Kleine luidsprekerset 5.1 i.c.m. de SR 7005 receiver

Gestart door BitByter, februari 10, 2011, 18:04:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BitByter

Heeft iemand ervaring met de SR 7005 receiver i.c.m. een 5.1 surround luidsprekerset, maar dan met compacte luidsprekers?
Dit omdat de ruimte het niet toe laat, hoewel de kamer redelijk groot is maar de tv in een nis staat.
Ik denk aan bijvoorbeeld: KEF KHT 3005SE of de Focal Dôme 5.1, of een andere set in dit formaat.
Of is de SR 7005 dan te veel overkill?
Echt naar muziek luisteren doe ik niet zo veel, het is dus voor radio, internetradio en film.
Ik weet dat je eerst moet gaan luisteren naar een set, maar zie dit als informatie inwinnen.
Ik vind trouwens ook geen winkels waar je deze sets kan gaan luisteren in Utrecht of daar buiten.

Stadium III

SR 7005 is iig een mooie machiene op verschillende speakers aan te sturen
Kun je ook boekplank luidsprekers kwijt ?
Verder heb je al wel iets gehoord aan speakers wat je bevalt
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

BitByter

#2
Citaat van: Stadium III op februari 10, 2011, 19:48:09
SR 7005 is iig een mooie machiene op verschillende speakers aan te sturen
Kun je ook boekplank luidsprekers kwijt ?
Verder heb je al wel iets gehoord aan speakers wat je bevalt
Als ik alles op oor hoogte wil plaatsen, dan zou de linker boekplank luidspreker in het zicht van de tv staan.
Neen, eerlijk gezegd heb ik nog niets gehoord. Maar wel bij Hobo in Amersfoort en Zeist gevraagd of zei 5.1 surround luidsprekers in de zaak hebben staan, dat hebben ze dus niet. MediaMarkt Utrecht heeft ook niets.
Vandaar mijn vraag heeft iemand ervaring hiermee.
Ik heb ook liever staanders, maar ja .....

NR1501 MS

Ik heb zelf als frontspeakers  (vloerstaanders)de Mordaunt short 914 en voor surround en center de premiere serie!
Volgens mij heeft de Media Markt Mordaunt short speakers wel staan.

Greetz

BitByter

#4
Citaat van: NR1501 MS op februari 10, 2011, 21:26:49
Ik heb zelf als frontspeakers  (vloerstaanders)de Mordaunt short 914 en voor surround en center de premiere serie!
Volgens mij heeft de Media Markt Mordaunt short speakers wel staan.

Greetz
Dat zijn toch juist van die grootte, en ik vraag om info over kleine front luidprekers :-)

Janver

Monitor Audio Radius serie is een mooie set met een goed geluid. Vond ik in ieder geval goed klinken op een Marantz NR 1501.
Hier kan uw reclame staan!

BitByter

Citaat van: Stadium III op februari 10, 2011, 19:48:09
SR 7005 is iig een mooie machiene op verschillende speakers aan te sturen
Kun je ook boekplank luidsprekers kwijt ?
Misschien front boekplank luidsprekers op een slanke stand? Zodat ze net in zijn geheel boven de tv uit steken en het zicht niet weg nemen.

Sander

http://www.stassen.nl/foto/bowers-wilkins-mt30

Dit schijnt ook een erg mooi setje te zijn, ik heb de sub gehoord en daar was ik erg over te spreken.
Lekker strak met loads off punch :D

Een sr7005 verdient in mijn ogen toch wel een wat beter surround setje.

grtz Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

BitByter

Citaat van: Janver op februari 10, 2011, 22:33:00
Monitor Audio Radius serie is een mooie set met een goed geluid. Vond ik in ieder geval goed klinken op een Marantz NR 1501.
Oké, bedankt, ga ik bekijken.

BitByter

#9
Citaat van: Sander Nolden op februari 10, 2011, 22:54:49
http://www.stassen.nl/foto/bowers-wilkins-mt30

Dit schijnt ook een erg mooi setje te zijn, ik heb de sub gehoord en daar was ik erg over te spreken.
Lekker strak met loads off punch :D

Een sr7005 verdient in mijn ogen toch wel een wat beter surround setje.

grtz Sander
Dat setje als de Bowers kost zo'n € 2000? Best veel geld. Is het zoveel beter dan de KEF KHT 3005 SE?
Ik weet dat je moet gaan luisteren naar zo'n set, maar ik hoop nog steeds dat er mensen zijn die al zo'n set hebben en hun ervaringen willen vertellen.

Cadfael

Ik denk dat een bezoekje bij Stassen zeker niet verkeerd is. Ze hebben daar een hoop kleine speakers op de plank staan die je kan beluisteren. Heb je een beetje vergelijk en weet je zeker wat je in huis haalt.

En zie het maar als een dagje uit, want er valt genoeg leuk spul te zien daar.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

BitByter

Citaat van: Cadfael op februari 11, 2011, 09:46:33
Ik denk dat een bezoekje bij Stassen zeker niet verkeerd is. Ze hebben daar een hoop kleine speakers op de plank staan die je kan beluisteren. Heb je een beetje vergelijk en weet je zeker wat je in huis haalt.

En zie het maar als een dagje uit, want er valt genoeg leuk spul te zien daar.
Daar begin ik ook al aan te denken, het is wel ver weg maar ik denk dat het de beste oplossing is.

still life

speakers kun idd best zelf gaan luisteren, liefst nog in combi met de amp in bezit
je kan ook een afspraak maken & dan zetten ze bvb een opstelling klaar voor auditie..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Cadfael

#13
Citaat van: BitByter op februari 11, 2011, 12:56:28
Daar begin ik ook al aan te denken, het is wel ver weg maar ik denk dat het de beste oplossing is.

Ik ben er ook vanuit de regio utrecht naartoe gegaan. het is even rijden en reken dat je daar een paar uurtjes zoet bent (rondleiding, luisteren, en nog meer luisteren).
Als je het goed wilt doen moet je er gewoon de tijd voor nemen. En je kan op zaterdag hiervoor langs.
Stuur een plattegrondje op van je situatie (kan via de site gemaakt worden) en dan zoeken hun een kamer waar ze het spul klaarzetten voor je. geef ook even door wat voor setup (sr7005 en bluray/dvdspeler) je hebt (en wat voor voorkeuren qua speakers), want dan kunnen ze dezelfde spullen er neerzetten zodat je kan horen hoe het past binnen jouw apparatuur.

Maar het is zeker de moeite waard en ik vond het erg interessant, veel gezien en geleerd daar.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

BitByter

Citaat van: Cadfael op februari 11, 2011, 14:08:18
Ik ben er ook vanuit de regio utrecht naartoe gegaan. het is even rijden en reken dat je daar een paar uurtjes zoet bent (rondleiding, luisteren, en nog meer luisteren).
Als je het goed wilt doen moet je er gewoon de tijd voor nemen. En je kan op zaterdag hiervoor langs.
Stuur een plattegrondje op van je situatie (kan via de site gemaakt worden) en dan zoeken hun een kamer waar ze het spul klaarzetten voor je. geef ook even door wat voor setup (sr7005 en bluray/dvdspeler) je hebt (en wat voor voorkeuren qua speakers), want dan kunnen ze dezelfde spullen er neerzetten zodat je kan horen hoe het past binnen jouw apparatuur.

Maar het is zeker de moeite waard en ik vond het erg interessant, veel gezien en geleerd daar.
De plattegrond is gemaakt en gemaild naar Stassen HiFi, en meteen gevraagd voor een afspraak. Ze nemen contact met mij op.
Afwachten dus. Op de site van Stassen is al wel te zien dat ze veel keus hebben.