De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

Het ziet er strak uit Joost, excellent choice  :yes:
Er zullen geen spikes onder zitten gezien jullie vloer?

jowa

Het zijn een soort van rubberdempers, beetje squashbalachtig qua materiaal.
Eerst maar eens gaan luisteren hoe het geluidsbeeld hiermee is voordat ik ga kijken naar andere voetjes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

jowa

Tweede luidspreker is nu ook voorzien van de outriggers.







De luidsprekers staan niet heel veel hoger dan eerst op de tegel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

xander32

Er zal vast goed over nagedacht zijn door de ontwerper  :yes:
Maar indien gewenst kan je er ook iets anders onder schroeven?

Citaat van: jowa op augustus 30, 2020, 14:31:41
Het zijn een soort van rubberdempers, beetje squashbalachtig qua materiaal.
Eerst maar eens gaan luisteren hoe het geluidsbeeld hiermee is voordat ik ga kijken naar andere voetjes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

jowa

Als het maar M6 heeft kan je het er onder schroeven.
Eerst eens kijken of de bijgeleverde dempers voldoen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

jowa

Ontwikkeling rond m'n set staan even stil.

Eerst boven op zolder de bergruimte op orde maken, dan kunnen er een hoop dozen van de mancave naar zolder.
Daarna kasten plaatsen voor CD's en andere spullen.

Ik ben ook nog aan het nadenken over vervanging van de KI Pearl set.
Mogelijk door een all-in-one zoals de NAD M-33 en daar dan de DV-12S2 als alles speler te gebruiken of,
alleen de SA-KI Pearl vervangen door een speler met DAC en daar aan de Auralic Aries Mini te hangen.

In de eerste optie zit de streamer en DAC ingebouwd in de versterker en in het tweede geval zit de DAC in de speler met een losse streamer.

Nadeel van de eerste opzet: alles-in-één, dus bij problemen raakt het het hart van de set.
Voordeel van de eerste opzet: alles-in-één, minder 'dozen' en kabels nodig.

Nadeel van de tweede opzet: meer dozen, dus complexer in gebruik en meer kabels.
Voordeel van de tweede opzet: mocht er iets niet bevallen of problemen geven, is niet gelijk de hele set niet meer bruikbaar.

Anyway: to be continued.

xander32

De zoektocht naar iets anders is een leuke en als je daarbij ook nog weer een stapje vooruit kan maken blijft het niet enkel bij voorpret.

Rob46

Links of rechtsom; als er bij beide 'type' sets iets mis gaat, speelt geen van beide meer...

xander32

Klopt. Maar ik ben bang dat een alles in één een slechte investering zal blijken. Op het moment van aankoop is deze state of the art, maar hoe is dat over 5 jaar? Dan vind ik de ruime 5,5 mille erg veel geld. Mijn aanname is dat een degelijke recht toe recht aan versterker veel meer zijn waarde zal blijven behouden. En ik vind het een groot voordeel dat je dan ook flexibel blijft betreffende de bron(nen), daar waar nog steeds de meeste ontwikkelingen zijn en ook zullen blijven.

Citaat van: Rob46 op oktober 08, 2020, 22:13:49
Links of rechtsom; als er bij beide 'type' sets iets mis gaat, speelt geen van beide meer...

jrm

Citaat van: Rob46 op oktober 08, 2020, 22:13:49
Links of rechtsom; als er bij beide 'type' sets iets mis gaat, speelt geen van beide meer...

Remedie:

Extra setjes achter de hand houden!  :schater:

jowa

Dubbele set gaat hem niet worden [emoji16]

Ik heb nog een optie:
Overstappen op actieve luidsprekers en daar een moderne vv aanhangen met daarin een DAC en optioneel een streamer.

Anyway, ik ga me op m'n gemak er verder in verdiepen.
Hiervoor had ik echt alles apart op basis van Densen:
Tuner
Streamer
CD-speler
VV
Dubbele EV
LS

Nu:
Streamer
CD-speler/DAC
Geïntegreerde Versterker
LS

Wordt mogelijk:
CD-speler
Versterker/DAC/Streamer
(Actieve) LS

De CD-speler blijft sowieso, geeft meer rust dan streamen van muziek en gezien wat ik heb aan CD's.
Platenspeler weet ik nog niet of die blijft. Niet veel LP's aanwezig en irriteer me toch aan tikken/ruis van platen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

TurboMarco

CiteerOverstappen op actieve luidsprekers

https://www.hypex.nl/product/fusionamp-fa252/156

Misschien durf je het aan om jouw bestaande luidsprekers actief te maken :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

https://dutchdutch.com/8c/

Heb ik mogen beluisteren bij een member van een buurforum.
Snaar strak, scherp afgetekend geluidsbeeld, loepzuiver, hyper gedetailleerd en het kan loeihard zonder enige vervorming.

Maar ik zal in m'n leven waarschijnlijk al te lang geluisterd hebben naar gekleurd en vervormd geluid, want ik vond het enerzijds indrukwekkend, maar anderzijds afstandelijk, klinisch, kil. Ik miste kleur, het vloeide niet, zielloos, ik werd niet in de muziek getrokken.

Meettechnisch waarschijnlijk subliem, maar voor mij in muzikaal opzicht magertjes.

jowa

Citaat van: TurboMarco op oktober 11, 2020, 10:45:06
https://www.hypex.nl/product/fusionamp-fa252/156

Misschien durf je het aan om jouw bestaande luidsprekers actief te maken :-)

Aandurven: ja.
Zin in: niet echt.

Al wel eens aan zitten denken, maar denk dat ik dan m'n luidsprekers inruil op een set met ingebouwde versterkers gewoon voor het gemak.





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

jowa

Het begint toch ietwat in een stroomversnelling te komen.
Het gaat de actieve kant op.

Het lijkt er op dat er een set Xanadu's en een PM-KI Pearl te koop komen.
De SA-KI Pearl mag nog blijven. Moet nl nog langs AS.

Wordt vervolgt...




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro