De set van Cadfael

Gestart door Cadfael, maart 18, 2010, 18:55:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cadfael

Ik heb even gezocht naar een subforum om je voor te stellen maar kon deze niet vinden dus zet ik het hier maar neer.

Ik ben sinds een paar maanden aan het rondkijken om mijn oude home cinemaset (JVC) te upgraden.
Sinds een half jaar namelijk een HD led tv en een ps3, en dan wil je kwa geluid toch ook een beetje aansluiten op het digitale gebeuren.

Dus hier bij de lokale electroboer een keer langsgeweest en onder de indruk geraakt van een paar mordaunt short speakers, en een marantz versterker. Het was al vrij snel duidelijk dat marantz iets voor ons was. Ik en mijn vriendin zijn beide muzikant redelijk kritisch qua geluid. Uiteindelijk op internet gaan zoeken en toen ging er best wel een wereld open. Echter de meeste wegen gingen naar Stassen dus daar een luisterafspraak gemaakt.
Uiteindelijk na 8 speakers met elkaar vergeleken te hebben tot een keuze kunnen komen.
De mordaunt short(Mezzo) en een set gemodificeerde Davis speakers bleven over na een dik uur grondig luisteren.
In eerste instantie vonden we de Davis erg weinig laagte geven. De mordaunt short was daar beter in.
Maar de zang kwam op Davis weer veel duidelijker over.
Toen werd er een Phonar sub bijgezet en dat maakte echt een groot verschil. De mezzo speakers klonken opeens erg hol in vergelijking tot de Davis die nu helemaal 'klopte' voor ons gevoel.

Nouja, na wat wikken en wegen is het dus een surround set van davis geworden met 2 staande fronts, 2 bookshelf surround en de centerspeaker. Allen gemodificeerd door EdMa. Daarnaast de phonar AS200 EdMa voor de lage klank.
En niet te vergeten de SR6004 receiver.
bekabeld met Reference wire (ik merk dat hier op dit forum ook belangrijk is om te melden ;))

Daarom ben ik dus ook hier terecht gekomen, aardig wat rond gekeken en besloten om me aan te melden om ervaring te kunnen opdoen en deze ook te delen.

Ik ben geen audiofiel maar ben wel kritisch, en hoop hiermee een leuke set te hebben waar we jaren plezier van gaan hebben (we moeten nl nog maar afwachten hoe het bij ons gaat klinken natuurlijk, maar dat zal wel goed komen).







SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

lo

Hoi Cadfael,

Welkom om het leukste forum van de benelux.
Je hebt al een mooie audiofiele reis achter de rug. Waarschijnlijk ben je in het luisterkasteel in Tegelen geweest, toch?
Edma, heeft mij en mijn vrouw ook eens begeleid bij het beluisteren van speakers.
Je kunt je verhaal ook plaatsen in het topic "sets van leden" je ben nu per slot van rekening ook lid. En zoals je inmiddels al wel weet graag foto's plaatsen :-D.
Advies kopieer je posting naar sets van leden (misschien wil een moderator dit wel voor je doen, gaat dan vanzelf)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

ll0ll

http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Cadfael

bedankt voor de tip, maar ik zal daar wel een aparte post maken met een iets gestructureerder en wat completer verhaal, ook met mijn oudere spullen waar ik vroeger graag naar luisterde :)

Foto's gaat nog even lastig omdat de set pas over een paar weken wordt bezorgd.

En inderdaad het was in Tegelen. Erg mooie zaak daar en een verwennerij om zo'n luistersessie te doen.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

Sander

Leuk verhaal

Veel plezier met je nieuwe set.
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Cadfael

Toch nog maar even een wat completer verhaal.

mijn 'oude' stereoset, maar deze gebruik ik nogsteeds en staat op de studeerkamer:

- Sony LBT D105 Compact Hi-fidelity system (tuner, dubbel cassettedeck en versterker)
- Sony CDP-m34
- Technics SL-J110R platenspeler
- 2 David 6000 speakers

Deze set heb ik al sinds de middelbare school.
Niet bewust gekocht, van ouders gekregen maar was er erg blij mee, vooral de CD speler.
Die had namelijk een leuke functie dat hij automatisch de nummers zo kon indelen dat het op een cassettebandje kon overgenomen worden.

Toen kreeg ik een eigen plekkie en kwam er een breedbeeld tv, een Panasonic TX-28PL10F met platte beeldbuis.
Daarbij kwam al snel de JVC homecinema set.

mijn huidige set:
TV: Philips 46PLF9704 (Led lcd tv met Net-tv, ambilight 3, draadloos wifi en bekabeld mogelijk, usb-ingang etc etc)
bluray: Philips BDP9100 (was van de tv actie een half jaar geleden)
gameconsoles: Wii (via component aangesloten), PS3 (hdmi)

Het geluid gaat nu nog via de JVC set maar binnenkort komt daar het volgende voor in de plaats:
- Marantz SR6004 zwart
- Davis Millesime speakerset (2 staande fronts, 2 bookshelf surround en center speaker) Edma gemodificeerd
- Phonar As200 EdMa Calvados subwoofer
- bekabeling: reference wire, de sub gaat via een subconnect, ook van reference wire.


Tevens zijn we nog aan het zoeken naar een (liefst glazen) tv meubel maar dat valt niet mee. Vooral omdat de centerspeaker waarschijnlijk niet voor de tv gaat passen omdat die gewoon te hoog is. De tv ophangen aan de muur is geen optie omdat we schuin kijken en de tv dus iets gedraaid staat.
Tevens is het kastje 80 cm breed en de tv 115, dus dat staat ook wel een beetje apart :)

Ik heb op internet een keer een model gezien waarbij met 2 glazen platen en daarboven op nog een kleinere vierkante waar je de tv op kan zetten, daar onder kun je dan een center speaker kwijt, helaas nergens kunnen vinden tot nu toe.
Hebben jullie nog suggesties? Hij mag max 1.20 breed zijn, hoogte kan tot 55cm. Graag ook niet duurder dan 200 euro.




SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

MadVillain

Welkom! Van het merk speakers heb ik nog nooit gehoord.


Tipje: meubels van spectral bieden dacht ik de juiste oplossing.

Cadfael

Citaat van: MadVillain op maart 19, 2010, 13:55:13
Tipje: meubels van spectral bieden dacht ik de juiste oplossing.

Ik ken ze, en ook de bijbehorende prijzen, dat gaat toch net iets te ver. En ik heb verschillende gezien maar echt ruim zijn ze niet.
Ik zit eerder te denken aan 100-200 euro. het hoeft ook niet design te zijn, dat leid alleen maar af van de mooiheid van de apperatuur ;)

SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

xander32

Welkom hier, veel post- en leesplezier :yes:.
Enne: wij zijn hier dol op foto`s.


Sander.

Cadfael

De blurayspeler is inmiddels vervangen door een nieuwe versie de 8000. (onder garantie).



moet zeggen dat het wel een erg mooi ding is. Zelfs met 3D (al is de rest daar weer niet geschikt voor).
Deze dus maar snel uitgezet. Verder zit er nog Wifi in wat de vorige ook niet had en erg makkelijk werkt nu.
Ben er wel blij mee.


SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

Willi@m

Citaat van: Cadfael op maart 19, 2010, 14:16:10
Ik ken ze, en ook de bijbehorende prijzen, dat gaat toch net iets te ver. En ik heb verschillende gezien maar echt ruim zijn ze niet.
Ik zit eerder te denken aan 100-200 euro. het hoeft ook niet design te zijn, dat leid alleen maar af van de mooiheid van de apperatuur ;)

Kijk ook eens naar Aldenkamp. Ik ben deze week geslaagd voor een meubel via marktplaats voor 60 euro.
Stevig meubel wat echt stabiel staat. Veiligheidsglas van 10mm. Alles is goed vast te zetten en eventueel aan te passen bv de middelste glasplaat omhoog of omlaag. Ik meen rond de 250 euro nieuw vorig jaar. Als je wil kan ik het type nummer wel doorgeven vanaaf als ik thuis ben  byebye
Marantz PM5003 - Marantz CD5003 - Rega Planar 3 - Rogers LS3A - Rel Quake MKII

Niber

Inmiddels tijd gehad om een foto te maken??  :wink:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Janver

Hier kan uw reclame staan!

Willi@m

Citaat van: Niber op februari 25, 2011, 11:32:51
Inmiddels tijd gehad om een foto te maken??  :wink:

Hij zal inmiddels ook al wel geslaagd zijn voor een meubel  shutup

Ik had niet naar de datum gekeken  frusty
Marantz PM5003 - Marantz CD5003 - Rega Planar 3 - Rogers LS3A - Rel Quake MKII

Marantz 81

leuk verhaal  :yes:

maar uhhh   :roll:

TTIWWP :wav: