De set van Vincent

Gestart door VinZa, augustus 26, 2020, 13:53:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Good Son

Welkom Vincent, mooie luisterplek!

VinZa

Aangezien mijn vrouw voorlopig niet wil dat er hoogte speakers of speakers in het plafond komen, en ik niet langer wilde kloten met tijdelijke hoogte speakers, heb ik van de week een set Dali Alteco C1 speakers gekocht. Deze zijn multifunctioneel inzetbaar, waaronder omhoog gerichte Dolby Atmos, dus zo heb ik ze nu ook ingezet.
Meteen geïnstalleerd en met de Audessy app mijn Marantz SR7012 opnieuw laten kalibreren.

Eerlijkheid gebied natuurlijk te zeggen dat het Atmos geluid minder goed werkt dan met hoogte speakers, laat staan speakers in het plafond, maar ik moet ook toegeven dat het Atmos effect wel beter is dan ik vooraf had gedacht.
Al met al dus zeker blij met deze stap!
5.1.4setup:
Marantz SR7012
Behringer A800 (x2)
Marantz CD5004
LG Blu Ray
Sony DVD/HD speler
AC Ryan mediaplayer
Samsung QLED 65"
Wharfedale EVO 4.2
Wharfedale EVO 4C
Wharfedale EVO 4.1
Dali Alteco C1 (4x)
Dali E12F subwoofer
Jamo S810 subwoofer

VinZa

Wederom een aantal leuke updates kunnen doen aan mijn set.
Ik heb nog een set Dali Alteco C1, nu in het wit, kunnen kopen en deze toch als front height channels kunnen plaatsen.
De zwarte C1's die ik al had heb ik nu naar achteren geplaatst, die doen nu dienst als rear upfiring atmos speakers.

Daarnaast heb ik van mijn vader zijn platenspeler gekregen, een Micro Seiki DD1.
Dit tezamen met alle originele platen van the Beatles.

Al met al nog weer blijer geworden met mijn set!
5.1.4setup:
Marantz SR7012
Behringer A800 (x2)
Marantz CD5004
LG Blu Ray
Sony DVD/HD speler
AC Ryan mediaplayer
Samsung QLED 65"
Wharfedale EVO 4.2
Wharfedale EVO 4C
Wharfedale EVO 4.1
Dali Alteco C1 (4x)
Dali E12F subwoofer
Jamo S810 subwoofer

NB

Lekker bezig.  :yes:
Dat is wel kicken, dat je gelijk een hele Beatles collectie in een keer hebt.

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Nostra

Zeer lekker dit!

Mooie updates! En met vinyl kun je bij mij nooit mis doen!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


VinZa

Weer twee leuke updates te delen. Van de week de knoop doorgehakt en de IsoAcoustics ISO-155 gekocht voor mijn links- en rechtsvoor speakers (Klipsch RP600M). Absoluut weer een mooie stap in geluidskwaliteit hiermee bereikt. En ik ging de vliering opruimen, echt zo'n klus die je lang voor je uitschuift, en kwam een heleboel muziek CD's tegen. Nadat ik die op een oudere HD/DVD speler in mijn systeem was gaan luisteren kwam ik al snel tot de conclusie dat ik het toch wel heel leuk zou vinden om een nette cd speler te hebben. Met een beetje geluk kon ik binnen een paar dagen mijn hand leggen op een Marantz CD5004. Deze heb ik nu dus ook in mijn systeem geïntegreerd. Al met al weer een paar leuke stappen gezet in het genieten van mijn setup!
5.1.4setup:
Marantz SR7012
Behringer A800 (x2)
Marantz CD5004
LG Blu Ray
Sony DVD/HD speler
AC Ryan mediaplayer
Samsung QLED 65"
Wharfedale EVO 4.2
Wharfedale EVO 4C
Wharfedale EVO 4.1
Dali Alteco C1 (4x)
Dali E12F subwoofer
Jamo S810 subwoofer

JohnWx

Citaat van: VinZa op februari 13, 2021, 23:38:23
Weer twee leuke updates te delen. Van de week de knoop doorgehakt en de IsoAcoustics ISO-155 gekocht voor mijn links- en rechtsvoor speakers (Klipsch RP600M). Absoluut weer een mooie stap in geluidskwaliteit hiermee bereikt. En ik ging de vliering opruimen, echt zo'n klus die je lang voor je uitschuift, en kwam een heleboel muziek CD's tegen. Nadat ik die op een oudere HD/DVD speler in mijn systeem was gaan luisteren kwam ik al snel tot de conclusie dat ik het toch wel heel leuk zou vinden om een nette cd speler te hebben. Met een beetje geluk kon ik binnen een paar dagen mijn hand leggen op een Marantz CD5004. Deze heb ik nu dus ook in mijn systeem geïntegreerd. Al met al weer een paar leuke stappen gezet in het genieten van mijn setup!

Wel profiel aanpassen met die mooie CD spelert  8-) :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

VinZa

Ja hebt gelijk, inderdaad sinds kort een Marantz CD5004 toegevoegd aan mijn systeem.
5.1.4setup:
Marantz SR7012
Behringer A800 (x2)
Marantz CD5004
LG Blu Ray
Sony DVD/HD speler
AC Ryan mediaplayer
Samsung QLED 65"
Wharfedale EVO 4.2
Wharfedale EVO 4C
Wharfedale EVO 4.1
Dali Alteco C1 (4x)
Dali E12F subwoofer
Jamo S810 subwoofer