De set van manu

Gestart door manuarmata, mei 23, 2009, 21:54:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

manuarmata

Ooit heb ik het hier al eens gepost maar ondertussen is er al wat veranderd en ik vindt mijn origineel niet meer

Zo was het tot voor kort, zoals je ziet heeft de tv weinig plaats





Een nieuw meubel drong zich op, de tv stond te hoog en alles stond in een hoekje gedrumd. Nieuwe tv meubels zijn saai en kwalitatief ondermaats ofwel exclusief en onbetaalbaar. We besloten het over een andere boeg te gooien en voor een iets gewaagdere oplossing te gaan.

Een Siera 8244a radiomeubel uit 1962 hebben we omgebouwd,tot retro televisiekast.



Mijn trots en bestaansrecht op dit forum, onze marantz perla.  hello





De originele radio en platendraaier waren stuk maar de buizenversterker werkte nog en wordt momenteel losgekoppeld van te tuner en in een nieuwe eigengemaakte behuizing gestoken. zoiets kan je toch niet weggooien ook al is het maar 8 a 10 watt uitgangsvermogen het blijft een buizenversterker hé.

Lapti

sjieke klassieke inrichting! Ziet er mooi uit :) en volgens mij behaal je al winst doordat je fronts nu wat verder uit elkaar staan!
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

WimPeu

Mooi gedaan zeg. Wat een goed idee  :-D
We hadden vroeger thuis ook zo'n kast met radio en platenspeler. Dat was zo'n ding waar je meerdere LP's op zo'n lange staaf (hoe zeg je dat??) kon doen. Als 1 plaat klaar was dan kletste de volgende er automatisch boven op. Wat een stukkie techniek was dat. Ik meen dat het van Aristona was.

Waar blijft de tijd!  HLP
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HiFi gek

Heel goed gedaan om de boxen een stuk verder uit elkaar te plaatsen .
In de oude situatie stond het veel te dicht op elkaar .

Mooie inrichting in de woonkamer , veel warme kleurstellingen ook .


Groeten  EDWIN  B

Paul

Citaat van: WimPeu op mei 24, 2009, 11:46:07
Mooi gedaan zeg. Wat een goed idee  :-D
We hadden vroeger thuis ook zo'n kast met radio en platenspeler. Dat was zo'n ding waar je meerdere LP's op zo'n lange staaf (hoe zeg je dat??) kon doen. Als 1 plaat klaar was dan kletste de volgende er automatisch boven op. Wat een stukkie techniek was dat. Ik meen dat het van Aristona was.

Waar blijft de tijd!  HLP
Dat heet een platenwisselaar.  :wink:
Idd een mooie creatieve oplossing. staat er netjes bij.  HB hello
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

Citaat van: Paul op mei 24, 2009, 14:33:47
Dat heet een platenwisselaar.  :wink:
Idd een mooie creatieve oplossing. staat er netjes bij.  HB hello

Idd ja, kon er even niet opkomen.

Ruig spul.. :-D
En dan later je afvragen hoe het toch kan dat al je oude platen verrot zijn. :cry:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cheese

inderdaad een gave kast en mooie oplossing...

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

manuarmata

Ondertussen hebben we er nog een fraai jaren '50 salontafeltje bij in dezelfde stijl van het radiomeubel. De volgende stap is de sony luidsprekers vervangen door iets edeler gerief. mordaunt-short en focal hebben we al beluisterd en klinken erg fraai. binnenkort staat er een luistersessie bij de radioboer gepland met eigen versterker.

manuarmata

Vandaag de laatste hand gelegd aan het electrish gedeelte van de buizenversterker en het geheel even laten proefdraaien.













gerard

Citaat van: manuarmata op mei 25, 2009, 21:11:18


Leuke set met veel bijzondere elementen.
Marantz "perla"? nooit van gehoord maar doet me denken aan koffie :-)
Was dat een oude serie? en wat heb je ervan?
Leuk touwens zo'n buizenversterker.

Maar die MS luidsprekers (zie foldertje op tafel) zijn zo lelijk  HLP
Dat kan echt niet hoor :roll:  :wink:

In dat oude radiomeubel kan je wel mooi "verdekt" een centerspeaker inbouwen, achter het doek.

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

manuarmata

De marantz perla is een beperkte oplage uit de marantz slim line serie uit 2000 en bestaat uit een tuner/versterker element en een cd/casette. Het onderscheid zich van andere slim line toestellen door het volledig vlakke afdekfront en de kleurencombinatie blauw parelmoergrijs en een exclusieve afstandsbediening. Voor de rest weet ik er ook heel weinig over, de nieuwprijs was destijds ongeveer 1400 euro (2800 gulden) en in Belgie is hij nooit verkocht geweest, deze komt uit tilburg. Over de oplage is niets terug te vinden. ergens doet het mij qua concept allemaal erg denken aan de ki perals die nu uitkomt. (pearls/perla...) behalve de prijs en de ki signatuur dan.

Marvin

ik vind dat audiomeubel wel een zéér geslaagd project!!

gr,
Marvin.

manuarmata

Vandaag onze nieuwe aanwinst geinstaleerd. Na een half dozijn winkels en dubbel zoveel merken te hebben beoordeeld waren deze de beste die ons geld kon kopen. aleen de B&w cm6 was superieur maar veel te duur voor ons. De dali's waren ook wel een tikkeltje te prijzig maar een flinke korting heeft ons finaal over de streep getrokken want de mordaunt short avant 906i die voor ons de topper was binnen ons budget kan niet op tegen deze jongens. 

David bowie mocht thuis de spits afbijten met space oddity gevolgd door Michael Jackson met ben.

Dit is genieten voor mij.  notworthy


xander32

Mooie upgrade die Dali`s!
Geniet ervan.


Sander.