De set van CharlieG

Gestart door CharlieG, oktober 24, 2009, 17:20:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CharlieG

Hallo,

Na maanden afwachten is hij er eindelijk !! Een volledige AV-set:

- Marantz SR6004
- Marantz BD7004

Voor Stereo:

2x Revel Concerta F12 speakers

Voor de surround:
- 4x Monitor Audio Radius R90HD speakers
- 1x Monitor Audio Radius R360HD (sub)
- 1x Monitor Audio Radius R180HD (center)

Fantastische design, vooral de radius serie is ongeloofelijk mooi afgewerkt in piano black. (over de receiver en BD hoef ik niets aan toe te voegen... gewoonweg Marantz!  HB)

Nu nog een paar dagen die handleiding blokken, ik versta er momenteel nog maar weinig van ...
Weet er iemand trouwens hoe je je pc via bluetooth moet aansluiten aan de SR6004 via de M-XPort? Ik heb al zitten zoeken in de handleiding maar .... :?

Ik laat zeker nog iets weten eens ik wat meer kennis heb opgebouwd!

Mvg,

Charlie

Marvin

welkom, mooie set hoor!

foto's zijn we gek op hier!!  :-D

qua koude-tenen aansluiting, dat zal een ander je moeten vertellen. dat weet ik ook niet.

de instellingen aangaande het speaker deel, heb je dat al grondig ingesteld?
juiste afstanden ed?
en ja, de gebruiksaanwijzing had net zo goed de Donald Duck kunnen zijn...
maar eh, alles staat er gek genoeg wél in...

dus als je vragen hebt, ongetwijfeld, stel ze gerust.  :-)
we vinden het allemaal leuk om te helpen.....

xander32

Gefeli! Prachtige set hoor notworthy. Die nieuwe lijn van Marantz is echt :kwijl:.
Revel: zijn dat niet die top afgewerkte maar ook energie (watts en controle) vretende speakers?

Sander.

cheese

#3
Hallo Charlie,


van harte welkom en veel luister plezier.... TTIWWP....


groetjes Cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

CharlieG

Naar aanleiding van Marvins' request heb ik een paar foto's genomen... het flesje staat er zodanig dat jullie een indruk kunnen hebben van de grootte van de vershillende speakers/receiver/BD player



De rest volgt...

CharlieG

CharlieG

#5
...

CharlieG

...

CharlieG

#7
En nu de "pain in the xxxx..." (foto hieronder) Ik ben nog niet veel wijzer geworden sinds mijn eerste bericht. Eergisteren kon ik mijn systeem zelf niet uitzetten en heb ik de stekker moeten uittrekken...

stupid



Geen wrees ondertussen is dit al onder controle. :-D  Het zone systeem daarentegen, is mij nog niet helemaal duidelijk...

Het geluid/de klank is fantastisch: mijn buren delen mijn mening, ze zijn nog niet komen klagen dat de muziek te luid stond...

Mvg,

CharlieG

CharlieG

#8
Citaat van: xander32 op oktober 24, 2009, 19:12:53

Revel: zijn dat niet die top afgewerkte maar ook energie (watts en controle) vretende speakers?

Sander.

http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/706revel/


Charlie

CharlieG

Kleine update: Ondertussen heb ik mijn vriendin kunnen overtuigen om een flatscreen te kopen, het is een Samsung LE40B7000 geworden!! De automatische Eco-functie valt wat tegen (donkere scènes worden nog donkerder tot op het punt dat je niets meer ziet => gewoon uit zetten en dan van goed beeld genieten).

- Marantz SR6004
- Marantz BD7004

Voor Stereo:

2x Revel Concerta F12 speakers

Voor de surround:
- 4x Monitor Audio Radius R90HD speakers
- 1x Monitor Audio Radius R360HD (sub)
- 1x Monitor Audio Radius R180HD (center)



xander32

Citaat van: CharlieG op januari 04, 2010, 11:24:20
Kleine update: Ondertussen heb ik mijn vriendin kunnen overtuigen om een flatscreen te kopen, het is een Samsung LE40B7000 geworden!! De automatische Eco-functie valt wat tegen (donkere scènes worden nog donkerder tot op het punt dat je niets meer ziet => gewoon uit zetten en dan van goed beeld genieten).
Idd. alle auto functies uitzetten - deze verprutsen alleen mar het beeld :yes:.


Sander.

MadVillain

Zie ik daar sluik reclame?


Het wordt druk hier!  notworthy Ook weer een leuke set.

mars

Citaat van: CharlieG op oktober 26, 2009, 20:23:40
Naar aanleiding van Marvins' request heb ik een paar foto's genomen... het flesje staat er zodanig dat jullie een indruk kunnen hebben van de grootte van de vershillende speakers/receiver/BD player



De rest volgt...

CharlieG

oi CharlieG,


Die speakers van jou , lees ik alleen maar goeds over notworthy.

Ben best wel benieuwd , hoe dit live klinkt , ik ben namelijk best wel een mierenn e u k e r t , als het om speakers gaat :yes:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

CharlieG

Citaat van: MadVillain op januari 04, 2010, 21:25:50
Zie ik daar sluik reclame?

... het minpunt aan die super slimme flatscreens van Samsung is dat er eigenlijk alleen maar verlichting is vanop de zijkant het zijn geen "full backlights", waardoor er in sommige scènes (vooral wanneer er in het midden van het scherm iets met veel licht afgebeeld staat en op de zijkanten donkere tonen afgebeeld worden) de zwartwaarden in de hoeken soms eerder naar de (donker)grijze tonen gaat. Personelijk erger ik mij daar niet aan. Dat het maar een 100Hz is ipv een 200Hz (bij heel snelle bewegingen zouden er lijnen te voorschijn komen op het scherm zoals in strips bv), daar heb ik tot nu toe ook nog niets van gemerkt.

=> geen sluikreclame dus  :-D
 
Had ik wat meer budget gehad, dan was ik messchien wel voor een Full backlight gegaan ten koste van de design (=moeilijk, 'k had madam er dan ook van moeten overtuigen  shutup)

CharlieG

Citaat van: mars op januari 04, 2010, 22:21:36
Die speakers van jou , lees ik alleen maar goeds over notworthy.

Ben best wel benieuwd , hoe dit live klinkt 

De M&A klinken goed als ze eruit zien = geweldig.

De Revels, geven ook fantastisch goed. Spijtig genoeg heb ik deze nog niet lekker hard kunnen laten afspelen (max -55dB): Ik woon momenteel op appartement en wrees er de muren van af te blazen + de eigenaar woont juist onder ons.

Cheers,

CharlieG