Speakerkeuze

Gestart door KayaRahnee, augustus 06, 2011, 22:29:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KayaRahnee

Hallo allemaal,
Vandaag ben ik begonnen met de luistersessies voor de keuze te bepalen welke speakers hun kunsten zullen mogen vertonen samen met een Marantz PM6003. Vandaag was het de beurt aan Monitor audio, zowel de RX2, de GS10 als de RX6 hebben mij gellukkig gemaakt. Natuurlijk hebben ze allemaal hun eigen karakter maar de klankkleur beviel zeer. Nu mijn vraag: de RX6 heeft een lichte voorkeur maar ik hoor tegenstrijdige berichten over de combi PM6003 en de M.A. RX6 aangaande onvoeldoende vermogen van de Marantz. Ervaringsdeskundige graag jullie raad. Alvast bedankt.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Audiotic

Al eens aan Nubert gedacht? Vooral dan de NuVero lijn.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

Citaat van: KayaRahnee op augustus 06, 2011, 22:29:15
Hallo allemaal,
Vandaag ben ik begonnen met de luistersessies voor de keuze te bepalen welke speakers hun kunsten zullen mogen vertonen samen met een Marantz PM6003. Vandaag was het de beurt aan Monitor audio, zowel de RX2, de GS10 als de RX6 hebben mij gellukkig gemaakt. Natuurlijk hebben ze allemaal hun eigen karakter maar de klankkleur beviel zeer. Nu mijn vraag: de RX6 heeft een lichte voorkeur maar ik hoor tegenstrijdige berichten over de combi PM6003 en de M.A. RX6 aangaande onvoeldoende vermogen van de Marantz. Ervaringsdeskundige graag jullie raad. Alvast bedankt.

Als je niet mega hard speelt moet het gaan maar het houd niet over denk ik
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Audiotic op augustus 06, 2011, 22:46:47
Al eens aan Nubert gedacht? Vooral dan de NuVero lijn.

Jij ook welkom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

KayaRahnee

Bedankt voor de verwelkoming hello, tips steeds welkom :yes:.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

JohnWx

Citaat van: KayaRahnee op augustus 06, 2011, 23:01:29
Bedankt voor de verwelkoming hello, tips steeds welkom :yes:.

er is zoveel te koop en veel moois


ik begin nog wel is eerst aan de buitenkant wat ik mooi vind eventueel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Audiotic

Citaat van: John Wx op augustus 06, 2011, 22:48:09
Citaat van: Audiotic op augustus 06, 2011, 22:46:47
Al eens aan Nubert gedacht? Vooral dan de NuVero lijn.

Jij ook welkom
Sorry had me moeten introduceren. Nieuweling hier. Zal het binnenkort goedmaken.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

Citaat van: Audiotic op augustus 06, 2011, 23:35:04
Citaat van: John Wx op augustus 06, 2011, 22:48:09
Citaat van: Audiotic op augustus 06, 2011, 22:46:47
Al eens aan Nubert gedacht? Vooral dan de NuVero lijn.

Jij ook welkom
Sorry had me moeten introduceren. Nieuweling hier. Zal het binnenkort goedmaken.

kan niet wachten  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

 :yes: hello Kaya..., weest meer dan welkom op ons gezellige en informatieve forum, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

schieper

Hi, Heb laatst ook de RX6 getest. Was in eerste instantie mijn favoriet. (zie ook mijn luisterverslag op dit forum: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,7131.0.html). Heb in het verleden ook de RX8 gehoord. Ondanks dat ik persoonlijk vond dat hij een vollere bas had, vond ik hem de meerprijs niet waard. Zelf heb ik een PM7001 KI en die kon die speakers heel makkelijk aan. Dat moet met die 6003 van jouw (die  volgens mij nieuwer is) dan ook zeker geen probleem zijn.
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Marantz 81

Het kan wel ,maar houdt niet over zoals john al aangaf

die PM7001KI is wel een heel wat betere versterker  :wink:

VANZOMERENG

m.i.z. gaat de RX6 prima, mits de ruimte niet zo groot is
als een gymzaal en je niet op partyvolume gaat draaien.

vlgs. de specs:
- gevoeligheid van 90db
- aanbevolen versterkervermogen 25-100 watt.
hiermee kan je redelijke volumes draaien

Zou deze speakers niet voldoen qua rendement,
dan wordt de spoeling wel erg dun als je iets zoekt
- wat je ook nog bevalt
- in dezelfde prijsklasse valt

probeer anders de speakers eerst uit op je versterker !

anders zul je om moeten zien naar Klipsch of vergelijkbaar
(met een rendement van > 92 db/m)

speakers uit de NuVero-series hebben in de regel meer vermogen nodig
als de RX-6 

ik zou zeggen gewoon proberen, de RX-6 zijn zeer fraaie speakers voor dat geld  :-D

JohnWx

het is geen 8 ohm speaker maar 6 ohm op zich niet erg alleen als de speaker meer gaat vragen denk ik dat de versterker wat te kort gaat komen met zijn 2 x 45 watt aan 8ohm


denk dat je er met de versterker niet uithaalt wat er in zit maar dat is mijn mening
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

KayaRahnee

Ik heb intussen via mail contact gehad met een bekend verkooppunt in Nederland van zowel Monitor audio als Marantz. Ziehier een citaat van het antwoord:

De Marantz PM-6003 heeft voldoende vermogen om de RX-6 op een goede manier aan te sturen. De RX-6 hebben een gunstig rendement.

Over impedantie word niet gesproken. nonono



Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

JohnWx

Citaat van: KayaRahnee op augustus 10, 2011, 12:12:49
Ik heb intussen via mail contact gehad met een bekend verkooppunt in Nederland van zowel Monitor audio als Marantz. Ziehier een citaat van het antwoord:

De Marantz PM-6003 heeft voldoende vermogen om de RX-6 op een goede manier aan te sturen. De RX-6 hebben een gunstig rendement.

Over impedantie word niet gesproken. nonono

waarom word en niet over impedantie gesproken wel belangrijk tis 6 ohm


en het voldoende vermogen is er naar mijn mening niet als je een keer stevig wil draaien met 2 x 45 watt  :|


een winkel wil alleen maar verkopen daarvoor staan ze dat werk te doen

De pm6003 is wel leuk in de aanbieding nu voor 275 euro
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.