Set van JackieBrown

Gestart door JackieBrown, november 23, 2010, 23:37:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: still life op november 24, 2010, 14:48:24
at first glance staan je fronts wel vrij ver uit de muren geplaatst
maar dat zou je SW dan weer moeten compenseren..

als ik die ruimte zo zie, had ik een andere opstelling gemaakt
alles een kwartdraai, of gespiegeld..

Die eerste mag je even uitleggen ? die begrijp ik niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

plaatsing doet vrij veel voor je klank, zeker met front firing baspoorten
en JB klaagt over slechte sound..

en iemand anders vind ze prima geplaatst, zo zie je maar weer.. :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

jowa

Hoe wil jij ze dan plaatsen? Dicht tegen de muur en de luisterplek ook?
Dan heb je zeker een abonnement op te veel bas en reflecties.

Leg eens uit wat jouw motieven en onderbouwing is om het andersom neer te zetten.

still life

jij zou ze een kleine meter uit de muur zetten, dat kan prima in een dedicated luister ruimte
maar in de woonkamer? moet ik alvast niet mee afkomen hier..

op basis v/die 1ste pic, zie ik alles uiterst links opeengepakt, naast een deurgat
> dat lijkt me verre van ideaal

aan de andere kant van die kamer zie ik meer mogelijkheden,
tv centraal met toestellen, geflankeerd door de speakers, dat is dan alles gespiegeld
gedraaid zou een opstelling in de breedte opleveren, mogelijks met de lange bank in die uitsparing

waarom het andersom zetten? het zal niet vanzelf gaan verbeteren zeker?
vergeet niet dat JB klaagt over gebrek aan bas, alle basgain via schuiven lijkt me dus welkom..

die mens moet vooral doen wat ie zelf wil, ik merk maar op.. :wink:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op november 25, 2010, 09:50:06
plaatsing doet vrij veel voor je klank, zeker met front firing baspoorten
en JB klaagt over slechte sound..

en iemand anders vind ze prima geplaatst, zo zie je maar weer.. :-D

Nee dat snap ik
Maar jij zegt dat ver van de muur staan ?
Waar is dat op gebaseerd !
Een speaker is meestal ontworpen om redelijk vrij te staan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

#21
je hebt gelijk,
ideaal moet een speaker vrije ruimte rond zich hebben om die optimaal in beweging te brengen
ademruimte zeg maar, in de huiskamer is het altijd een compromis

op de foto's zie ik daar precies lage kasten achter de speakers
vandaar komen die zo al een 'stuk verder uit de muur' terwijl ze in feite dicht op die kasten staan

me dunkt dat good old JB ook eens zen zeg moet doen in deze.. :wink:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op november 25, 2010, 13:47:50
je hebt gelijk,
ideaal moet een speaker vrije ruimte rond zich hebben om die optimaal in beweging te brengen
ademruimte zeg maar, in de huiskamer is het altijd een compromis

op de foto's zie ik daar precies lage kasten achter de speakers
vandaar komen die zo al een 'stuk verder uit de muur' terwijl ze in feite dicht op die kasten staan

me dunkt dat good old JB ook eens zen zeg moet doen in deze.. :wink:

dus eigenlijk moet JackieBrown verhuizen  :angel:

het is zo persoonlijk audio

waarvan jij zegt naar de muur zeg ik verder af etc.etc. maar zoals je duidelijk zegt vind ik of iedereen moet doen wat men dunkt  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JackieBrown

Citaat van: still life op november 25, 2010, 13:04:28
vergeet niet dat JB klaagt over gebrek aan bas, alle basgain via schuiven lijkt me dus welkom..

Bas is oke daar hoor je mij niet over klagen. Hogetonen zijn erg scherp.

JackieBrown

trouwens ik heb het niet geprobeerd en zal het ook absoluut niet gaan doen om de speakers dichter bij de muur te zetten. Lijkt mij geen goed idee.

JackieBrown

#25
good old JB is hard aan het werk nog even....

maar die kasten achter de boxen zijn ook van binnen geisoleerd. het is hol en zit "subwoofer" isolatie in.

Werkt goed geen probleem. Ben wel benieuwd wat men daarover denkt, eigenlijk?
Het geluid in de kamer is eigenlijk naar mijn tevredenheid. Prima surround, goed ingesteld. mooi diep (niet al te hard) bas en lekker akoustiek. Ik klaag dus niet. Echter enige wat er niet goed is is het scherpte, mijn oren deden daar van pijn. Na een andere interlink van Monster is het pijn weg maar nog steeds iets te schel.
De reden zoek ik meer in de richting van miss match, Marantz scherp, JBL scherp, VDH scherp! Ik denk niet dat het met de opstelling van de speakers te maken heeft. Overigens het is zoals THX het voorschrijft opgesteld.

Ik heb de frontspeaker vroeger bij de raam gehad (waar nu de rear jongens nu staan) maar zoals ze nu staan is de geluid veel beter.

xander32

#26
Marantz zit juist aan de warme kant van neutraal, al zijn de componenten de laatste jaren wel wat frisser gaan klinken dan die van weleer.

Denk dat de match tussen speakers en versterking niet geheel verkeerd is maar dat de harde ruimte de grootste boosdoener is. Dan kan je of die aanpakken of opzoek gaan naar speakers die beter matchen met de component akoestiek ...


Sander.

JohnWx

ik denk dat het aan de JBL ligt


probeer is een paar speakers van iemand te lenen al is het een compacte speaker en draai daar even mee en dan weer naar de JBL en dan weer naar de andere dan kan je echt horen of je iets mist anders wil of juist niet

het zit niet in kabels een set moet met dropveters en stroomsnoer ook al erg goed / fijn klinken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

Citaat van: JackieBrown op november 26, 2010, 00:39:11
good old JB is hard aan het werk nog even....
:-D


Citeermaar die kasten achter de boxen zijn ook van binnen geisoleerd. het is hol en zit "subwoofer" isolatie in.

Werkt goed geen probleem. Ben wel benieuwd wat men daarover denkt, eigenlijk?

ik denk dat die zo fungeren als 2 extra passieve subs..

Citeerenige wat er niet goed is is het scherpte, mijn oren deden daar van pijn. Na een andere interlink van Monster is het pijn weg maar nog steeds iets te schel.
De reden zoek ik meer in de richting van miss match, Marantz scherp, JBL scherp, VDH scherp!

op welk volume draai je dan?
ik vermoed dat je versterking die jbl's in verzadiging duwt
zie het maar als overlopen..je hebt dus een groter vat nodig, of je moet ze niet laten overlopen..

vergeet die interlinks maar, je moet je spullen verbinden zoals het hoort & met degelijk materiaal
maar hier finetunen is een laatste stap, het moet met standaard snoeren al goed klinken

cfr: jwx :wink:


CiteerIk heb de frontspeaker vroeger bij de raam gehad (waar nu de rear jongens nu staan) maar zoals ze nu staan is de geluid veel beter.

blijkbaar heb je al wat rondgeschoven, en staat het nu naar wens..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

still life

Citaat van: jwx op november 26, 2010, 09:07:24
ik denk dat het aan de JBL ligt


probeer is een paar speakers van iemand te lenen al is het een compacte speaker en draai daar even mee en dan weer naar de JBL en dan weer naar de andere dan kan je echt horen of je iets mist anders wil of juist niet


heb die jbl's nog horen spelen, en daar zat imho geen midden in, beetje doffe klank eigenlijk..
moeilijk te beschrijven; die halen imho je set onderuit 

nu kan het zijn dat die klank jou bevalt, anders had je ze niet gekocht..

Citeerhet is zo persoonlijk audio


The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300