Set van Pjotr27

Gestart door Pjotr27, februari 12, 2010, 11:07:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pjotr27

Citeeren nu terug on topic....

Heel knap zo 2 mono blokken  rolleyes ...je stuurd die rechtreeks aan met je cd-speler ? en regeld daar je volume mee ...

Ben alvast erg benieuwd naar je nieuwe speakers 

Klopt, klinkt super verfijnd,ongelovelijk3d, de volumerregeling zit op de monoblokken.
Het kan (kon) alleen niet zo hard omdat de output van de cdspeler te laag is om de monoblokken volledig uit te sturen. Mijn nieuwe luidsprekers zijn ipv 4 ohm 16 ohm ( Sun Audio heeft alleen 8 en 16 ohm uitgangen)
en het rendement is ipv 90db 1watt/1 meter 97 db 1 watt / 1 meter.
Ik heb al wel verschillende voorversterkers gehoord, het kan dan meteen veel harder , je krijgt ook wat meer laag maar het verlies aan klankkleuren en verfijning zijn mij teveel.
En een echt goede voorversterker ( Sun Audio) kost meteen weer 3000 euro.
Leuk om voor te gaan sparen...

bramdg

Citaat van: Pjotr27 op februari 28, 2010, 21:59:39
Leuk om voor te gaan sparen...

en dan vooral van te genieten  :-D ......  pompom
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Pjotr27

Zo mijn Reynaud Concorde luidsprekers zijn sneller dan verwacht verdwenen.
De koper heeft ze vanmorgen opgehaald.
Woensdag ga ik met Fritz de With naar mijn nieuwe speakers luisteren.... :-D
Ergens de komende weken zullen ze dan wel geleverd gaan worden..

Dan nog uit op een mooie voorversterker.
Uiteraard buizen en misschien ga ik zelf wat bouwen.
Ik heb maar 1 ingang nodig... 

Totofan

Veel sucses bij het zoeken van nieuwe speakers.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Pjotr27

Vanavond ga ik samen met Fritz de With naar het prototype van mijn nieuwe luidsprekers luisteren.
De Musical Affairs Grand Crescendo 2....
Ze zien er zo uit:
www.audio-life.nl/musical-affairs-grand-crescendo/

HiFi gek

Ik ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn .


Groeten  EDWIN  B

Pjotr27

#21
Tja, was me een avondje wel.
Zo tegen 19.30 arriveerden Fritz en ondergetekende precies tegelijk bij Hans Kortenbach, de bouwer van deze luidsprekers. Hans speelt momenteel met een Firstwatt eindversterker ( echt de mooiste transistor versterker te koop voor een redelijke prijs er is nog een nieuwe in Ned. te koop voor net geen 2000 euro, wat minder is als de prijs in de USA), een zelfbouw buizen voorversterker, een Teax X03 SACD speler en een setje Grand Crescendo`s in ontwikkeling.
Kabels allemaal zelfbouw met katoenen mantels.

De 1e indruk , pooh wat zijn die luidsprekers toch wel flink aan de maat....
Ik denk toch wel dik 110 cm hoog en zeker 45 breed en 55 diep....
Maar ze zien er ook wel heel mooi uit..
De speakerunits hadden nog maar 200 uur ingespeeld en de kasten ( van slechts 4 mm dun hout) waren nog niet helemaal verlijmd en ook niet gelakt. Verder was aan 1 kant de bracing ( allemaal latjes aan de binnenkant van de houtpanelen) nog niet helemaal af zodat we even 2 bronzen gewichten op de kasten legden om ongewenste resonantie tegen te gaan. Na een uurtje spelen was de boel op temperatuur en kon er serieus worden geluisterd.
Tja mijn Concorde`s waren goed, Fritz zijn Wilson zijn goed, maar zeker in het laag zijn deze luidsprekers van een hele andere klasse. Echt ongelofelijk tekenend, het gaat heel diep en is het geluid is heel erg schoon.
Bij verschillende opname`s was het of de instrumenten gewoon 2 meter voor ons in de kamer stonden.
Wat prachtig 3d geven deze luidsprekers weer.
Hoe beter de opname hoe meer je geniet...
Het midden subliem. Transparantie,resolutie , fenomenaal, ik hoorde dat er bij een opname van Leonard Cohen iemand zat mee te fluiten, nog nooit ergens anders gehoord.....
Patricia Barber, al vind je de muziek niets, de opname`s zijn echt wonderschoon.
Op de Grand Crescendo`s komt dat er echt fantastisch uit.

Fritz vond alleen er wat te weinig hoog werd weergegeven maar dat is ook meer een kwestie van smaak dan van een tekort. Vermoedelijk zal dat met een Sssss kabel wel zijn opgelost (idee voor Fritz).
Zo na 23.00 vertrokken we weer richting huis. Vandaag gaat mijn setje in productie... Nog een paar weekjes geduld en dan nog 300 uur inspelen....

Pjotr27

Morgen zijn mijn nieuwe luidsprekers klaar.
Fritz komt ze tegen de avond brengen en meteen gaan we luisteren.
Wordt vast gezellig.. :-D

lo

Veel plezier pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

viceadmiraal61

zaterdag is de grote dag voor peter dan worden zijn luidsprekers door de sts bezorg dienst gebracht
peter doet altijd erg veel voormij ..speciale cd sacd kopen in binnen en buiten land ..ik roep een
titel peter vindt hem..heeft ook mijn verkoop site gemaakt..loopt als een trein....
kort om tijd om wat terug te doen..en ik ben zeer benieuwd wat we gaan horen??????
kan ook blijven eten een hele lange chinees lijst tafelll...

Pjotr27

Citaat van: viceadmiraal61 op april 09, 2010, 18:43:35
zaterdag is de grote dag voor peter dan worden zijn luidsprekers door de sts bezorg dienst gebracht
peter doet altijd erg veel voormij ..speciale cd sacd kopen in binnen en buiten land ..ik roep een
titel peter vindt hem..heeft ook mijn verkoop site gemaakt..loopt als een trein....
kort om tijd om wat terug te doen..en ik ben zeer benieuwd wat we gaan horen??????
kan ook blijven eten een hele lange chinees lijst tafelll...


Ik hoop alleen wel dat ik je uit de luisterbank kan krijgen om te komen eten  :no:

HiFi gek

Veel luister plezier .


Groeten  EDWINN B

Pjotr27

Citaat van: HiFi gek op april 09, 2010, 19:41:29
Veel luister plezier .


Groeten  EDWINN B

Zal wel lukken, je komt vast ook nog wel een keer luisteren.......
Als ze zijn ingespeeld maken we wel ( met Fritz) een afspraak...

Pjotr27

#28
Zo Fritz is net weg. De luidsprekers staan er , foto`s volgende week ( camera is logeren).
We hebben de hele avond geluisterd en ongelofelijk genoten..
Deze luidsprekers zijn werkelijlk fantastisch ( en ook stevig aan de maat), ze maken muziek pur sang.
Eerst hebben we een voorversterkertje aangesloten, een prachtig zelfbouw apparaat ( zie site van DHTROB).
Daarna de Tannoy`tjes eraf en de Grand Crescendo`s aangesloten.
Na verschillende keren met de plus en de min te hebben gewisseld ( de voorversterker inverteert het signaal 180 graden) zat het op een gegeven moment goed. ( Luisteren is het eenvoudigst)
Daarna hebben we zo`n 30 verschillende tracks van allerlei cd`s beluisterd.
Opvallend dat Fritz eigenlijk nergens op de opname echt commentaar had..
Je luistert alleen maar naar de muziek en niet naar Highend...
Er is maar 1 probeem met deze luidsprekers, ze moeten perse een versterker die op 16 ohm speelt..
En dat slikken de Marantz blokken van Fritz niet, anders vrees ik dat er al snel een set Wilson`s te koop zou staan..
.Goed lekker de boel laten inspelen ( unit`s hebben zowiezo 300 uur nodig, de kasten die open zijn van achteren en van onder ongeveer een week) en eens kijken wat er nog bij gaat komen de komende weken.....

JeroenGRT

mooie speakers zeg! zie ik nu goed dat die speakers 8300 euro kosten per paar?