de set van Sjoek

Gestart door sjoek, november 24, 2014, 16:46:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjoek

Citaat van: Niber op november 30, 2014, 23:24:46
Mooi hoor!!
Ook in je woonkamer geldt het advies van Xander32.

:-D
altijd het proberen waard, maakt het geen of een negatief verschil kun je ze altijd weer naar achteren drukken.
Citaat van: xander32 op december 01, 2014, 07:22:10



Zoals Niber aangeeft; naar voren met die speakers :yes:. Ik denk dat hier het positieve effect daarvan, die van jouw andere set zal overtreffen. En mogelijk geeft het wat indraaien van de ls. ook nog enig positief effect (een duidelijker stereobeeld, waarin de afzondelijke instrumenten/zangers een meer vaste plek krijgen, duidelijker gescheiden van elkaar en de stemmen meer strak in het midden). Trial and error.

wederom bedankt voor de tip. Ik zal dit wederom eens proberen.

Citaat van: Rob46 op december 01, 2014, 18:09:49
Nice! Welkom! Die PM 7004 is een prima versterker! Ik heb deze ook ooit, te kort, in mijn bezit gehad. Dat kwam namelijk door dat kl... Upgradititis ontsteking.....

Enfin, nogmaals welkom! Geniet van dit mooie forum!

danku en de pm7004 is idd een goede versterker. En hoop dus ook dat dat virus mij nog een lange tijd niet gaat teisteren :schater:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Niet teveel hier en op andere fora komen :-).


Citaat van: sjoek op december 01, 2014, 21:32:57
... En hoop dus ook dat dat virus mij nog een lange tijd niet gaat teisteren :schater:

sjoek

Vandaag mijn tannoy speakers in de woonkamer ge bi-wired aangezien ik toch nog wat speakerkabel over had.
al vaak vele verhalen gehoord over bi-wiring over wel en geen verschil.
En ik moet zeggen er is hier toch wel een beetje verschil te horen. Het is geen grote verandering maar heb het idee dat bij mijn blu-ray van de eagles toch wel het idee dat ik meer details van de instrumenten in het geheel hoor.

dus kortom blij dat ik dit na een hele tijd er aan zitten te denken toch eens geprobeerd heb. :mrgreen:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Mooi toch, door een kleine ingreep toch weer een stapje voorwaarts maken :yes:.

Ben je nog in de gelegenheid geweest om wat te schuiven jet de ls? Heeft dat wat gebracht?


Citaat van: sjoek op december 07, 2014, 14:54:09
Vandaag mijn tannoy speakers in de woonkamer ge bi-wired aangezien ik toch nog wat speakerkabel over had.
al vaak vele verhalen gehoord over bi-wiring over wel en geen verschil.
En ik moet zeggen er is hier toch wel een beetje verschil te horen. Het is geen grote verandering maar heb het idee dat bij mijn blu-ray van de eagles toch wel het idee dat ik meer details van de instrumenten in het geheel hoor.

dus kortom blij dat ik dit na een hele tijd er aan zitten te denken toch eens geprobeerd heb. :mrgreen:

sjoek

Idd leuk om zulke dingen te testen vooral omdat er zoveel verschillende dingen over geschreven worden. En ja idd ik heb ze een stukje naar voren gehaald en nu alles bij elkaar gewoon een fantastisch geluid al zeg ik het zelf.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Top man hello.

Citaat van: sjoek op december 07, 2014, 16:15:22
Idd leuk om zulke dingen te testen vooral omdat er zoveel verschillende dingen over geschreven worden. En ja idd ik heb ze een stukje naar voren gehaald en nu alles bij elkaar gewoon een fantastisch geluid al zeg ik het zelf.

sjoek

Dit is geen marantz of hifi. Maar zoals beloofd hier een foto van mijn gerestaureerde kreidler.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

lo

Mooi ding, met grote wielnaven volgens mij. Veel plezier d'r van  HB
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

sjoek

Citaat van: lo op mei 19, 2015, 20:23:30
Mooi ding, met grote wielnaven volgens mij. Veel plezier d'r van  HB

Dankje.. ja klopt echte leleu :yes: wachten op beter weer dan komt dat plezier wel goed :angel:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

erik62

prachtig apparaat.
Dit was mijn grote liefde lang geleden toen ik 16 jaar werd.
Hij was een half jaar oud, had 600 km gelopen en was in donker groen metallic.op de zijkanten waren geblokte wit/zwarte race vlaggen te zien.
Ik geloof niet dat ik in mijn leven blijer ben geweest als het moment dat mijn vader met het "apparaat" bij ons achterom kwam lopen en zei :  kom eens kijken, we hebben iets voor je verjaardag gekocht"
Prachtige brommer. Veel plezier ermee.

Gr.

Erik

sjoek

Citaat van: erik62 op mei 21, 2015, 12:52:03
prachtig apparaat.
Dit was mijn grote liefde lang geleden toen ik 16 jaar werd.
Hij was een half jaar oud, had 600 km gelopen en was in donker groen metallic.op de zijkanten waren geblokte wit/zwarte race vlaggen te zien.
Ik geloof niet dat ik in mijn leven blijer ben geweest als het moment dat mijn vader met het "apparaat" bij ons achterom kwam lopen en zei :  kom eens kijken, we hebben iets voor je verjaardag gekocht"
Prachtige brommer. Veel plezier ermee.

Gr.

Erik

Kan ik me voorstellen.ik vind het nog steeds de mooiste brommers die er te krijgen zijn. ik heb hem inmiddels al 12 jaar in mijn bezit. Heb hem net voor mijn 16e verjaardag gekocht en ben er toen altijd mee naar school gereden en veel touren natuurlijk. En vond het nu wel tijd een goede restauratie te geven. En voor het mooie weer rijden blijft het mooi.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

WimPeu

Hier ook veel mooie Kreidler herinneringen. Ik had een mooie gif groene. Heel veel aan gesleuteld en gekieteld. Heb hem toen ik 18 was en een autootje kocht (Datsun Cherry 100A  notworthy  HLP ) voor heel weinig verkocht. Nog altijd beetje spijt van.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

erik62

#27
En het leuke van dit alles is dat ik via een onderzoek dat ik moest doen in duitsland bij de TUV de ingenieur heb ontmoet die de kreidler ontwikkeld heeft. Hij heeft me zelfs naar het leegstaande fabriekje gebracht waar Kreidler werd geproduceerd. Dit was in 1997. ( eigenlijk was het maar een heel klein fabriekje 8-))
De man , die nu metalurgie als specialiteit had, kon nog erg bevlogen praten over de tijd bij Kreidler. Hij praatte honderduit over aanpassingen die hij uitgevonden had en waar patenten op waren aangevraagd.Volgens mij had hij zelf nog 3 exemplaren thuis staan.
Voor mij was er in die tijd maar een brommer.....Kreidler. Een Zundapp heeft me nooit kunnen bekoren.

Gr.

Erik

xander32

... ben van net een andere generatie; voor mij was het een Honda MTX met 70 cc, 20 mm Mikuni, een Proma uitlaat en voorontsteking. Later ook een MBX voor erbij, origineel 80cc (waterkoeling en 6 bak) maar omgebouwd naar 125CC. Veel lol mee gehad, maar achteraf levens gevaarlijk :?.

Wel een erg leuke tijd, denk er met plezier aan terug :yes:.

sjoek

Citaat van: WimPeu op mei 21, 2015, 18:07:21
Hier ook veel mooie Kreidler herinneringen. Ik had een mooie gif groene. Heel veel aan gesleuteld en gekieteld. Heb hem toen ik 18 was en een autootje kocht (Datsun Cherry 100A  notworthy  HLP ) voor heel weinig verkocht. Nog altijd beetje spijt van.

haha ja mijn vader inderdaad ook. En dat je spijt van hebt kan ik me voorstellen alleen om de prijs die ze tegenwoordig vragen al. In de staat dat ik hem gekocht heb vragen ze minimaal het dubbele.

Citaat van: erik62 op mei 21, 2015, 18:56:18
En het leuke van dit alles is dat ik via een onderzoek dat ik moest doen in duitsland bij de TUV de ingenieur heb ontmoet die de kreidler ontwikkeld heeft. Hij heeft me zelfs naar het leegstaande fabriekje gebracht waar Kreidler werd geproduceerd. Dit was in 1997. ( eigenlijk was het maar een heel klein fabriekje 8-))
De man , die nu metalurgie als specialiteit had, kon nog erg bevlogen praten over de tijd bij Kreidler. Hij praatte honderduit over aanpassingen die hij uitgevonden had en waar patenten op waren aangevraagd.Volgens mij had hij zelf nog 3 exemplaren thuis staan.
Voor mij was er in die tijd maar een brommer.....Kreidler. Een Zundapp heeft me nooit kunnen bekoren.

Gr.

Erik

dat is mooi om mee te maken dan inderdaad. Dan krijg je helemaal spontaan zin om weer 1 te bezitten lijkt mij. En zundapp is een b merk :-P :-P.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.