op januari 03, 2010, 23:50:54
Nu ga ik nog meer twijfelen, als je weet waar de W's nog te koop zijn...???

Ik hoor het graag...

Mvg,

Johan
Ook ff Jurgen Heinhuis bellen: http://www.heinhuis-hifi.nl/


Trouwens wel gaaf dat de W-versies dus echt een beperkte oplage kennen, ik kreeg de laatste tijd het idee dat deze oneindig doorliepen maar niet dus. Echter zou ik mij ook niet verbazen dat de Chorus serie zo vernieuwd gaat worden - deze serie gaat al weer een tijdje mee :roll:.

Sander.

johanmaserati

Heb inmiddels bij hobohifi.nl een setje 716W's gespot. Maar ze zijn zwart... En ik wil ze in de kleur Wenge, heb nl. op internet gelezen dat ze in die kleur ook werden geleverd.

Dus ik ga nog even verder zoeken...

Mvg,


Johan
Marantz SR6004 surround receiver
Crafty Azumi front speakers
Samsung 42" LCD TV
Optoma HD20 Beamer + 100" electrisch scherm
DIY Kimbercable 4AG luidsprekerkabel
DIY pure silver interlinks + LOC pure silver RCA's
Sony PS3
XBOX 360
Nintendo WII

eddy

Dag Johan tijdje niet gezien kom zeker keertje langs als je geluid hebt.
Ik heb zelf een marantz ud8004 besteld krijg hem als goed is volgende week binnen.
Mooie aanvulling voor de av mm 8003.
mazzel edje.
sony kdl 46w4000 full hd.
marantz av 8003.
marantz mm 8003.
marantz ud 8004.
b&w htm1.
b&w 803 m2.
silverstone cw02.
x box elite.
sony ps3 120g.

johanmaserati

Citaat van: eddy op januari 17, 2010, 17:43:46
Dag Johan tijdje niet gezien kom zeker keertje langs als je geluid hebt.
Ik heb zelf een marantz ud8004 besteld krijg hem als goed is volgende week binnen.
Mooie aanvulling voor de av mm 8003.
mazzel edje.

Ed, wordt het geen tijd dat je je set hier ff gaat showen... :-D
Marantz SR6004 surround receiver
Crafty Azumi front speakers
Samsung 42" LCD TV
Optoma HD20 Beamer + 100" electrisch scherm
DIY Kimbercable 4AG luidsprekerkabel
DIY pure silver interlinks + LOC pure silver RCA's
Sony PS3
XBOX 360
Nintendo WII

eddy

#23
staat er op tot je orders :wink:
sony kdl 46w4000 full hd.
marantz av 8003.
marantz mm 8003.
marantz ud 8004.
b&w htm1.
b&w 803 m2.
silverstone cw02.
x box elite.
sony ps3 120g.

eddy

Johan nu is het toch tijd dat jij je nieuwe aanwinst toont. :wink: :wink:
sony kdl 46w4000 full hd.
marantz av 8003.
marantz mm 8003.
marantz ud 8004.
b&w htm1.
b&w 803 m2.
silverstone cw02.
x box elite.
sony ps3 120g.

johanmaserati

Hehehe, nog even geduld, heb nog niks aangesloten en t is een $%#$%bende hier in huis dus foto's maken lijkt me nog ff geen optie, ben nl. nog druk bezig met het voorbereiden van de montage voor het elektrische beamerscherm e.d. ;)
Marantz SR6004 surround receiver
Crafty Azumi front speakers
Samsung 42" LCD TV
Optoma HD20 Beamer + 100" electrisch scherm
DIY Kimbercable 4AG luidsprekerkabel
DIY pure silver interlinks + LOC pure silver RCA's
Sony PS3
XBOX 360
Nintendo WII

johanmaserati

Even een update hier...

Ik heb afgelopen week een nieuwe SR6004 receiver gekocht en heb vandaag de knoop doorgehakt qua luidsprekers.

Ben voor de Crafty Azumi's gegaan. Dat zijn transmissielijn luidsprekers van nederlandse makelij. Echt een top luidspreker...

Vandaag op pad geweest om ze te gaan beluisteren met mijn vader, ook een heel groot liefhebber van goed geluid. We gingen naar East West Audio in Wijchen, een mooie winkel met exclusief spul, van harte aan te bevelen ook wegens een heel behulpzame eigenaar. Hij had de set al voor ons klaargezet dus we konden meteen beginnen met luisteren. En ik kan je zeggen, na circa 10 seconden viel onze mond al open. Wat een mooie sound... De speakers stonden te tetteren op een stereoversterker van Cambridge Audio. Welk type heb ik niet onthouden, wat ik wel weet is dat deze versterker 599 euro kostte, dus voor de googleaars onder ons...

In eerste instantie ging ik voor de Focal 800 serie, ben ook nog bezig geweest met een set Triangle's. Maar die Crafty luidsprekers zijn echt beter, tenminste dat vind ik. Veel natuurlijkere sound en een super mooi los geluid. En de prijs... 599 euro PER PAAR !!!

Ik raad jullie echt aan om deze speaker eens te gaan beluisteren!!!!
Hier vind je de website van de speakers : www.crafty.nl

Mvg,

Johan


Marantz SR6004 surround receiver
Crafty Azumi front speakers
Samsung 42" LCD TV
Optoma HD20 Beamer + 100" electrisch scherm
DIY Kimbercable 4AG luidsprekerkabel
DIY pure silver interlinks + LOC pure silver RCA's
Sony PS3
XBOX 360
Nintendo WII

xander32

#27
Citaat van: johanmaserati op januari 30, 2010, 20:57:18
In eerste instantie ging ik voor de Focal 800 serie, ben ook nog bezig geweest met een set Triangle's. Maar die Crafty luidsprekers zijn echt beter, tenminste dat vind ik. Veel natuurlijkere sound en een super mooi los geluid. En de prijs... 599 euro PER PAAR !!!

Ik raad jullie echt aan om deze speaker eens te gaan beluisteren!!!!
Hier vind je de website van de speakers : www.crafty.nl
Johan
Wel een gave ontdekking deze speakers, ze doen mij een beetje denken aan speakers van Neat.


In december jl. heb ik een set speakers van Neat gehoord: ook kleine, slanke zuiltjes(HxWxD: 765/160/200mm), die iets achterover hellen met een groots geluid :-o, ik stond echt perplex. Diens geluid was recht voor de raap, zeer gedetailleerd, live-sound en een verbazingwekkend laag (Bandwidth 35Hz - 30kHz) :yes:.

Veel plezier ermee!


Sander.

viny

Hallo Daar
Ik ben de vader van Johan :|
Wij hebben dus de betreffende speaker beluisterd,en ik moet zeggen bek open.Je wordt zeer aangenaam verast door de eerlijkheid van de luidspreker,voldoende laag en een breekbaar midden en hoog.
En dat op een versterker van 599 .
Wel speelde de set op bleuray speler die ook de diverse audio formaten afspeeld zoals sacd een speler van 750 euries.
Maar Johan en ik gaan zaterdag terug want ik ben buizen liefhebber en heb in het verleden met de el84 el34 kt88 en 300b gestoeid.
Ze hebben daar dus betaalbare yarden versterkers die door de importeur zijn aangepast voor de Nederlandse markt met al hun voorwaarden.Andere voedingstrafo buizen van jj en andere audiocaps.
Ik wil het beluisteren op diverse speakers ook de baluga van crafty dit is een hoorn speaker met hoog rendement.
Maar ook op de minder versterker vriendelijke luidsprekers want ik wil wel mijn filmpjes bekijken met een knal.
De versterker is kt88 in push pull de pro88llsa ong 25 watt per kanaal.Wat ik nu heb gehoord is zeker voor verbetering vatbaar (lees modificatie)maar de basis is zeer goed.
Voor wat betreft de winkel east west audio ga er eens kijken geen baletje van 23 die jou gaat vertellen wat je mooi moet vinden maar iemand die naar je luistert en dat is belangrijk zeker doen.
Nou tot zover mijn verhaal tot ziens :wink: :wink:

johanmaserati

Vandaag eindelijk de speakers binnen gekregen  :kwijl:

Heb ze tijdelijk even aangesloten op een oude technics versterker en ik moet zeggen, het geluid wat er nu al uitkomt is zeeeer veelbelovend  :-D
Marantz SR6004 surround receiver
Crafty Azumi front speakers
Samsung 42" LCD TV
Optoma HD20 Beamer + 100" electrisch scherm
DIY Kimbercable 4AG luidsprekerkabel
DIY pure silver interlinks + LOC pure silver RCA's
Sony PS3
XBOX 360
Nintendo WII