Set van Wiemelen

Gestart door wiemelen, februari 09, 2011, 23:28:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wiemelen

Na een maandje of 6 rondsnuffelen en vooral veel luisteren is mijn nieuwe setje vandaag eindelijk compleet.
Eerste indrukken : Ik wist niet dat de acoustiek in mijn woonkamer zo goed was. Beter zelfs dan in sommige hifi winkels ... en dat zonder speciale inspanningen  :kwijl:

AV receiver : Marantz SR7005
SACD : Marantz KI Pearl Lite
DVD : LG (staat nog op mijn lijstje om te upgraden naar bluray speler)
Speakers : Focal 826W

Fotos vind je hier : http://www.flickr.com/photos/59333155@N02/
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

jowa

Dat rondsnuffelen en luisteren heeft een heel mooi resultaat opgeleverd  pompom pompom
Erg mooie set zo  :yes:, ook mooi om te zien dat de 7005 er in het zilver ook erg goed uit ziet.

Mocht je voor een Marantz Bluray spelert gaan, de UD-5005 bevalt mij prima.

Vlearmoes

Oei    die SR7005 is in het zilver toch ook prachtig  :kwijl:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

wiemelen

En hij klinkt nog veeeeeeeel beter dan de zwarte  :yes:  :wink:
Wel een leuke SACD die ze er bij stoppen met o.a. Judith Nijland ... viel bij mij wel in de smaak.
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

JohnWx

Mooie spullen maar toch 2 opmerkingen

1 jij hebt ook last van vage ufo achtige rondjes op je foto's heb ik ook vaak

2 waarom staat de receiver uit het lood in de kast  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

wiemelen

Yep, tis algemeen bekend dat er hier in Limburg de meeste UFO sightings zijn :yes:
Maar het zal eerder aan de kwaliteit van de camera liggen of misschien lichtinval en stofdeeltjes.

Receiver staat recht hoor ... waarschijnlijk scheef getrokken  :wink: ... is ondertussen ook al een beetje opgeschoven.
Luidsprekers zijn ook een beetje verplaatst.
Klankbeeld is mss nog niet perfect maar toch al veeeeeel beter dan mijn vorige setje.
Beetje testen en tweaken is wel nog nodig.
Eventueel met een nieuwe stekkerdoos, andere luidsprekerkabel (nu 4mm koper) en gebruik van de luidspreker spikes.
Alleen moetk hier wat tijd voor vinden en daarnaast ook nog eens de joekels van handleidingen door te nemen + een internet connectie regelen via stopcontact.
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

joep

Denk dat jwx niet begrijpt dat het moeilijk is iets recht te zetten met al die heuvels in Limburg. Maken jullie daar echt nog je eigen bier? Daar geloof ik weer niets van.

wiemelen

 :-D Vrienden van me maken idd nog hun eigen bier. En ik moet zeggen dat het best nog te drinken valt. Wel ieder zijn eigen hobby ... maar ik drink het liever terwijl ik naar mijn setje luister dan dat ik het maak  :yes:
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

JohnWx

Citaat van: joep op februari 10, 2011, 10:38:52
Denk dat jwx niet begrijpt dat het moeilijk is iets recht te zetten met al die heuvels in Limburg. Maken jullie daar echt nog je eigen bier? Daar geloof ik weer niets van.

notworthy notworthy :schater: notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Dennis E36

Mooie set! Ziet er strak uit :yes:

Vind de SR7005 toch wel 1 vd mooiste receivers op het moment!
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Martin

Mooie set inderdaad  :yes:

Wat voor AV versterker had je hiervoor en wat zijn de voordelen van de SR7005 die je nu hebt.

Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

wiemelen

Hiervoor had ik een pioneer geval van net geen 20 jaar oud ... zo'n model met dubbele CD speler, dubbele cassette deck, equaliser en versterker ineen .... niet echt state of the art dus, maar in die tijd voor een puber best wel voldoende.

Nu 20 jaar later was het tijd voor iets deftig ... en het heeft ook wel wat tijd in beslag genomen vooraleer ik mijn goesting had gevonden. De SR7005 paste op dit moment in het plaatje om ook een tuner en internet radio + netwerk connectie te hebben in combinatie met een goede versterker. Surround gaat nog even moeten wachten, maar dat is niet zo heel erg.
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

xander32

Smaken verschillen: ik lees veel positieve reacties betreft het nieuwe ontwerp van Marantz maar ik persoonlijk kan er maar niet aan wennen :|. Allicht draai ik bij als ik er 1 "live" heb mogen aanschouwen (zaterdag a.s.).

Echter doet dat verder niets af aan de set van de TS: lijkt mij een fijne combi, genieten maar HB.

Sander.
Citaat van: Dennis E36 op februari 10, 2011, 21:41:51Mooie set! Ziet er strak uit :yes:

Vind de SR7005 toch wel 1 vd mooiste receivers op het moment!

Okkie26

Gave set,  ik heb ook de SR7005 serieus overwogen..


Maar heb mijn hele leven al iets met Denon..

Waarom weet ik niet, maar ik kon me nu niet meer inhouden..

Maar anders zeker de Marantz besteld..


Martin

Ook ik vindt de SR of de AV7005 erg mooi maar invergelijk met mijn huidige Onkyo5007 ziiten er kwa functies geen verschillen.

Misschien koop ik wel te snel weer wat nieuws  nopompom
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok