De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Congrats 👍🏻

Dat zal vast strak klinken met zoveel vermogen op de Dyns 🎶

bert50

Erg mooi en veel luisterplezier maar dat gaat vast lukken met Dynaudio.[emoji446][emoji446]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

The Good Son

Veel succes en plezier met je nieuwe aanwinst!

NB

Citaat van: jowa op november 01, 2020, 12:44:44
Vanochtend weer lekker in de weer geweest met de set en muziek luisteren.

Eerst de set helemaal bedraad aangesloten en weer via de CD-speler geluisterd.


Op moment vind ik de huidige opzet lekker klinken.

Zien er mooi uit,  deze luidsprekers. Veel plezier met herluisteren van je muziek.
Er gaan vast nog kleine beetjes geschoven worden,  soms maakt een 1/2 cm toe in of uit al behoorlijk verschil.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

jowa

Allen bedankt voor de complimenten.
Zes maal 150 Watt  (3 x 150 W per kant) nog niet uitgetest. Maar een keer doen als m'n vrouw en dochter uit huis zijn [emoji2957].

Vanavond weer een uurtje kunnen luisteren en erg te vreden met de omschakeling naar de Dynaudio's.
Wat viel op:
- verstaanbaarheid en vaste plaatsing van stemmen,
- de mooie niet merkbare overgang van laag naar hoog. Dit heb ik jaren geleden ook bij de C1 gehoord en daar was de DS-17E minder in.

Plaatsing ga ik toch nog mee aan de slag.
Staan nu voor mijn gevoel iets te breed uit elkaar. Morgen even het meetlint erbij pakken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Rogier1975

Gaaf, die actieve zuilen! En inderdaad wat een power  HB
Geeft ook mooi ruimte in een audiomeubel zo in ene zonder (eind)versterker/receiver natuurlijk.

Doet me nu terug denken aan een jaren '80 brochure van Philips, waar ze actieve speakers als dé innovatie aanprezen. MatchLine, inclusief DAC in de voet van de speakers als ik me goed herinner.

Jaren, decennia daarna eigenlijk weinig meer gehoord van actieve luidsprekers. Ja, als PC-speakers van Logitech, Trust en consorten. Maar laatste jaren komt dit (voor mijn gevoel dan) in ene op in de serieuzere muziekwereld: de KEF LSX, de Dynaudio en dan mis ik vast nog een groot aantal fantastische typen.

Waarom deze omwenteling na al die jaren, heeft dat met de Class D-mogelijkheden te maken?
SR5009 Receiver
BD5004 Blu-ray

4x KEF Q150 + Q250c + Kube12b = ZONE1 Woonkamer
2x KEF Ci130QS = ZONE2 Keuken
Philips 49PUS7101 TV
Norstone Khalm Zwartglas meubel

jowa

Geen idee waarom ze nu populairder worden.
Ik denk zelf wel doordat er nu veel meer losse speakersmet BT te koop zijn, de techniek nu ook doorsijpelt richting de duurdere hifi luidsprekers (eindelijk).




jowa

Om de luidsprekers deftig aan te sluiten op de streamer bij Allekabels.nl een tweetal BNC kabels (RG59) besteld met BNC/Tulp verloopjes.
Ik kon de lokroep van duurdere kabels van bijv de AudioQuest Carbon goed weerstaan. Dat geld kan ik nu mooi in een streamer/vv van bijv Primare stoppen.

De Primare SC15 staat heel hoog op m'n lijstje te samen met de Primare R15 Phono vv.



NB

Citaat van: Rogier1975 op november 01, 2020, 21:19:08
Gaaf, die actieve zuilen! En inderdaad wat een power  HB

Waarom deze omwenteling na al die jaren, heeft dat met de Class D-mogelijkheden te maken?

Ik vermoed dat de mindere warmte ontwikkeling in class D, wel een grote rol speelt.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

NB

Citaat van: jowa op november 02, 2020, 16:03:14
Om de luidsprekers deftig aan te sluiten op de streamer bij Allekabels.nl een tweetal BNC kabels (RG59) besteld met BNC/Tulp verloopjes.
Ik kon de lokroep van duurdere kabels van bijv de AudioQuest Carbon goed weerstaan. Dat geld kan ik nu mooi in een streamer/vv van bijv Primare stoppen.

De Primare SC15 staat heel hoog op m'n lijstje te samen met de Primare R15 Phono vv.

Met kabels kun je altijd achteraf nog wat tweaken, als je daar behoefte aan krijgt. Verstandige keuze.
Je kunt je geld maar een keer uitgeven.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

jowa

Klopt, was nu €21,10 kwijt voor de BNC coaxkabels inclusief BNC-Tulp connectors.

De kabels zijn vanmiddag binnen gekomen.
Lekker nononsense verpakt:



Uitgepakt:


Ze zitten nu aangesloten. Kan de AQ Carbon weer ri winkel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

xander32


jowa

Check  :-D

Gisteravond Telegraph Road van het album Love Over Gold van de Dire Straits beluisterd.

De set is  nu opgebouwd uit de Auralic Aries Mini met interne SSD verbonden via RG59 kabel met de Dynaudio Focal 30XD's.
Daarnaast kan de Aries Mini files afspelen vanaf de LMS server via de iPeng app. Dan stuurt LMS de data via Airplay naar de Aries Mini.

Eerst via de interne SSD in de Aries Mini en vervolgens via Airplay van LMS naar de Aries Mini.
De file in beide situatie is hetzelfde, bij Aries Mini op de interne harddisk en bij LMS van de server.
Dit zou hetzelfde moeten klinken, maar dat deed het niet.
Het nummer is een rip van de CD in FLAC formaat, dus gewoon 16/44,2.

Ik ken dit nummer goed, vroeger grijs gedraaid, ook via de oude set.

Via de interne SSD werd het nummer prachtig opgebouwd qua muziek, je word het nummer ingezogen.
Via Airplay was het minder, opbouw vanuit laag was minder en je werd niet het nummer ingezogen.
Daarna nog een keer ter controle via de interne SSD, yep, daar is de mooie opbouw weer.

Dit ga ik meenemen in de keuze van een nieuwe streamer/hub.