De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

... heb je de vervangende ls al in huis?

jowa

Net opgehaald.
Zo naar boven sjouwen. Ze zijn best wel zwaar.

Ik heb om aan te sluiten een AQ Carbon Digital Coax meegekregen. Kijken hoe dat bevalt.

Ik ga de CD-speler rechtmtstreeks aansluiten op de luidsprekers en aan de CD-speler de streamer. Dient de CD-speler als een soort van digitale hub.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

NB

Lekker het hele weekend om de boel uit te proberen. 8-)
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

xander32

Leuk joh ! Je gaat een mooi weekend tegemoet  :yes:.
Alleen heb ik nog geen idee wat er in de dozen zit, ja, een actieve zuil van Dynaudio, maar welke  :roll:

Citaat van: jowa op oktober 30, 2020, 12:29:30
Net opgehaald.
Zo naar boven sjouwen. Ze zijn best wel zwaar.

Ik heb om aan te sluiten een AQ Carbon Digital Coax meegekregen. Kijken hoe dat bevalt.

Ik ga de CD-speler rechtmtstreeks aansluiten op de luidsprekers en aan de CD-speler de streamer. Dient de CD-speler als een soort van digitale hub.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

TurboMarco

Focus 30XD staat op de doos  :-)

Ik moest wel de pagina met 250% vergroten om iets daarvan waar te kunnen nemen  clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

The Good Son

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat je een prettig weekend tegemoet gaat!

WilliamB

Veel luisterplezier  :yes: Erg  benieuwd naar je bevindingen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jowa

Dank je allen.
Vanavond de dozen naar boven gesjouwd met z'n tweeën. Ze zijn best wel zwaar.

Uitgepakt en op de plek van de Xanadu's gezet. AB voorzien van batterijen en de streamer aangesloten op de digitale ingang van de speakers.

Daarna alles aangezet en heel kort geluisterd of alles werkt. Morgen eens verder met de installatie.
Foto's volgen nog  :-D

xander32

Een functioneel, droog verslag, het zou een handleiding kunnen zijn 😏

Citaat van: jowa op oktober 30, 2020, 23:34:46
Dank je allen.
Vanavond de dozen naar boven gesjouwd met z'n tweeën. Ze zijn best wel zwaar.

Uitgepakt en op de plek van de Xanadu's gezet. AB voorzien van batterijen en de streamer aangesloten op de digitale ingang van de speakers.

Daarna alles aangezet en heel kort geluisterd of alles werkt. Morgen eens verder met de installatie.
Foto's volgen nog  :-D

pameijer

Er staat op HTforum een setje schitterende Dynaudio 60XD..., Kun je nog switchen?  clown1

Hierzo
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

jowa

Die 60 XD gaan 'm niet worden.
Wel heul erg mooi, maar het houdt een keer op qua budget.

Vanavond al wat langer kunnen luisteren via CD en blijkbaar heb ik ze al aardig goed staan.
Zeker 50cm van de achter- en zijwanden, iets ingedraaid, speaker position op Neutral, treble op +1 en genieten.

Eerst maar weer eens Adele, zat nog in de speler [emoji3].
Haar stem komt stabiel uit het midden. Verder de herkenbare Dynaudio sound van zeer hoge kwaliteit.

Daarna Tori Amos in de speler met Scarlet's Walk en daarvan verschillende nummers met die lekkere vette Bosendorfer.
Het nummer I Can't See New York als laatste.
Deze wordt heerlijk neergezet.
Qua sound als geheel mooier dan de Xanadu's.
Deze gingen echter dieper, de typerende Xanadu zoef in het laag is er niet.

Anyway, komende tijd maar eens experimenteren met de juiste plaatsing, hoeveelheid indraaien en beide luidsprekers digitaal bekabeld aansluiten [emoji851].

O ja, foto's volgen nog. [emoji854]



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

xander32

Volgens mij zit er daar een tevreden man in de Keistad  :yes:
Op iedere driver 150 watt las ik volgens mij, dat is best ruig.

jowa

Vanochtend weer lekker in de weer geweest met de set en muziek luisteren.

Eerst de set helemaal bedraad aangesloten en weer via de CD-speler geluisterd.
OK. Dit gaat hem worden qua aansluiting.
Daarna wat bezig geweest met indraaien.
Daar knapte het geluid nog meer van op.
Hoog staat nu weer op neutraal en laag is nu strakker.

Op moment vind ik de huidige opzet lekker klinken.

De lang verwachte plaatjes: 














Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Rob46