Bas is iets aan de langzame kant

Gestart door Mexicaanse Hond, april 23, 2011, 08:41:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: joep op april 23, 2011, 14:14:42
Tips heb ik eigenlijk wel maar durf ze hier niet te geven.
Jammer, ik stel jouw tips altijd zeer op prijs.  :-)
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

xander32

#16
CiteerOverige aanpassingen zullen veranderingen met zich meebrengen maar of die het gewenste resultaat geven betwijfel ik.

Zelf ben ik er ook een poos mee aan het stoeien geweest om de bass onder controle te krijgen; mijn beste keuze was de aankoop van monitoren (dat kan ik nu achteraf pas stellen). Andere versterking bracht ook enige verbetering. De overige aanpassingen brachten betreft bass weinig, d.w.z. alleen nuance verschillen (ic/ls kabels en cd-speler).


Sander.


Citaat van: f.luisteraar op april 23, 2011, 14:12:40
Andere speaker zou inderdaad kunnen. Misschien een gesloten systeem.
Maar waarom niet onderzoeken of je met wat betere demping de oplossing teweeg kan brengen? Ik heb het anderen hier zien doen met Angel Hair.

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Het moeilijke is dat ik verzot ben op open systemen als bas-reflex en nog meer transmissielijnen. Ik heb alleen het idee dat de demping niet helemaal goed voor elkaar is.
Anders zou ik subiet overgaan op een gesloten systeem.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op april 23, 2011, 09:17:54
Natuurlijk is het vrijblijvend en zonder enige verplichting. Dat is het altijd als je ergens gaat luisteren bij iemand die je iets wil verkopen.
Ik zeg alleen dat ik het niet chique vind wat je doet. Of het op het Marantzforum mag of niet, daar ga ik niet over.

Heb je een punt vind ik
Zelf geeft deze meneer altijd af op andere merken mbt kabels bv en zegt dan alleen dat het goed is voor de beurs van het merk
Wie de schoen past etc.etc.etc.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

drees62


Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

is dat "trage" gekomen na de buizenbak of is het lente en de kinderbijslag is er weer  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

#24
Citaat van: jwx op april 23, 2011, 15:01:13
is dat "trage" gekomen na de buizenbak of is het lente en de kinderbijslag is er weer  :angel:
:schater:
Ik had altijd het idee dat het aan de Musical Fidelity A1 FE lag, maar met de Primaluna valt het nog meer op.
Als ik de Linn K20 vervang door een Audiolab hiflex wordt het laag wel wat strakker, maar dat zal wel tussen de oren zitten. Ik ben het maar vast voor.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op april 23, 2011, 15:06:11
:schater:
Ik had altijd het idee dat het aan de Musical Fidelity A1 FE lag, maar met de Primaluna valt het nog meer op.
Als ik de Linn K20 vervang door een Audiolab hiflex wordt het laag wel wat strakker, maar dat zal wel tussen de oren zitten. Ik ben het maar vast voor.  :wink:

gelukkig wel zat het in je neus die waarneming heb je extreem veel laag maar daarvoor moet je een eq hebben van 3000 eurootjes omdat te verhelpen  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

gerard

Ik weet niet hoever ze nu van de achtermuur staan, maar zet ze eens iets dichterbij.
De "timing" van de bas heeft ook te maken met de reflectie's van de nabijgelegen muren ed.
Dus dichter bij een muur kan positief werken doordat de reflectie tijd korter wordt en daardoor het geluid sneller bij je luisterpositie is.
Ook het indraaien bij een hoek kan de denkbeeldige reflectie lijn korter maken.

Bij mij thuis had ik iets vergelijkbaars; ze stonden eerst verder de kamer in maar na wat schuiven vond ik een betere positie.
Misschien iets minder nadruk op het allerlaagst maar wel betere reaktie snelheid.

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Mexicaanse Hond

Bedankt voor de tip, Gerard. Ik ga er eens mee schuiven. Ik zou er zelf nooit op zijn gekomen ze dichterbij de achterwand te zetten.
Ze staan nu ongeveer 50 cm van de achterwand en ik heb ze ook zover mogelijk van de hoeken weggezet en licht ingedraaid.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

jowa

Ik heb zelf ook Xanadu DS17E's en weet omdertussen uit ervaring dat deze een versterker nodig hebben met veel reserve.
Met m'n oude Sugden versterkers was het geluid heerlijk romig met wat wollige bas, bij de overstap naar Densen al een hele klap strakker en sprankelender, nu met bi-amping gewoonweg strak (maar ook weer niet te à la Musical Fidelity).

Mexicaanse Hond

Citaat van: jowa op april 23, 2011, 19:38:01
Ik heb zelf ook Xanadu DS17E's en weet omdertussen uit ervaring dat deze een versterker nodig hebben met veel reserve.
Met m'n oude Sugden versterkers was het geluid heerlijk romig met wat wollige bas, bij de overstap naar Densen al een hele klap strakker en sprankelender, nu met bi-amping gewoonweg strak (maar ook weer niet te à la Musical Fidelity).
Ik vond het bij jou inderdaad heel strak klinken. Dat was zelfs nog voordat je ging bi-ampen, dacht ik.
Zal misschien toch (mede) aan de versterking liggen dan.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers