Beeld bij het afspelen van een Blu-ray geeft links een verticale streep.

Gestart door Linda, augustus 29, 2012, 20:13:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Linda

Ik heb een Blu-ray speler, UD 5005 en een versterker, NR 1601. Ik heb een Panasonic Breedbeeldtelevisie, Plasma. Wanneer ik een gewone DVD afspeel is het beeld goed.Wanneer ik een Blu-Ray disc afspeel krijg ik aan de linkerkant een horizontale streep te zien van ongeveer 1 cm. breed, alsof het beeld doorloopt. Met mijn televisieafstandsbediening krijg ik het beeld niet op de juiste weergave. Wanneer ik dit doe, blijft de streep en als ik inzoom dan valt mijn ondertiteling weg. Wat kan dit zijn? Weet iemand wat ik moet doen? Ik hoor het graag! Inmiddels van Helpdesk Marantz advies gekregen om via de blu-ray speler het beeld op de juiste inch te zetten, staat standaard op 046, ik heb deze gezet op 050, toch is het probleem nog niet opgelost. Het beeld aan de rechterkant loopt door naar links in die streep. Wie kan mij verder helpen?

Bierbraker

Hoi Linda,

Inkoppertje, maar heb je al een andere HDMI kabel geprobeerd?

Linda

Nee, nog niet, maar zal dat het echt het probleem kunnen oplossen? Aangezien de rest, TV kijken, gewone DvD's goed afspelen. Ik vind het zo zonde om een nieuwe kabel te kopen en dan erachter komen dat dit niet de oplossing is. Ik dacht meer aan een instelling?

still life

ik vermoed een defect apparaat in de set..
had je niet nog een topic lopen met een ander probleem ?

evt je ud eens uitproberen in een andere set/tv-combi
of je nr, eens je de problemen kunt reproduceren ben je eruit..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Linda

Ja, ik had een topic lopen met een ander probleem, maar dat is opgelost. Ik had na een tijdje geen geluid meer tijdens het afspelen, maar dat was een instelling die verandert moest worden. Die oplosing kreeg ik van de helpdesk van Marantz zelf, dus had niets te maken met een defect apparaat. Alles speelt nu goed af, behalve bij de Blu-Ray klopt mijn beeld niet. Daarom denk ik weer aan een instellingsprobleem......Wie herkent dit?

still life

#5
CiteerIk had na een tijdje geen geluid meer tijdens het afspelen, maar dat was een instelling die verandert moest worden. Die oplosing kreeg ik van de helpdesk van Marantz zelf

het zou je sieren om die oplossing ook te posten in dat topic
heeft een andere (geluidloze ziel) er ook nog wat aan..  :wink:

CiteerAlles speelt nu goed af, behalve bij de Blu-Ray klopt mijn beeld niet

is dat met elke BR, of enkel bij 1 bepaalde disc ?

omdat er bij dvd geen probleem is, kun je eens proberen de resolutie te verlagen
als je tv geen full-hd scherm is, moet deze je beeld 'resizen' of downscalen naar 720 lijnen

wsl is het probleem je weergever (tv), die niet overweg kan met de input
anders eens proberen met een ander scherm

betreft settings: stelselmatig eens wat opties afleggen (3d,deepcolor,etc..)

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Cornelis1921

#6
hello Hey still life, de inhoud van jouw signature zou wel heel goed op mij van toepassing kunnen zijn... :-D En van die "Beauty in chaos and entropy" komt er bij mij ook maar heel weinig van terecht! :-D :-D Bij mij mij sterft alles in schoonheid :no:.


Sorry Linda (en Leo) voor mijn off topic interventie.... redface :angel:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *