Bas is iets aan de langzame kant

Gestart door Mexicaanse Hond, april 23, 2011, 08:41:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Wat wil ik? Een iets snellere en strakkere bas.

Waar denk ik in eerste instantie aan? Het hybride tube systeem van mijn Xanadu 17 E's extra dempen met bijvoorbeeld Angel Hair. Of misschien kan ik iets (laten) doen aan het filter?

Andere buizen in mijn versterker is misschien ook een optie. De KT-88 geeft behoorlijk veel laag. De EL-34 schijnt het wat rustiger aan te doen, wat dat betreft.

Andere bron: Ook bij (SA)CD-spelers schijnen er verschillen te zijn wat betreft basweergave.

En wellicht is er met andere bekabeling wat te fine-tunen?

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Perfect_audio

Citaat van: f.luisteraar op april 23, 2011, 08:41:09
Wat wil ik? Een iets snellere en strakkere bas.

Waar denk ik in eerste instantie aan? Het hybride tube systeem van mijn Xanadu 17 E's extra dempen met bijvoorbeeld Angel Hair. Of misschien kan ik iets (laten) doen aan het filter?

Andere buizen in mijn versterker is misschien ook een optie. De KT-88 geeft behoorlijk veel laag. De EL-34 schijnt het wat rustiger aan te doen, wat dat betreft.

Andere bron: Ook bij (SA)CD-spelers schijnen er verschillen te zijn wat betreft basweergave.

En wellicht is er met andere bekabeling wat te fine-tunen?

Ik heb maar één antwoord: Audyssey (Pro).
De reden: het is je ruimte die de bas ernstig beïnvloedt. De door jou geopperde maatregelen gaan daar niets (nou ja, marginaal) aan verbeteren.
Voordat je commentaar geeft, kom eens bij me luisteren. Dan ervaar je zelf waartoe mijn voorstel in staat is en waarom dat ook voor jou een goede keuze kan zijn.

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Mexicaanse Hond

Jouw voorstel is een business proposition. Ik wil best komen luisteren, hoor. Maar ik vind het niet zo chique om zo schaamteloos te adverteren in mijn topic.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Perfect_audio

Citaat van: f.luisteraar op april 23, 2011, 09:02:53
Jouw voorstel is een business proposition. Ik wil best komen luisteren, hoor. Maar ik vind het niet zo chique om zo schaamteloos te adverteren in mijn topic.

Het luisteren is GEHEEL VRIJBLIJVEND zonder enige verplichting.
Bovendien kun je Audyssey-oplossingen ook elders verwerven.
Het gaat er mij om dat je alles onderzoekt en daarna pas een keuze maakt.
En ik heb Audyssey-oplossingen luisterklaar staan.

Ron

PS Iedere oplossing leidt waarschijnlijk tot een aankoop van het een of ander. Waarom zou ik onder bovenomschreven voorwaarden niet iets mogen aanbieden?
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Mexicaanse Hond

#4
Natuurlijk is het vrijblijvend en zonder enige verplichting. Dat is het altijd als je ergens gaat luisteren bij iemand die je iets wil verkopen.
Ik zeg alleen dat ik het niet chique vind wat je doet. Of het op het Marantzforum mag of niet, daar ga ik niet over.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Vlearmoes

Citaat van: f.luisteraar op april 23, 2011, 09:02:53
Jouw voorstel is een business proposition. Ik wil best komen luisteren, hoor. Maar ik vind het niet zo chique om zo schaamteloos te adverteren in mijn topic.

Nu krijg je een goeie raad     en slaat het gelijk in de wind  en nog erger; hij krijgt nog een schop na   byebye
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Maurice

Citaat van: Vlearmoes op april 23, 2011, 12:04:37
Nu krijg je een goeie raad     en slaat het gelijk in de wind  en nog erger; hij krijgt nog een schop na   byebye
stupid
Ik denk dat je met een akoestische tweak het beste af bent, en dan is audessey één van de mogelijke oplossingen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Mexicaanse Hond

#7
Ik wil gewoon niet benaderd worden met directe reclame op een forum. Misschien is dat op audiofora gewoon, maar op alle andere fora waar ik actief ben wordt dat gewoonweg niet getolereerd.
Marvin zegt dan altijd: wij van WC-eend adviseren WC-eend. En WC-eend is niet een allesreiniger waar ik mijn hele huis mee kan schoonmaken.  :-P


Los daarvan denk ik niet dat de akoestiek de grote boosdoener is. Ik heb even zitten zoeken op het net en daar las ik al een opmerking van iemand over de langzame bas van de Xanadu DS17E. Dus voordat ik allerlei veredelde toonregelingen ga aanschaffen, denk ik dat het slimmer is om eerst de bron aan te pakken.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Stadium III

Nou nou nou directe reclame is het ook weer niet

Ron is dealer van het spul hij bied je aan om het te komen beluisteren omdat hij een idee heeft dat het in je ruimte acoustiek zou kunnen zitten

Ik vindt het netjes dat hij het aanbied en dat hij dan wel of geen dealer is maakt voor mij geen ene moer uit JIJ bent degene die beslist als je er mee in wilt zo ja zo nee

Dus verder zou het kunnen dat je de speakers kunt modificeren om de klank anders te krijgen of een bron te veranderen maar de ruimte acoustiek doet zeer veel

Verder heeft Ron al in meerdere topic''s zijn spullen aangeprezen en niemand die daar verder moeite mee had dus het blijft aan jezelf wat er mee te doen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Mexicaanse Hond

Het valt me inderdaad op dat Ron bij elk probleem dezelfde oplossing heeft. Dat anderen daar geen moeite mee hebben is prima, ik geef aan dat ik dat wel heb. Dat het Marantzforum zijn eigen beleid heeft doet niets af aan dat ik mag zeggen dat ik het niet chique vind.
Een beetje als in: Aan de deur wordt niet gekocht en bekeerd zijn we ook al.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Als iemand nog tips heeft op het gebied van modificatie van de luidsprekers of de rest van de keten, dan houd ik me aanbevolen.
En ook tips m.b.t. de akoestiek zijn welkom.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

xander32

#11
Een meer strakke bass: andere speakers en/of andere opsteling en/of akoestiek en/of bekabeling en/of bron en/of versterking en/of speakers tweaken en/of EQ en/of ... en/of ... en/of ...

Veel succes  :wink:.

Zonder gekheid: ik denk dan direct aan andere speakers welke beter (nog meer) tot hun recht komen in jouw ruimte of de akoestiek aanpakken. Middels EQ kan je idd. ook beperkingen van speakers en diens wisselwerking met de ruimte compenseren.

Overige aanpassingen zullen veranderingen met zich meebrengen maar of die het gewenste resultaat geven betwijfel ik.

Sander.

Citaat van: f.luisteraar op april 23, 2011, 08:41:09
Wat wil ik? Een iets snellere en strakkere bas.

Waar denk ik in eerste instantie aan? Het hybride tube systeem van mijn Xanadu 17 E's extra dempen met bijvoorbeeld Angel Hair. Of misschien kan ik iets (laten) doen aan het filter?

Andere buizen in mijn versterker is misschien ook een optie. De KT-88 geeft behoorlijk veel laag. De EL-34 schijnt het wat rustiger aan te doen, wat dat betreft.

Andere bron: Ook bij (SA)CD-spelers schijnen er verschillen te zijn wat betreft basweergave.

En wellicht is er met andere bekabeling wat te fine-tunen?

Mexicaanse Hond

Citaat van: xander32 op april 23, 2011, 14:08:32
Zonder gekheid: ik denk dan direct aan andere speakers welke beter (nog meer) tot hun recht komen in jouw ruimte of de akoestiek aanpakken. Middels EQ kan je idd. ook beperkingen van speakers en diens wisselwerking met de ruimte compenseren.
Sander.
Andere speaker zou inderdaad kunnen. Misschien een gesloten systeem.
Maar waarom niet onderzoeken of je met wat betere demping de oplossing teweeg kan brengen? Ik heb het anderen hier zien doen met Angel Hair.
Waar denk je aan bij het aanpakken van de akoestiek? Bass traps of iets anders?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

joep

Tips heb ik eigenlijk wel maar durf ze hier niet te geven.

WimPeu

Citaat van: joep op april 23, 2011, 14:14:42
Tips heb ik eigenlijk wel maar durf ze hier niet te geven.

Nou ja zeg...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES