UD 8004

Gestart door thedice, mei 12, 2010, 12:47:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thedice

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en ik wil mijn ervaring met de UD 8004 graag kwijt, tevens heb ik een aantal vragen.

Ik heb in december 2009 een UD 8004 aangeschaft. Op basis van recenties heb de keuze op dit apparaat laten vallen, vooral omdat het audiogedeelte een zeer goede recensie kreeg.
Maar ik heb ook een aantal vragen die mijn doen twijfelen of ik wel de juiste speler heb gekocht.
Als ik deze speler mp3 cd of dvd mp3 laat afspelen geeft hij tussen trackovergangen willekeurig een click.
Ook een aantal van mijn DVD's blijven hangen bij de overgang naar de tweede laag. Hij maakt ook wel veel lawaai tijdens het afspelen van cd's (hinderlijk tijdens zachte muziekpassages). Mijn oude speler speelt alle mp3 cd's af zonder clicks.
Ik heb hierover contact gehad met Marantz, mijn apparaat is al twee opgestuurd, eerst naar Audio Service, en daarna naar Marantz zelf. De techneuten van Marantz hebben deze fouten ook bevestigd, maar zij stellen dat zij het probleem met de willekeurige clicks op een de mp3 CD c.q. DVD niet gaan oplossen teveel onbekende factoren bij het maken en branden van deze media. Het tweede probleem het blijven hangen bij de laagovergang op een DVD, zit in de software, hier wordt nu aan gewerkt.
Mijn vraag is hebben julie, die ook een UD 8004 dit probleem ook?  Hoe kan ik de problemen met mp3 oplossen?

Ik ben tot nu toe altijd zeer tevreden geweest over Marantz apparatuur, maar dit apparaat is voor mij de miskoop van het jaar.


Mij set bestaat uit de volgende componenten:
Marantz:                          Denon:                       Speakers:
PM-14MK II                      DRS 810      Rogers Monitors
ST 6003                         
DV 8300                           Thorens:
UD 8004                           TD 318

sattie

Heb je al eens geprobeerd om een nieuwe cd te branden op een andere computer/brander/ander merk cd'r ?
Zelf gebrande media blijft natuurlijk altijd lastig, omdat er diverse factoren kunnen zijn die problemen kunnen veroorzaken.
Ook al eens weer de software gechecked in het app en geupdate naar de laatste versie ?

Stadium III

Als ze met software bezig zijn dan moet je daar op wachten helaas

Verder als je zelf mp3's brand en hij geef klicks tja daar zou ik als marantz zelf ook niet wakker van liggen
Je maakt zelf je software en het is geen orgineel dus zoals ik het zie is het dan aan jezelf
Dit neemt niet weg dat het vervelend is

Verder denk ik wel dat het een zeer mooie BD speler is !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

Die stomme klikjes heb ik zelf ook, dat heb ik enkel wanneer ik het met media-player geript heb.
En dan specifiek de mediaplayer van mijn pc, die van de laptop klikt niet.....

thedice

Ik heb op meerdere merken media geprobeert en ook op meerdere pc's gebruikt maar geen positief resultaat.
Ik gebruikt EAC voor het rippen van mijn originele cd's. Ik koop ook via internet, dan krijg je ook mp3's.

De opmerking als je zelf cd's brand en het is geen origineel vind ik geen reden.  Als Marantz aangeeft dat de speler het formaat mp3 ondersteund, vind ik dan deze dan ook normaal moeten afspelen. Ik maak niet mijn eigen software, ik gebruikt software die door de meeste audiofielen wordt gebruikt.


Marvin

En daar kunnen dus fouten in zitten, mp3 is gecomprimeerd.
Hoe hoorbaar het verschil tussen een flac. en een goede 320-mp3 is laat ik graag in het midden.
Maar 320 is geschikt genoeg om muziek te beluisteren, dat leest de Marantz gewoon zoals het hoort.
Wat je echter meestal niet weet is hoe goed er gecomprimeerd is door het desbetreffende programma.
Er zit dus echt verschil tussen 320 en 320....
Die klikjes zitten echt gewoon in de compressie, die verzint de Marantz er echt niet bij omdat het mp3 is....
Hoe 'audiofiel' (vies woord) je installatie of pc ook is, foutieve media leest hij foutief....

Marvin

Even voor de duidelijkheid, ik heb geen UD-8004.