de set van Sjoek

Gestart door sjoek, november 24, 2014, 16:46:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjoek

Citaat van: xander32 op december 05, 2015, 13:07:38
... toen ik op zoek ging naar m'n eerste 'echte set', waren het ook drie engelse ls. welke in mijn top 3 stonden; Tannoy P40, B&W CDM7 se en Mission 753. Alle drie hadden zel wel iets, maar uiteindelijk zijn het de B&W's geworden.

en waarom hebben de b&w toen de voorkeur gekregen?
Ik ben zelf met mijn tannoy's in mijn hoofdset tot te keuze gekomen doordat ik al verschillende tannoy ls had gehoord in verschillende sets en ze eigenlijk altijd wel mooi vond klinken. Dit had ik met andere type ls minder. Heb echter eerst nog wel zitten twijfelen tussen de boston acoustics a250. Dit omdat ik deze luidsprekers ook zeer goed vond klinken in een luisterruimte die ik bezocht heb toendertijd en de vele lovende reviews. Toen ik later alleen weer ergens anders de tannoy's hoorde was ik verkocht. Deze toendertijd eerst aangesloten op mijn yamaha receiver. Later begon stereo steeds meer te kriebelen en toen is de pm7004 toegevoegd. Nooit een seconde spijt gehad van deze keuze.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Zep

Zijn dat niet die "Engelse" luidsprekers, geproduceerd in het verre oosten?  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

sjoek

Haha ja volgens mij wel ja :-P designed en engineerd in engeland (made in taiwan) :-o.

maarja het gaat om het idee toch? :wink:

en ze klinken zeer goed  HB.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Zep

Haha, precies.....ze weten wel wat ze laten maken uiteraard  :wink:

Doen onze UK vrienden wel goed  :-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

sjoek

Daarom. En er is een tijd geweest dat bijna alles daar gemaakt werd. Begint wel een beetje te veranderen volgens mij. Wat me alleen wel vaker is opgevallen is dat de kwaliteit uit die landen een stuk beter is geworden. Terwijl het aan deze kant van de wereld juist de andere kant op gaat. Al dan niet gepland.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Die staken betreft de geluidskwaliteit met kop en schouders boven die andere twee uit. Een veel meer volwassen ls.
Maar ze waren ook een stuk prijziger dan de Missions en Tannies.


Citaat van: sjoek op december 05, 2015, 15:06:42
en waarom hebben de b&w toen de voorkeur gekregen?
Ik ben zelf met mijn tannoy's in mijn hoofdset tot te keuze gekomen doordat ik al verschillende tannoy ls had gehoord in verschillende sets en ze eigenlijk altijd wel mooi vond klinken. Dit had ik met andere type ls minder. Heb echter eerst nog wel zitten twijfelen tussen de boston acoustics a250. Dit omdat ik deze luidsprekers ook zeer goed vond klinken in een luisterruimte die ik bezocht heb toendertijd en de vele lovende reviews. Toen ik later alleen weer ergens anders de tannoy's hoorde was ik verkocht. Deze toendertijd eerst aangesloten op mijn yamaha receiver. Later begon stereo steeds meer te kriebelen en toen is de pm7004 toegevoegd. Nooit een seconde spijt gehad van deze keuze.

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

sjoek

Gister net op de valreep van 2015 nog een halve audio aanwinst binnengekregen. De griffin powermate. :-D
Oftewel een luxe volumeknop voor aan de laptop, waarmee je ook tal van andere funcies kan uitvoeren zoals bijvoorbeeld in foobar.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

sjoek

Intussen de dit weekend aangekochte tannoy boxjes in de set boven geintegreerd samen met een oude jvc subwoofer die ik laatst gekregen had. En ik moet zeggen op deze manier een zeer leuk 2.1 setje icm met de pm5004. En een zeer mooi geluid met de wat hardere muziek :evil: :evil: :-P
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Top man, genieten maar  HB.

Citaat van: sjoek op januari 12, 2016, 18:30:21
Intussen de dit weekend aangekochte tannoy boxjes in de set boven geintegreerd samen met een oude jvc subwoofer die ik laatst gekregen had. En ik moet zeggen op deze manier een zeer leuk 2.1 setje icm met de pm5004. En een zeer mooi geluid met de wat hardere muziek :evil: :evil: :-P

sjoek

Vandaag mijn standaard ls kabel die ik biwire had aangesloten vervangen voor supra classic 2.5 . En ik moet zeggen het geheel is toch wel wat meer helder/strakker dan voorheen. Dus helemaal blij :-D
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

sjoek

Vandaag de mission 700 + stands verkocht. Dit omdat ze na de aanschaf van de tannoy mr niet meer gebruikt werden.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Goed bezig. Heb je nog wensen of een tevreden man nu?

Citaat van: sjoek op januari 18, 2016, 19:21:24
Vandaag mijn standaard ls kabel die ik biwire had aangesloten vervangen voor supra classic 2.5 . En ik moet zeggen het geheel is toch wel wat meer helder/strakker dan voorheen. Dus helemaal blij :-D

Citaat van: sjoek op maart 06, 2016, 16:58:24
Vandaag de mission 700 + stands verkocht. Dit omdat ze na de aanschaf van de tannoy mr niet meer gebruikt werden.

sjoek

In princiepe zeer tevreden man.. op dit moment kan ik mij niks bedenken om te veranderen... maarja je weet nooit wat je tegenkomt he :-P :evil:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

sjoek

Gister een luistervergelijk tussen sonos en heos gehad. En ik moet zeggen het klonk nog beter dan ik al wist. Vooral de heos 1 en 5 vond ik erg mooi klinken. Bij de 3 had ik meer het idee dat het geluid ver weg was. Verder vind ik persoonlijk de heos wat "vriendelijker" klinken dan de sonos. De sonos heeft meer laag en dan vooral bas, en de heos is wat meer in het midden en het totaal geluid.

Nu begint alleen de twijfel om de hele boel om te gooien. Dit wil zeggen de Pm 7004 , 6170 , ud5007 + de Tannoy naar de luisterruimte. En dan de Pm 5004 ,st 6003, squeezebox , technics Sl d202 de deur uit. En hiervoor een of 2 heos terug te halen voor in de woonkamer.

De grote voordelen hiervan zijn het gemak voor zowel mij als de vriendin. Verder gebruik ik de woonkamer set tegenwoordig minder om echt naar muziek te luisteren dan de set in de muziekkamer. Ook merk ik dat ik hier en daar het weer steeds minder belangrijk vind of alles helemaal perfect is. ( ik ben weer echt aan het muziek luisteren). En niet geheel onbelangrijk is natuurlijk de vriendin is ook blij met 2 luidsprekers die verdwijnen uit de woonkamer.
Enige nadeel wat ik me kan bedenken op dit moment is dat ik wanneer ik dit doorvoer geen lp of cd meer kan draaien in de woonkamer. Dit kan alleen nog in de muziekkamer dan.

Mocht iemand een mening hebben of nog tips. Ik zou zeggen gooi het als reactie hieronder wie weet word mijn keuze wat makkelijker :-P :-P.

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.