spotify app

Gestart door motil, januari 18, 2015, 12:23:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

motil

Goedmiddag,

Ik zit met een uitdaging.  Sinds een jaar heb ik naar volle tevredenheid een SR5008. Deze wodd vooral gebruikt voor het afspelen van film en muziek vanaf een NAS. Via de daarvoor bedoelde Synologyapps werkt dit prima. De app van Marantz zelf is nou niet echt een feest. Veel vastlopers, een interface waar ze in de jaren '80 al op uitgekenen waren en niet echt gebruiksvriendelijk.

Nu ben ik zojuist overstag gegaan en heb een premium spotify abbo genomen met het idee dat een ingenouwde spotify account wel makkelijk moet zijn. Nu is het helaas zo dat ik deze perse met de marantzapp moet bedienen  dit werkt zeer onvriendelijk.via de spotifyapp (android telefoon en tablet) kan ik mijn marantz niet vinden om te connecten  de marantz is bedraad aangesloten op het netwerk en alle andere netwerkfuncties werken wel. Is dit een tekortkoming van marantz of moet ik ergens een instelling veranderen?

minguel

Volg mode.

Ik loop tegen het zelfde probleem, heb een eigen topic in "bronnen" maar helaas nog geen oplossing.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Audiotic

#2
Sparen voor de NA6005?
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Faxe

Met je huidige hardware gaat het niet lukken volgens mij. Vanaf je PC zou je het kunnen proberen via Airplay.

motil

Hoe doe ik dat dan. Ik heb geen idee hoe en waar ik dat in kan stellen?

Faxe

Spotify programma downloaden en installeren. Ergens moet je dan kunnen aangeven dat je via airplay naar je recieven wil streamen.

motil

Dat is nou heel het euvel. Dat doe je door bij beschikbare apparaten te kijken en hij ziet m'n laptop, telefoon en tablet, maar de Marantz niet. Als ik dat op kan lossen ben ik blij. Daarom vermoed ik dat het een instelling van m,'n netwerk of van de marantz is.

QuattroNL

Heeft je SR een vast IP-adres?
Wordt volgens mij wel aangeraden  :wink:
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

pameijer

De Synology werkt ook met Airplay. Zie deze link: https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/tutorials/522. Vervang Apple TV in deze tekst voor Marantz en klaar ben je!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

motil

Oke ik heb dus iets heel doms gedaan. Mijn netwerkkennis is nogal beperkt. Ik kon niet achterhalen of het ip-adres van de receiver vast was, dus heb ik gescand in mijn netwerk en een vrij nummer gepakt. In de Marantzsetup heb ik dhcp uit gezet en het "nieuwe" ip-nr ingegeven. Drie keer raden> geen internetconnectie meer. Teruggezet en nog niet. Router/versterker/switch een harde reset gegeven> nog niets
Proxy uitgezet en alles werkt weer?!? Dit stond voordat ik begon gewoon aan en het werkte ook?!?!  :blink:

Lang verhaal kort. De Marantz zit weer aangesloten op internet en het thuisnetwerk, aar het spotify-verhaal is nog niet opgelost.  :(

Zowel op de laptop, tablet als telefoon zie ik de Marantz niet en kan dus ook niet connecten. Mocht er iemand tips hebben, heel graag

De aangeraden airplayfunctie kan ik ook nergens ontdekken

Audiotic

Kan je bij de setup van je Marantz, via de TV? Zo ja kan ik je er wel doorheen lopen.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

motil

dat kan ik. Geen probleem.

Audiotic

Kijk even of je het zo kan resetten. Anders morgenochtend even per telefoon? Stuur me een PM anders.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

motil


the limp man

Koop een sonos connect en hang die aan marantz