WLM op VAD gehoord

Gestart door Hanske, oktober 30, 2007, 18:41:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hanske

naar aanleiding van de diepe indruk die de WLM's op de afgelopen VAD show op mij maakten daar heb ik afgelopen zaterdag een luister sessie gehad bij de importeur.

Omdat er in een audio tijdschrift in een test stond dat met Marantz app. niet de sound kon worden bereikt die de tester op de show had gehoord was mijn verzoek om mijn eigen app. mee te mogen brengen.
Natuurlijk was dit geen probleem en we hebben gaandeweg in de sessie ook nog wat gewisseld met cd-spelers en versterkers omdat dit ook voor de importeur natuurlijk itresant is.

Het resultaat van dit halve zaterdag durend feest was een nog meer overtuigde Hanske en een importeur die de Marantz CD 17KI mooier vond klinken dan zijn Cambridge (type bij mij onbekend) cd-speler. En ik die zijn Manley Stingray verreweg mooier vond dan mijn PM 17 MkII. Maar das dus een verschil tussen torren en buizen wat ik voor het eerst langs elkaar hoorde.

De WLM Diva en Diva Monitor zijn puntstralers (coaxial 2 weg) en maakten een geweldige indruk kwa afbeelding, zowel breedte als diepte en hoogte van de stukken was zo grandioos.
Zonder allerlei superlatieve grote, lange en moeilijke woorden te gaan gebruiken kan ik het geluid omschrijven als: DIT KLOPT GEWOON!!
K'ga nog een paar andere soorten en merken beluisteren voor ik een beslissing neem en eens wat bij mij thuis laat komen maar dit heeft mij al behoorlijk gegrepen en met de wetenschap dat wat andere versterking (danwel buizen of torren) nog meer uit deze speakers kunnen halen in de toekomst is leuk om te weten voor het geval de beurs weer eens overvuld raakt (toch steeds een stukje maand over aan het eind van m'n salaris)

Mvg Hans

P.s: mocht iemand met deze speakers ervaring hebben of ze hebben sla ik advies of een testje nooit af :-D

Maurice

KLinkt interessant, heb echter nog nooit van het merk gehoord, en ben er blijkbaar op de VAD voorbij gelopen  nopompom
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Hanske

klinkt meer dan intressant....klinkt geweldig! :wink:

www.betaaudio.nl voor de leifhebbers

Maurice

Ah, nu komt het merk mij wel bekend voor  :-D

Tijdens de VAD zijn wij hier weer heel snel bij weggelopen, aangezien het op dat moment EN druk was EN het laag erg overheerste. De eerste kennismaking qua geluid was bij mij/ons dus niet echt positief.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

WYWH

Kan je verhaal alleen maar bevestigen Hans (ke).
Wij hebben ze beluisterd zonder de subwoofer en dat waren de Lyra's.
Fenomenale speakers!

Hanske

idd stond de sub wat hard te knallen maar de rest van het beeld en de ruimtelijkheid van de speakers waren er wel en daardoor ben ik nog eens nader gaan kennismaken en zonder sub in een meer realistische ruimte is die indruk dus nogmaals bevestigd.

Ik ga dit weekend nog eens een tweetal speakers beluisteren en zal daarna eens kijken welke er thuis op bezoek mogen komen voor testen en eventueele aanschaf.
Mvg Hans

Maurice

Citaat van: Hanske op oktober 31, 2007, 17:49:26
idd stond de sub wat hard te knallen  ......
Jammer dat deze ons dus direct heeft weggejaagd, was wel benieuwd na deze verhalen  nopompom
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Hanske

mochten ze hier komen staan ben je altijd welkom om een keer te komen luisteren.....met eigen vinyl of cd maar dat is dus eventueel voor later :wink:

Hanske

dinsdag komen ze op bezoek voor een thuistest  :-D